Bankörningar på Anderstorp 2007!

Ja jag får med tacka för en underbar dag, det svir gött i hela ansiktet av solen och värker lite här och där i kroppen, men fyfan vilken ultimat glädje :)

kan livet vara bättre?

Ja det blev ju verkligen en helt strålande dag detta. Utgår från att alla är nöjda med vädret vi bokade in ;)

Nu får vi ta o planera upp nästa tillfälle på anderstorp. Hoppas ni vill dyka upp då också :tummenupp

Über :tummenupp!

För att felcitera Mange Schmidt:
När du hör en bra låt och din hoj e varvkåt ere: Aciiid

Last edited:
Tyvärr så blev det bara två pass för mig. Hojen blev överhettad och termostaten pajade och resulterade i sprutande kylarvatten.

Då slår jag dig med 1.5 pass sedan vurpade jag i utgången på långa rakan och studsade över kullen där. Kraschpucken slet sönder motorfästet i ramen så det blev sorti på obestämd tid. Häftigast var att se Jimmy Lindström kasta sig in i kurvan efter start/mål. Halleluja

Fick förhoppningar om ett sista pass i slutet, men där gick man bet tyvär.
Vet inte varför tyvär? om inte banan var hyrd längre lr nått?

Annars en bra dag men lite väl varmt kanske, vi gatåkare hade kanske lite otur med tiderna ibland med korta pass, där e jag lite partisk i frågan iofs.

Då slår jag dig med 1.5 pass sedan vurpade jag i utgången på långa rakan och studsade över kullen där. Kraschpucken slet sönder motorfästet i ramen så det blev sorti på obestämd tid. Häftigast var att se Jimmy Lindström kasta sig in i kurvan efter start/mål. Halleluja

Trist för dig. Inte alltid bra med kraschpuckar. Ja Jimmy är snabb. Vet inte hur många gånger han körde om mig per pass, men det blev ett par gånger.

Ja då var man hemma i soffan.
Har precis laddat in en lite tankfilm i datorn ska försöka få upp den imorgon.

Tackar för en fantastisk dag, en bättre start på hoj året kunde man inte få.

Bockar å bugar för en väl genomförd bandag!

Ja stämmer in i kören. helt grym helg!! Var där både lördag å¨söndag så det har blivit en hel del åka. Besökte även lekakulorna i ett desperat försök att bromsa mig förbi en viss Flugan men landade mjukt och skönt så nu är vurposkulden tagen på bana också :)

Fick förhoppningar om ett sista pass i slutet, men där gick man bet tyvär.
Vet inte varför tyvär? om inte banan var hyrd längre lr nått?

Annars en bra dag men lite väl varmt kanske, vi gatåkare hade kanske lite otur med tiderna ibland med korta pass, där e jag lite partisk i frågan iofs.

Banan var hyrd till 17.00, den tiden fick ni väl?:confused:
Orsaken att vi inte fick bonustimmen var att byggjobbarna skulle montera en gjutform så att banan blir klar till SM.

Det va ju även lite privat folk som stod på start/mål och filmade/fotade, finns det ingen möjlighet att vi kan få ta del av dessa bilder med? :va :)

varje gång ja kom in i den där jävla kurvan och tänkte att nu jävlar ska ja få en bra bild här... då stod kamera mannen och fipplade med sin kamera åt helt annat håll :( så jag hoppas jag finns med på nån bild :)

Första gången jag körde på den banan och nya moppen.
Är grymt nöjd med dagen och arangemanget och vilken banan.
Långa härliga doserade kurvor.

Det blir helt klart fler körningar där.:tummenupp

Och på slutet började jag vrida lite på gasen och hojen går minst sagt bra.
(Snart inkörd tack vare Er) :tummenupp

Stämmer in i lovkören och tackar för en mycket bra bandag :tummenupp

Det var första metrarna jag körde igår och första gången i en licensgrupp.
Körningen var stel som f*n på förmiddagen men det lossnade lite på eftermiddagen. Lite ovant i början att bli omkörda i princip överallt men alla lämnade gott om plats och det blir till att tuffa till sig lite och inte vara så förbannat snäll när det vankas omkörning.

Att Jimmy och några till sänkte ens självförtroende får man väl leva med, det var värt resan ner bara för att se hur de snabba grabbarna hanterar sina hojar :Bugar

Pizzabagarn och hans rökande kollega som lassade ner pengarna i en plastpåse får dock ingen guldstjärna :gnissla

En sak som är irriterande är att folk kan köra förbi någon som klotat och sedan struntar i att gå i depå utan tar ett varv till för att få rödflagg. Ännu mer irriterande när det är folk som ska köra Pro Superbike.

Swedies framfart på lill-kwaken var kul att se :D

Det här året börjar inte bra.
Som sagt Swedie har redan haft nog med otur och nu verkar den drabba mig också. Hojen gick sönder i går, termostaten paj och kanske även topplockspackningen. Har jag tur så går skiten igång med lite startgas så att jag kan köra den på onsdag. Bara för att man ska ha maximal otur så hade Greven sålt alla zxr400:a delar till tyskland =(

Ingen som har en zxr400 motor liggandes?

Hade ju velat köra mer i går, hade säkert kunna kapa några sekunder på slutet av rakan och Hansen kurvan... pust

Jag kan inte bekräfta det men jag är övetygad om att jag sov med ett stort leende inatt:tummenupp :tummenupp

\m/

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...