Bankörningar på Anderstorp 2007!

Kanonbra dag, trots att ERF-hojen fick bryta efter 1 varv, första passet. (ja, det är en ducce...). Som tur var hade vi med oss våra egna moppar också, som vi kunde köra vidare på.

Första bankörningen i år, första gången på Anderstorp. Lite vilset i början men började hitta runt framåt eftermiddagen. Riktigt fin bana, skönt med en lite större bana för hojen att sträcka ut på. :tummenupp

Jag tror han körde i vår grupp, jag passerade nått babyblått en gång iaf.. :tungan
Körde i gula gruppen och fick smeknamnet "den mobila chikanen" under dagens gång :hihi

Hittade ingen riktigt fart förrän sista passet och då låg jag och tampades med ett gäng 600:or. Svårt att se vilka hojar iofs men de var som möten på rakan, så gött att en talanglös kille som jag kan swischa förbi ;)
De svor säkert över den förbannade 1000-kubikaren som stod stilla i kurvorna :D

Tack för en skitfrän dag !
Låg och fajtades med funtionären på en gul daytona 675 v.s. min svarte av samma modell, men det sista körningen hittade man både farten och flytet!

Trodde Anderstorp var lite tråkig men ack så fel jag hade !:tummenupp

Fick förhoppningar om ett sista pass i slutet, men där gick man bet tyvär.
Vet inte varför tyvär? om inte banan var hyrd längre lr nått?

Annars en bra dag men lite väl varmt kanske, vi gatåkare hade kanske lite otur med tiderna ibland med korta pass, där e jag lite partisk i frågan iofs.

Hej jag o Humlan hade tänkt att vi skulle hålla på så länge tillståndet tillåter
men det krockade med annat. Som du kunde se var depå räcket nedmonterat
och betongbilen var bokad till på måndag så det var bråttom att få ihop formarna.
De som hade kommit för att hjälpa till hade ingen lust att vänta.
Alla fick lika många pass punkt.

Skulle man kunna ha varit där med en 125cc? ostrypt då såklart, eller skulle man bara vara jobbig och ivägen?

Kvällsträningen 21/6

Just hemkommen från mossen efter tre pass i gatåkargruppen vill jag bara säga till dig som gick omkull på R1:an Krya på dig!!!

Och till dig jag MÖTTE på rakan i samband med denna olycka vill jag säga MAN VÄNDER FÖR HELVETE INTE PÅ EN RACERBANA!!! Jag kan förstå att du ville hjälpa den drabbade men det du borde gjort var att gå i depå och säkerställa att ambulansen gått ut. Jag hoppas att du inser vilken fara du skapar genom att köra i motsatt riktning på en racerbana och aldrig gör om det! Det räcker med en allvarlig olycka, ok?

I övrigt var det en mycket trevlig kväll denna första gång jag provade på Anderstorp. K-femman var som klippt och skuren för denna snabba bana och vädret var perfekt.

I'll be back! K-Man

Just hemkommen från mossen efter tre pass i gatåkargruppen vill jag bara säga till dig som gick omkull på R1:an Krya på dig!!!

Och till dig jag MÖTTE på rakan i samband med denna olycka vill jag säga MAN VÄNDER FÖR HELVETE INTE PÅ EN RACERBANA!!! Jag kan förstå att du ville hjälpa den drabbade men det du borde gjort var att gå i depå och säkerställa att ambulansen gått ut. Jag hoppas att du inser vilken fara du skapar genom att köra i motsatt riktning på en racerbana och aldrig gör om det! Det räcker med en allvarlig olycka, ok?

I övrigt var det en mycket trevlig kväll denna första gång jag provade på Anderstorp. K-femman var som klippt och skuren för denna snabba bana och vädret var perfekt.

I'll be back! K-Man

säger som dig, hoppas mannen på r1an klarar sig utan alvarligare men. och att hojen smärtfritt går att laga upp. var ju en r1 sp.

måste samtidigt säga att satan va kul detta var. andra gången jag kör bana i mitt liv med hoj å första gången på anderstorp, blev falkenber igår. så nu blir de till att försöka åka så många träffar man hinne rmed i sommar höst. har även anmält mig till humlans båda heldagar på anderstorp.

låg på stadiga 1.51 tider idag men de skall nog gå att komma under efter några dagars övning:)

I'll be back! K-Man

Fi f-n. Låter inget vidare, varken med vurpan eller stollen som vänder på banan!!!? Hoppas han fick höra det i depån också...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT