Banken vill inte ha mina pengar

"Betalning sker via öveföring mellan bank X och bank Y. Mc anses vara fullt betald när pengarna finns på säljare Y:s konto."

Även om den är falsk?

Hjälper ju föga när du lämnat ifrån dig hojen, till en köpare med falskleg.

Det vet man ju aldrig, fast att den är äkta går ju att ringa och kontrollera.

För att slippa betala?
Falskleg?
Kvittot skrivs som "kvitto på betalaningen", bara hävda att jag redan betalat har ju kvitto på det
Lämnar du ifrån dig något frivilligt så kan du inte stöldanmäla det så lycka till att få tillbaka hojen om den är kvar i sverige eller inte slaktad redan.

En postväxel har alltid täckning, det är just det som är poängen med den....

Det verkar ju som att folk aldrig sålt nånting i denna tråden :confused:

En enkel internetbanksida, med inloggning med dosa/skraplott, överföringsknappar, rulllister, kvittoutskrivning etc - det är inte så himla enkelt.

Sno designen från en internetbank, gör två rutor där du kan skriva vafan du vill, den loggar ändå in dig. Det enda som behöver fungera är att man kan fylla i belopp etc och sen få det som ett kvitto på nästa sida.

Sen om man kan gå runt och skaffa på sig 50-100kkr bilar i parti och minut så är det ju säkert värt mödan. För den oärlige alltså.

Hjälper ju föga när du lämnat ifrån dig hojen, till en köpare med falskleg.

Lika lite som det hjälper när du sålt hojen till en falskleggare som betalt med falska sedlar/förfalskad postväxel.

Sno designen från en internetbank, gör två rutor där du kan skriva vafan du vill, den loggar ändå in dig. Det enda som behöver fungera är att man kan fylla i belopp etc och sen få det som ett kvitto på nästa sida.

Det är klart att det går - men det är ju lika lätt att trycka upp egna sedlar/postväxel.

Last edited:
Lika lite som det hjälper när du sålt hojen till en falskleggare som betalt med falska sedlar/förfalskad postväxel.

Det är klart att det går - men det är ju lika lätt att trycka upp egna sedlar/postväxel.

Iofs, men det går att kontrollera.
Jag kan lägga in en överföring på en riktig bank när du tittar över min axel, sen när du/jag åkt hem så tar jag helt enkelt bort den.

Går väl att återkalla planerade överföringar? Går iaf med BG/PG-betalningar.

Sätta datumet ett tag fram i tiden bara.

japp, men inte genomförda överföringar.

Fan va din avatar är ful ;)

Sätter man inget datum för överföringen så kan man heller inte i efterhand gå in och stoppa den. Sätter man dock ett datum i framtiden kan man detta - det bör man ju veta.

Sen attraherar vissa varor ju ett visst klientel. Som en gammal sur möghoj för 7tusen attraherar ju hillbillypelle som inte ens har 500 spänn men ändån tror att han kan köpa den.
Medans en bil för 960.000kr inte ens är lönt att försöka om man bara har 300kr på kontot....

Inget prylandes, men jag har aldrig problem vid mina afärer :)

Det verkar ju som att folk aldrig sålt nånting i denna tråden :confused:

Jo, fast vi som vet hur man gör, orkar knappt komentera i en sån korkad diskusion som det nu har blivit....som Dukie sa, " hur svårt kan det vara".

Säjler man något, å får en massa kontanter så sätter man in dessa i banken med deras insättningsautomat.

Jag fattar bara fortfarande inte varför folk inte kan använda internetfunktionen banker emellan. När tom mina föräldrar som är över 70 gladeligen fixar allt sånt, har koll på datum osv. Då borde nog 30 åringar åxå klara det, eller har mammapappakurling ordnat allt sådant åt er ?

Har aldrig haft något som helst problem med vare sig insättningar som uttag på bank. Oavsett summor.

Vafaan, 29000 e väl ingen ide att sätta in öht, de e ju vad man gör slut på på en helg.

Jo visst är det kul när folk frågar ex om man skall fälla ner stödet innan man går ifrån cykeln eller efter. Håhåjaja, vart är landet på väg?

Fan va din avatar är ful ;)

Sätter man inget datum för överföringen så kan man heller inte i efterhand gå in och stoppa den. Sätter man dock ett datum i framtiden kan man detta - det bör man ju veta.

Jag kan kosta på mig en ful avatar, tycker du inte? :brynad

Vitsen med att köparen och säljaren gör överföringen tillsammans är ju bland annat för undvika fulgrejer som fel summa, fel datum etc. Dessutom får man ju ett kvitto via internetbanken att överföringen är gjord, bom lås.

:brynad

Vitsen med att köparen och säljaren gör överföringen tillsammans är ju bland annat för undvika fulgrejer som fel summa, fel datum etc. Dessutom får man ju ett kvitto via internetbanken att överföringen är gjord, bom lås.

Men just det är ju så svååååårt....:rolleyes: , hur gör man egentligen, kan man lita på internet ???:rolleyes:

Nu ska jag ut å gasa som fan å dra snuten....om jag kan hitta någon, verkare helt hopplöst nuförtiden...:yoparty . tjoohojparty...

Men just det är ju så svååååårt....:rolleyes: , hur gör man egentligen, kan man lita på internet ???:rolleyes:

Nu ska jag ut å gasa som fan å dra snuten....om jag kan hitta någon, verkare helt hopplöst nuförtiden...:yoparty . tjoohojparty...

Det där med data kan man ju inte lita på. Det vet ju alla. Skumrask och svindel, pedofiler och bombrecept. Nej fy.

Jag håller med. Det går att göra en sån sida på några timmar.

Enklare än att förfalska sedlar.

Om du gör en sån sida på en timme som tar emot mitt visakort som ger mig inloggningskoder samt signeringskoder o dyl. så kommer jag skänka en miljon kronor till dig - på allvar.

Hoppas du fixar det för jag gillar teater nämligen och en timme är perfekt :)

Hur vet man att säljaren kommer gå på hemsidesbluffen då? Kan ju bli lite action när man blir avslöjad framför säljarfamiljens PC och pitbullterriern Fifi står mellan dig och ytterdörren...

Det är klart att det går att göra det. Det går också att förfalska sedlar och postväxlar på en timme.

Det jag är ute efter är att bedragen kan man bli på alla sätt, men att en banköverföring via internet skulle vara alldeles speciellt riskfyllt håller jag inte med om.

Om du gör en sån sida på en timme som tar emot mitt visakort som ger mig inloggningskoder samt signeringskoder o dyl. så kommer jag skänka en miljon kronor till dig - på allvar.

Hoppas du fixar det för jag gillar teater nämligen och en timme är perfekt :)
1. Det är ju inte ditt visakort som behövs om köparen ska föra över pengar till dig.
2. Man väljer ju självklart en annan internetbank än den du själv har (ha flera på lager)
3. Sidan i sig behöver inte verifiera några koder. Den kan ta emot alla koder du får fram med eller utan ditt kort och godkänna dem. Ska du prova med en felaktig kod för att vara på säkra sidan?

Nu är det väl inte er två vi ska lura med fejk-bank. Man får väl sikta in sig på folk som med stor sannolikhet bara har erfarenhet av en internetbank och inte börjar misstänka saker.

Jag vidhåller att det skulle vara plättlätt att begå bedrägeri på det här sättet. Börjar det väckas misstankar kan man bara ursäkta sig och säga att man åker och tar ut pengarna istället.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park