har du fått ihop tillräkligt många till åkningen ?? om så är fallet lite frågor från gröngöling
var o när träffas vi om samkörning sker dit?
behöver man xtra bensin med för att klara bankörningen?
är det några krav på hojen ljudnivå etc ?
är det rekomenderat att köra hoj eller bil dit ? ( kanske hänger på om man tänkt klota eller ej)
1. ja 15 personer har betalt nu. saknas 1 för att ja skall gå jämt upp, men de kanske rullar in en gubbe till de ger sig.
2. ja, johan å tholzen tar kärra upp. och eftersom jag vill vara där i god tid innan (för däckvärmarnas skull å eftersom jág håller i de) så räknar jag med att åka 12. de är är nästan exakt 18 mil dit. nästan bara 70-90 väg å ja räknar med att man snittar 70. då tar de. minst 3 timmar dit. sen skall hojjarn lastas ur släpet etc etc. men vi åker runt 12 från statoil hedvigsborg typ om någon vill samåka upp.. tyvärr e både bil å kärra fullt.
3. Körningen varar cirkus 3 timmar. Ja har svårt att tro att du orkar köra 3 timmar. Du kör nog kanske 30 min i timmen, mer orkar du nog inte om du inte är erfaren. brukar vara gott att pausa lite ibland annars går de fortare å fortare sen ligger man där. Beroende på tempo så drar väl hojjen uppemot 1 litermilen. vet inte alls hur fort du kör eller hur fort eliten kör men säg att du ligger runt 2 minuter per varv. banan är 3.1 km. då kommer du runt 5 mil per 30 min pass. på 1.5 timma har du då kört upp en tank. Så jag tror du klarar dig på en full tank. men de är bara 1 km från banan till närmasta mack. så dunk behöver du inte.
4. har skrivit de innan i tråden. Ljudkravet är 95 DB. dvs lägre än besiktningen kräver. Och mer eller mindre orginal system som krav. Vet inte alls om banägarna kommer utföra nån bullermätning, men montera elelr ha med orginal burken om du vet att hojjen låter mycket. Tråkigt att inte få köra pga av lathet för man inte orkade byta burken.
5. Ett stort tipps är att ta kärra upp. de är tråkig väg till banan. ulricheman med vajerräcken å 70-90 sträckor. sen genom jönköping å hela den tråkiga vägen. Roligare att komma färsh till banan å orka köra lite mer där än å sitta 36 mil på hoj å sen inte orka åka bana eller vara jätte trött på hemvägen. Valet är givetvis ditt. Skulle du dessutom mot all förmodan krasha så illa så hojjen inte går att köra hem. Så är de drygt å behöva åka hem med någon till borås sen hyra kärra för å åka tillbaka å hämta hojjen.
Nu hoppas vi bara på kanon Väder så blir de kanon dag.
Ja kommer förmodligen ta med korv å bröd upp för dom som vill ha. Kommer gå att köpa för en billig peng.