Bankörningar på Anderstorp 2007!

Jag körde första bandagen 4/4 med Nylund racing, trodde också det skulle kännas konstigt. Men man känner sig hemma direkt, bara att gasa. Jag tror t.o.m jag körde bättre direkt än vad jag gjorde i höstas.

Haha det låter bra =)
Börjar känna mig lite mindre nervös nu. Dom sitter här och säger att man inte går tillbaka i utvecklingen så det borde väl komma tillbaka rätt snabbt.
Ser verkligen fram emot imorgon.

Haha det låter bra =)
Börjar känna mig lite mindre nervös nu. Dom sitter här och säger att man inte går tillbaka i utvecklingen så det borde väl komma tillbaka rätt snabbt.
Ser verkligen fram emot imorgon.
Nervositeten är total!

Ny hoj, nytt märke på hojen, första gången på A-torp, Anmäld till R 1000,första året, måste prestera, allt är packat å klart åker kl:05:45 imorgon.
Jag kommer inte sova en blund i natt!

HÄRLIGT :D
I morgon kör vi :yoparty

F*n va kul ni ska ha håll er på banan och hjulen :tummenupp .Hoppas det kommer fler tillfällen senare :)

Får man ens köra så många på banan samtidigt?
Känns inte så säkert med tanke på hur stor fartskillnaden kan vara.
Då borde det bli fler grupper en 3.
Banlicensen tillåter 60 på banan samtidigt, banan är lång och bred.

Vad är snabbaste vägen till banan? Köra till Värnamo eller svänga av innan. Kommer från Sthlm. Är det nåt jag bör veta ang. vägbeskrivningen, har aldrig varit där:confused:

Får man ens köra så många på banan samtidigt?
Känns inte så säkert med tanke på hur stor fartskillnaden kan vara.
Då borde det bli fler grupper en 3.

Säkerheten är inget problem. Vid långlopp tillåts 66 på banan, med fartskillnader från 1,37 till 1,57 per varv. Det blir inte fler än 3 grupper.

Själv sitter man hemma och inser att det har vart kanonväder idag och ska bli imorgon med. Mannen min är just nu nere och på plats på Anderstorp för träningen i morgon. Jag är hemma med vår underbara dotter som är sjuk.

Ha en bra bandag och kör inte omkull.

60 stycken samtidigt på anderstorp är betydligt mera plats än när det är 30 stycken på t.ex. falkenberg. Anderstorp är mer än dubbelt så lång, bredare och har bättre rakor att köra om på.
Har aldrig varit med om att det har kännts trångt där :)

Klockan på 04:50 så man kan vara på plats o besikta in hojar i morrn bitti. Jag ska prova aprilian (och stor twin i största allmänhet) på bana för första gången och det ska bli väldigt spännande att se hur långsamt det kommer gå!

Vad är snabbaste vägen till banan? Köra till Värnamo eller svänga av innan. Kommer från Sthlm. Är det nåt jag bör veta ang. vägbeskrivningen, har aldrig varit där:confused:
Vi svängde av i Värnamo och sen är det skyltat Anderstorp och sedan Motorbana.
Själv sitter man hemma och inser att det har vart kanonväder idag och ska bli imorgon med...
Sitter och myser i din husvagn nu och det är varmt och skönt! :)

60 stycken låter mycket och det känns inte så säkert. Men men vi får väl se hur det går imorgon.
Jag trodde också att det skulle bli problem när jag körde här 2005 men det kändes som vilken bandag som helst. Banan är som sagt både lång och bred.

Last edited:
Tack för en härlig heldag på Anderstorp!

Är alldeles trött i kroppen efter en heldag på sveriges roligaste bana!

Tack Humlan, Skalman och alla andra!:)

Kan någon posta länken till fotografens hemsida?

MVH/Björn
/B)

Strömprobelemen ska vara lösta till nästa bandag. Ett litet smolk i bägaren var dock att nån ljusskygg individ snodde ett flak dricka i ARC's klubbstuga. Dessutom hade nån, kanske samma, bajsat på fel ställe inne på muggen i klubbstugan. Tråkigt när manfår torka upp efter såna typer:gnissla

Hej vill tacka för en mycket trevlig dag! Och så undrar jag om någon kan säga mig vad det va adress till fotografens hemsida som va där och tog kort!

Kanon väder och mycket körning. Tyvärr så blev det bara två pass för mig. Hojen blev överhettad och termostaten pajade och resulterade i sprutande kylarvatten. Dock så var det himla skoj men hade velat köra lite mer och mycket snabbare.
Swedie lyckades pressa ner lillkwacken till 1.52 något :)

www.frifoto.se
tror att det var adressen till fotografen

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla