banträff för boråsare 6 eller 20 maj

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
1: jag gsxr 1000
2: martin sleepy zx6R
3: johang G 929 fireblade
4: martins far? z750
5: ohlsen (jobbarkompis) gsxr 1000
6: Andersson (lugnets mc) (skulle kolla med flera vänner) fireblade fighter
7: Moya (sh) 954 fireblade
8: Lillsnorre (sh) honda 600f?
9: John r6
10. patrik vfr750
11. håkan vfr 800
12: Banane, R1
13: Clittan skräpducati -03
14: TP Magnus (jobbarpolare) R1


Uppdatera listan ett snäpp :hojraket
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Banan är bokad och bekräftad så ni som vill åka kan ju börja betala in stålar när ni känner för de. Dock blir sista mars sista datumet. Är vi inte 10 pers eller fler då tar vi in folk från andra ställen av landet och även race åkare som är sugna.

8032-5,4 554 805-4 Föreningssparbanken.

Skriv in ditt namn i meddelande när du sätter över pengar så vet jag vilka som betalt elller ej.


vid frågor så pma här eller maila på jonasn84@hotmail.com
går även ringa på 0739224991
 

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Kinna
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
haha känns bra att man har klenast hoj av oss alla :)
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ja men de är bara 6 stycken av dom som är anmälda som överhuvudtaget åkt bana nån gång inna... så du behöver nog inte vara orolig....

dom som kör 600 brukar la oftast ha som motto att de du förlorar på rakorna tar du in i kurvorna
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
japp. fast är de första gången så har som målsättning å försök hitta ett jämt tempo och hålla dig på hjulen;) de lyckades inte jag me å kan de fortfaradne inte:)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Är Boråsare (sjöbo) Och höll på att missa denna chans att köra på Mantorp för första gången, är ledig den 6/5 så jag kör gärna den kvällen :tummenupp

Kan någon klistra in mig (15: Micke #Space VTR) på listan står hela tiden att meddelandet e för kort!!
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
1: jag gsxr 1000
2: martin sleepy zx6R
3: johang G 929 fireblade
4: martins far? z750
5: ohlsen (jobbarkompis) gsxr 1000
6: Andersson (lugnets mc) (skulle kolla med flera vänner) fireblade fighter
7: Moya (sh) 954 fireblade
8: Lillsnorre (sh) honda 600f?
9: John r6
10. patrik vfr750
11. håkan vfr 800
12: Banane, R1
13: Clittan skräpducati -03
14: TP Magnus (jobbarpolare) R1
15: Micke #Space VTR

Så nu e du med :tuttar :tuttar :tuttar
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana

gott att vi blev en till. Blir ett glatt gäng då som får 3 roliga timmar fri körning.


Att tänka på speciellt vid denna körning är följande:
1: tempot är valfritt. Men då de flesta aldrigt åkt bana innan så Är de extra super noga stor hänsyn för dom med lite erfarenhet att vara uppmärksamma å hålla bra med avstånd vid omkörningar. Ingen skall behöva känna sig stressad eller osäker. Banträffen är just för att nybörjare skall våga testa bana och framförallt ha roligt.

2: Då de kommer vara blandat med licenshojjar, samt olika försäkringsbolag som täcker eller ej täcker bankörning så kommer nästa stora grej. Ännu mer avstånd vid omkörningar å inbromsningar. Då bara dom med folksam försäkring kommer ha gällande försäkring för hojjen på banan. Detta innebär att du som åker oförsäkrat kan bli skyldig att betala den stackarn du kört omkull om du åker oförsäkrat.

3: SOm de ser ut nu då vi är så lite folk kommer de inte finnas pengar att ha ambulans på plats. De blir ju tyvärr så om man vill hyra en bana med lite folk att man kan inte både få bra pris, ambulans och öppen depå. Så alla måste vara medvetna om detta att krashas de alvarligt så är de lokala ambulansen som skall hinna dit. De betyder att ligg inte på mer än 75% av vad ni anser er klara. visst kan man vurpa, men försök undvika onödiga varvrekord för er egen skull.

4: De blir en snabb besiktning på alla hojjer för å kolla över bromsar glapp oljeläkage, Men de är erat ansvar att hojjen har bra däck, bra bromsar å inte läcker olja.

5: Vi är där för å ha jävligt skoj, men de är ingen lek heller. man får sköta sig snyggt. de kommer komma ett papper på plats där uppe med lite småregler som skall skrivas under. så alla vet vad som gäller. De är nämligen den som hyr banan som givetvis är skyldig att se till att alla sköter sig. Körs nåt sönder är de den ansvarige som får betala detta. I detta fallet är de den som orsakar de. Eftersom banan hyrs för självkosntadspris.

Bara hoppas på bra väder och att alla har jävligt roligt...
Dessutom får vi hoppas att alla 15 uppskrivna även betalar in i tid för å få ihop hyran:) Jag gör de som sagt för er skull å inte för å tjäna pengar.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
gott att vi blev en till. Blir ett glatt gäng då som får 3 roliga timmar fri körning.

Måste ju dra mitt strå till stacken!! Skämt o sidovagn så verkar det vara ett seriöst o gött initiativ "freestyle".. Jag kommer säkert att ha plats för någon hoj o förare till i mitt ekipage så minskar vi ju lite på kostnaderna den dagen :tummenupp
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Måste ju dra mitt strå till stacken!! Skämt o sidovagn så verkar det vara ett seriöst o gött initiativ "freestyle".. Jag kommer säkert att ha plats för någon hoj o förare till i mitt ekipage så minskar vi ju lite på kostnaderna den dagen :tummenupp


japp, finns säkert folk som gärna åker kärra upp. eller kanske inte har något val iaf på hemvägen:)

kan ju kika när de börjar dra ihop sig
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
yjohej.. tänkte bara höra ifall de kommer någon på träffen som kan ge en lite tips på spårval och körstil och liknande?

Tyvärr blir de ingen vidare proffesionell hjälp.

Jag och ohlsen kommer ha varit å kört på mantorp på fredagen 2maj så spårval skall nog inte vara några problem men vad gäller å förbättra din körförmåga är nog värre då vi själva jobbar på att bli snabba:)

Dock kommer möjligen 2 st licensgubbar som tävlar att finnas på plats å kanske kan hjälpa till med sådant men de är inget klart än.

Vill du lära dig de så rekomenderar jag att du kör på någon smc kurs eller kör med actionpics eller banåkning.nu killarna. DÄr finns de oftast gott om folk man kan fråga om hjälp.
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Betalt o klart och uppskrivit i kalendern som om nu de skulle behövas. Nu är det bara bågen som skall få lite service, fan va jag ser fram emot detta.:rock :D :klappar :Rockbanan :tummenupp :yoparty
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Härligt härligt :) det e samma här, längtar som fan till våren nu å kunna köra hoj på allvar, för den j-a skitvintern kan ju hoppa åt helvete, inte ens isfiske verkar det bli.

Så man hoppas man har en härlig bansäsong framför sig utan vurpor :va :va :va om det nu går + köra lite turbomoppe på gatan :tuttar

Måtte nu fördjävulen vädergudarna vara med oss kommande sommar :cool:
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Betalt o klart och uppskrivit i kalendern som om nu de skulle behövas. Nu är det bara bågen som skall få lite service, fan va jag ser fram emot detta.:rock :D :klappar :Rockbanan :tummenupp :yoparty

fan vad gott andersson. Ska bli kul å ha med dig, jesper din polaremed r1an var inte sugen eller? Ska kolla så pengarna dina har kommit in.. BTW du är NUMMER 2 i listan som betalt... men de rullar la in frammåt mars hoppas jag.

Härligt härligt :) det e samma här, längtar som fan till våren nu å kunna köra hoj på allvar, för den j-a skitvintern kan ju hoppa åt helvete, inte ens isfiske verkar det bli.

Så man hoppas man har en härlig bansäsong framför sig utan vurpor :va :va :va om det nu går + köra lite turbomoppe på gatan :tuttar

Måtte nu fördjävulen vädergudarna vara med oss kommande sommar :cool:

har du inte vurpat på banan har du laddat för dåligt:tungan som greven sa. är man över 40 år är man tvungen å skynda fort för å bli snabb å då vurpar man mycket:D

så frågan är vad ajg sysslar med där ute:huvet
 
Last edited:

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Ska kolla detta, träffar kanske honom ikväll t.o.m. Han fick ju blodad tand efter förra bankörningen han var på så det är nog inte omöjligt.
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Ska kolla detta, träffar kanske honom ikväll t.o.m. Han fick ju blodad tand efter förra bankörningen han var på så det är nog inte omöjligt.

ja gör du så, pratade med han i höstas då var han ju till och med sugen på att handla en ren banhoj...

bara be till vädergudarna nu att vädret är bra den 2 och 6 maj
 

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
ja gör du så, pratade med han i höstas då var han ju till och med sugen på att handla en ren banhoj...

bara be till vädergudarna nu att vädret är bra den 2 och 6 maj

Han skulle hålla detta lite öppet så länge då han håller på att bygga om hojen, han skriver upp sig här i så fall. Tror nog t.o.m att det kanske börjas riva CBR:en idag, ska gå ut o snacka lite med den o se hur den har det:D

BTW kom pengarna in på rätt konto o allt?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top