Bankörning på Anderstorp 2006-06-28

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Hej!

Den 28 juni kör vi igen. 17.00-20.00 på Anderstorp hela långa banan.

Det blir tre körpass med effektiv körtid på 25 min, MC kör 17.00, 18.00 och 19.00. Du får köra med gathoj eller racehoj men din hoj måste klara bullegränsen på 95 db, slipon fungerar alltså inte. Orutinerade förare är också välkomna, det finns alltid någon rutinerad på plats som kan visa spår mm.

Ni får gärna anmäla er i förväg så vi vet på ett ungefär hur många MC åkare ni blir - www.autostradale.se

Väl mött på Anderstorp!

MVH Martin

sleeplezz skrev:
2221786 Hej!

Det blir tre körpass med effektiv körtid på 25 min, MC kör 17.00, 18.00 och 19.00. Du får köra med gathoj eller racehoj men din hoj måste klara bullegränsen på 95 db, slipon fungerar alltså inte. Orutinerade förare är också välkomna, det finns alltid någon rutinerad på plats som kan visa spår mm.

Ni får gärna anmäla er i förväg så vi vet på ett ungefär hur många MC åkare ni blir - www.autostradale.se

Väl mött på Anderstorp!

MVH Martin
Är det 3x25 min eller 3x8 :va Va kostar det?

Bollox skrev:
2248353 Sist var det 3x25 minuter (3 SM lopp om du står på lite) och det kostade 300:- :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det har tydligen ändrats:
OBS! 400 kr p.g.a. att den nya Arrendatorn på Anderstorp höjt priset.

H-C: Vi kanske kan åka dit tillsammans? Understyk kanske.. Vet inte ännu om jag kan då. Hade vart kul att få a-körkort och köra en banträff på samma dag :Rockbanan

Har uppkörning 08:00. Så jag hinner ju fan bli en rutinerad hojåkare fram till 17:00...;););););););)

*Hoppas att folk förstår att jag driver...*

sleeplezz skrev:
2221786 Hej!

Väl mött på Anderstorp!

MVH Martin

Några funderingar!

1.Racehoj=lösa ut licensen?
2.Är det öppen depå när gathoj o racehoj kör eller grupper?
3.Finns det el/luft/kompressor att tillgå?

Är det sol 28 juni :confused:

Tack på förhand / micke

Last edited:
#space skrev:
2258559 Några funderingar!

1.Racehoj=lösa ut licensen?
2.Är det öppen depå när gathoj o racehoj kör eller grupper?
3.Finns det el/luft/kompressor att tillgå?

Är det sol 28 juni :confused:

Tack på förhand / micke

Vad jag hört av kompisar som kört på deras träffar så kör hojar var för sig och bilar var för sig givetsvis. Men inga ytterligare splittningar av gathojar respektive racehojar.

Hej,

stämmer vi kör 3 x 25 min, 400 kr, MC kör 17.00, 18.00, 19.00.
2 grupper en med bilar och en med MC.

Ingen licens eller sådant behövs.

Bara att dyka upp om ni vill köra!

Mvh Martin

sleeplezz skrev:
2263661 Hej,

stämmer vi kör 3 x 25 min, 400 kr, MC kör 17.00, 18.00, 19.00.
2 grupper en med bilar och en med MC.

Ingen licens eller sådant behövs.

Bara att dyka upp om ni vill köra!

Mvh Martin

Men 95 Db!? På tomgång då eller? SBP har ju besiktnings gräns på 103 vid angivet varvtal. Att sänka ytterligare 8 Db gör man ju inte i en handvändning. Klarar en racehoj 95 Db? Eller har dom speciella dämpare för denna dag? Klarar en gathoj med orginalblås 95 Db?

Kawwa skrev:
2264084 Men 95 Db!? På tomgång då eller? SBP har ju besiktnings gräns på 103 vid angivet varvtal. Att sänka ytterligare 8 Db gör man ju inte i en handvändning. Klarar en racehoj 95 Db? Eller har dom speciella dämpare för denna dag? Klarar en gathoj med orginalblås 95 Db?
95db vid förbipassering är det som gäller, det klarar originalblås. Nej rejshojar klarar inte den begränsningen generellt sett, man sätter på en originalburk.

Vädret verkar bli lite ostadigt imorgon, men om bara banan är torr så vill jag köra. Finns det nån här som bor i trakterna och kan rapportera hur vädret ser ut under dagen imorgon?

Ja precis någon som kan ge lite info :) jag och kompisen kommer ner om det rä fin jag med hojen och han med sitt hemma bygge ala super seven (bil)

så det måset va fint väder :)

PacMan skrev:
2265005 Vädret verkar bli lite ostadigt imorgon, men om bara banan är torr så vill jag köra. Finns det nån här som bor i trakterna och kan rapportera hur vädret ser ut under dagen imorgon?

Jag bor i byn så jag kan väl smyga in ett meddelande i morgon förmiddag. Har själv lite funderingar kring körningen i morgon då jag aldrig förr har gett mig ut på banan.

# När ska man vara där? Hur och var ska man anmäla sig?
# Måste man skruva av backspeglar och tejpa strålkastare m.m.?
# Hade masssa frågor men har givetvis glömt av dom nu när jag väl sitter här och skriver...

M.v.h. Johan

Jag kanske också dyker upp vid gott väder! Info om vädret uppskattas, gärna lite innan 15 så där :) På smhi ser det inte lovande ut :(

200+ skrev:
2265029 Jag bor i byn så jag kan väl smyga in ett meddelande i morgon förmiddag. Har själv lite funderingar kring körningen i morgon då jag aldrig förr har gett mig ut på banan.

# När ska man vara där? Hur och var ska man anmäla sig?
# Måste man skruva av backspeglar och tejpa strålkastare m.m.?
# Hade masssa frågor men har givetvis glömt av dom nu när jag väl sitter här och skriver...

M.v.h. Johan
Du bör nog vara där lite innan 17:00. Du anmäler dig till deras personal vid infarten till depån.
Jag har aldrig tejpat strålkastare eller skruvat bort backspeglar då jag kört på deras tidigare körningar.
/Tobbe

Tobbe (R1) skrev:
2265116 Du bör nog vara där lite innan 17:00. Du anmäler dig till deras personal vid infarten till depån.
Jag har aldrig tejpat strålkastare eller skruvat bort backspeglar då jag kört på deras tidigare körningar.
/Tobbe

Tackar för svaret...

inkommer med värderleksrapport i morgon runt lunch... Här har det regnat hela dan. Först nu har det slutat och det börjar torka lite granna. Dock mulet och det hänger i luften.

//200+

Väderleksrapport!!

VÄDERLEKSRAPPORT :va

Vädret här i Anderstorp nu på förmiddagen kunde varit bättre. Dock är det tort på marken. Himlen täcks av ett tätt molntäcke men det är ljusa moln så det finns hopp om det. Det känns som det kommer vara regnfritt hela dagen men jag kan inte lämna några garantier för detta. Lite blåsigt, lite kallt.
SMHI.s prognos just nu är ganska väl överensstämmande med verkligheten.

M.v.h. Johan

Just nu är det kallt (13 grader) och blåsigt, men inget regn.

//zilog, just nu på väg från Bredaryd (grannhåla till Anderstorp) ner till Skåne igen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman