Banrekord...

Kan inte tillföra något men det hade varit kul att kunna klicka på varvtiderna längst ner för att se vem som har varvrekordet och på vilken hoj.
Har ingen aning om hur svårt det är att ta reda på så häng mig inte :)

sandstream skrev:
Kan inte tillföra något men det hade varit kul att kunna klicka på varvtiderna längst ner för att se vem som har varvrekordet och på vilken hoj.
Har ingen aning om hur svårt det är att ta reda på så häng mig inte :)

Det kan jag nog fixa, men det kommer att ta lite tid. :banana

För er som vill gå den vanliga vägen till sida: Gå in på www.dpracing.nu, klicka på "Racing" och sedan på "Teamet". Där finns en länk som heter "Statistik", klicka på den.

Last edited:
jahå då vet man vilka tider man måste slå då :rolleyes: haha Skojar bara! Kul o se sicka tider 2-taktarna kan lägga av.

Swedie skrev:
Va? äre sant? me vadå för nått? rakethoj? =)
Äh, ...F1 men ändå
Edit: oj det var många som visste. Mkt riktigt "fläktbilen" som var oslagbar den tävlingen och bannades !

Bifogat

• Lauda_78_sweden_01_bc-rg.jpg
    Lauda_78_sweden_01_bc-rg.jpg
    5.7 KB · Visningar: 225
Last edited:
Snabbaste tiden med Supersport på Anderstorp sattes nog på någon av EM-tävlingarna 2003-04. 1.35:9 eller 1.36:9 nånting.

Snabbaste tiden i Superbike på Anderstorp är Foggarty 1993 då VM gick där? Cralle har kört 1.35:951 med en R7:a 1998. Foggy körde nog 1.34?

Last edited:
Zoidberg skrev:
http://www.f1mech.co.uk/bt46.htm
http://www.thegaffer.com/motorsport/cars/brabham/autos/837.php

Fläkten snodde 20hp, ...men dom verkade väl investerade.
Motståndarna klagade på att den sprutade diverse skrot som låg på banan på dom.
oFFkeFF skrev:
Fläkten skapade ett rejält undertryck under bilen som mer eller mindre sög fast den i banan.
Fräckt! Jag är en förespråkare för fullständigt tillåtande regler i F1, MotoGP och prototypracing överlag. Vill (och tror att de flesta i publiken vill det) se fläktar, turbo, ovala kolvar, grymt konstiga kåpor, obegränsad cylindervolym och däcktyp/kvalitet etc.

Swedie skrev:
Va? äre sant? me vadå för nått? rakethoj? =)
Hade man kunnat söka OT hade jag kunnat hänvisa till en hel tråd på ett forum nära dig där detta disskuterats ingående... :7peta ;) Men nu pallar jag inte. Håller för övrigt med om att F1 borde vara mer fritt. Kul när det kan dyka upp såna saker som fläkten och sexhjulingen vid samma tidsperiod.

Nyteknik skrev:
Fläktbilen? Intressant. Kan du berätta mer?
En kul del av historien om fläktbilen är att Lauda och Watson mörkade under träning och kvalet. De visste att de om de visade bilens fulla potential redan på träningen skulle protesterna hagla in till tävlingsledningen och de skulle förmodligen inte bli tillåtna att köra tävlingen. Därför lade de sig på på en moderat andra respektive tredje plats i kvalet.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa