banträff för boråsare 6 eller 20 maj

har du fått ihop tillräkligt många till åkningen ?? om så är fallet lite frågor från gröngöling
var o när träffas vi om samkörning sker dit?
behöver man xtra bensin med för att klara bankörningen?
är det några krav på hojen ljudnivå etc ?
är det rekomenderat att köra hoj eller bil dit ? ( kanske hänger på om man tänkt klota eller ej)

har du fått ihop tillräkligt många till åkningen ?? om så är fallet lite frågor från gröngöling
är det rekomenderat att köra hoj eller bil dit ? ( kanske hänger på om man tänkt klota eller ej)

1. ja 15 personer har betalt nu. saknas 1 för att ja skall gå jämt upp, men de kanske rullar in en gubbe till de ger sig.

2. ja, johan å tholzen tar kärra upp. och eftersom jag vill vara där i god tid innan (för däckvärmarnas skull å eftersom jág håller i de) så räknar jag med att åka 12. de är är nästan exakt 18 mil dit. nästan bara 70-90 väg å ja räknar med att man snittar 70. då tar de. minst 3 timmar dit. sen skall hojjarn lastas ur släpet etc etc. men vi åker runt 12 från statoil hedvigsborg typ om någon vill samåka upp.. tyvärr e både bil å kärra fullt.

3. Körningen varar cirkus 3 timmar. Ja har svårt att tro att du orkar köra 3 timmar. Du kör nog kanske 30 min i timmen, mer orkar du nog inte om du inte är erfaren. brukar vara gott att pausa lite ibland annars går de fortare å fortare sen ligger man där. Beroende på tempo så drar väl hojjen uppemot 1 litermilen. vet inte alls hur fort du kör eller hur fort eliten kör men säg att du ligger runt 2 minuter per varv. banan är 3.1 km. då kommer du runt 5 mil per 30 min pass. på 1.5 timma har du då kört upp en tank. Så jag tror du klarar dig på en full tank. men de är bara 1 km från banan till närmasta mack. så dunk behöver du inte.

4. har skrivit de innan i tråden. Ljudkravet är 95 DB. dvs lägre än besiktningen kräver. Och mer eller mindre orginal system som krav. Vet inte alls om banägarna kommer utföra nån bullermätning, men montera elelr ha med orginal burken om du vet att hojjen låter mycket. Tråkigt att inte få köra pga av lathet för man inte orkade byta burken.

5. Ett stort tipps är att ta kärra upp. de är tråkig väg till banan. ulricheman med vajerräcken å 70-90 sträckor. sen genom jönköping å hela den tråkiga vägen. Roligare att komma färsh till banan å orka köra lite mer där än å sitta 36 mil på hoj å sen inte orka åka bana eller vara jätte trött på hemvägen. Valet är givetvis ditt. Skulle du dessutom mot all förmodan krasha så illa så hojjen inte går att köra hem. Så är de drygt å behöva åka hem med någon till borås sen hyra kärra för å åka tillbaka å hämta hojjen.

Nu hoppas vi bara på kanon Väder så blir de kanon dag.

Ja kommer förmodligen ta med korv å bröd upp för dom som vill ha. Kommer gå att köpa för en billig peng.

Kan tänka mig att ta kärra upp så vi skulle kunna dela en om du är intresserad.

Kom precis ifrån Uppsala med nya bladen, skulle vara ball att haka på.....
Faaaaan vad kallt det var! Skål grabbar ;)

Går det att få in en polare, som var uppe i Uppsala & köpte hoj med mig idag?

Last edited:
Kan tänka mig att ta kärra upp så vi skulle kunna dela en om du är intresserad.

:tummenupp låter bra det andersson jag ska kolla om kärra behövs har en skåpbil står på jobbet där det går in 2 kanske 3 hojar bara se om jag får tag i lämplig ramp vi hörs närmare om det blir kärra eller skåpbil
närmaste problemet jag måste lösa nu är läckande packboxar:gnissla
men det löser man la själv är det nåt speciellt man bör tänka på eller bara skruva o se gla ut

ja har en alu ramp som är ca 1.8 meter lång. funkar bra till släpkärror. ni kan låna den om ni vill. bara hojta 0739-224991

:) god morgon solen lyser på oss idag upp tag vara på dagen:huvet :huvet ska va i munkedal om 2 timmar inte hysteriskt laddad till en hel dag i bil

tackar för erbjudandet Frestyle men jag gjorde ett besök på metallskroten igår o köpte ramp till Kg pris folk slänger vettiga grejor ibland:va

Andersson nu är jag rustad med rejs buss lastramp, nya packboxar beställda så nu är det bara Gubben själv som ska lära sig rejsa också vi hörs närmare om var o när jag ska plocka upp dig o hoj

1: Freestyle gsxr 1000
2: martin sleepy zx6R
3: johang G 929 fireblade
4: martins far? z750
5: ohlsen (jobbarkompis) gsxr 1000
6: Andersson (lugnets mc) (skulle kolla med flera vänner) fireblade fighter
7: Moya (sh) 954 fireblade
8: Lillsnorre (sh) honda 600f?
9: John r6
10. patrik vfr750
11. håkan vfr 800
12: Banane, R1
13: Clittan skräpducati -03
14:Lawson R1
15:Crizze 1000rr

Listan ovan är inte komplett. De har tillkommit någon och någon har fallit bort. Men träffen har gått ihop sig ekonomisk och de verkar ju som vädret skall bli okej.

LITE SNABB INFO DÅ:

Körningen börjar klockan 17.
* Vi samlas senast 16:30 för enklare besiktning, kollar däck, bromsar, läckage samt buller. Så de e viktigt att ni kollar hemma innan ni åker att bromsbeläggen duger och motorn inte droppar vätska. Vissa slipon klarar db kraven på 95 db. vi har ingen mätutrustning men man hör mellan tummen å pekfingret om ljudet klarar kraven. Har ni orginal slipon så släng på de.

*Efter besiktningen tar vi ett snabbt förarmöte med lite enkla regler å bra att veta info.

* Vi börjar körningen med att alla åker ut samtidigt och sen åker vi 3 varv ihop i lugnt tempo där en föråkare visar lämpliga spårval och hur man smidigast går in och ur depå. Allt för å slippa onödiga ihop körningar ute på banan.

Sen kör vi på. fri körning i 3 timmar.

Last edited:
:tummenupp hojen nu utrustad med nya packboxar och skall provköras o då kommer ju nästa fundering hur högt är 95db :va ??? nu sitter micron slipon med hemgjord insatts men tycker den låter en hel del kan ju va en chansning någon som har ett original slipon till blade för uthyrning :) vadå måste ju försöka
ska bli kul o prova bana ha det gott alla ses på tisdag nu blire ut o åka

95 db är väldigt svårt att i textform skriva hur de låter, men vanliga bilprovningen har 102 db som krav å de är mycket högre än 95 db. normalt kan man säga att ett orginal system låter 95 db.

I runda slängar utan att gå in på för mycket psykoakustik kan man säga att 102-95 = 7dB motsvarar en halvering av den upplevda ljudstyrkan. Rätt mycket mao, testa på hemma stereo som har dB markeringar på volymkontrollen för att uppleva skillnaden.

Jag slänger på orginalsystemet för att vara på den säkra sidan...

Hur mycket bromsbelägg behöver man ha? Jag vill inte byta innan då jag inte hinner slita in de nya före. Har 2-3 mm idag såg jag...

Hur mycket bromsbelägg behöver man ha? Jag vill inte byta innan då jag inte hinner slita in de nya före. Har 2-3 mm idag såg jag...

2-3mm räcker gott, nya är väl inte mer än 4mm misstänker jag, men ta med dig ifall att ,,,, verktyg till att byta har vi med oss :)

Jag kommer nog bara att behöva bromsarna när jag skall stanna i depån förvisso..

Imorrn gäller det...!

Tjenare alla!

Ville bara säga att det ska bli kul att racea imorrn! Hoppas en bra ducatimek finns på platsen, ventiljustering kommer förhoppningsvis bara behövas göras 2 ggr :rolleyes:

I skrivandets stund är det sista-dagen-mekning som är planerat, motorn går inte som den ska.. Ska byta olja, men funkar inte det är jag kokt i skit :mad: Kan ge lite mer än halvgas utan problem :tungan Kan ju säga att det förmodligen är kopplings-slir..

Glöm inte originaldämparna!

Vi ses imorrn :yoparty

Tjenare alla hojare lite kort varsel så här kanske men är det någon som inte har transport imorgon så har jag plats för minst en hoj till i skåpbil om någon har behov så slå mig en signal 0705-450036

Tjenare alla hojare lite kort varsel så här kanske men är det någon som inte har transport imorgon så har jag plats för minst en hoj till i skåpbil om någon har behov så slå mig en signal 0705-450036

de är inte fel om du har en plats ledig för OM de skulle hända en liten olycka så är de bra med en ledig plats i ett släp. man vet aldrig..

Hoppas vädret blir bra i morn, står just nu 14 grader å moln men inget regn så vi håller tummarna.

Snabb info:

Vi åker mellan 12.30 å 13.00 från lugnets motor. Vi drar släp så ni som åker hoj behöve rju itne åka så tidigt..

samling senast 16.30 på mantorp park.
snabb besiktning
sen förarmöte

Glöm ej
95 db. kolla oljeläkage, bromsar och däck.

Ta med er vattenflaska eller något att dricka me.

Ja ska försöka köpa med något flak cola. och även kanske lite kokad korv i bröd för er som vill ha.

Last edited:
Lite bilder från dagen!

tyvärr var ljuset helt fel idag så säkert 70% Av de 300 bilderna blev suddiga. är ganska trött nu så har bara hunnit förminska och lägga in ett litet urval. är de nån som inte är med på bild så hojta för alla kom med säkert minst 10 ggr.

Måate tacka alla för en kanon dag me.. RIktigt bra träff och alla skötte sig fint!!! hoppas på att kunna göra om de.

http://picasaweb.google.com/jonasnordh/MantorpParkKompisTrFf

:) god morgon ala hojare solen skiner både utifrån och inifrån idag bara går runt och ler o smälter en kanon dag igår :tummenupp får tacka Freestyle för ett perfekt arrangemang riktigt kul och köra bana varför har man inte gjort det innan ? ni snabba åkare höll undan föredömligt kändes ostressat och lugnt på banan hoppas vi lite långsammare inte var för mycket ivägen

:) :) :)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...