Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
samuel w skrev:226412895db vid förbipassering är det som gäller, det klarar originalblås. Nej rejshojar klarar inte den begränsningen generellt sett, man sätter på en originalburk.
Foggy skrev:2269068Vädret blev ju kalas! (Till skillnad från min körning, men höll sig på hjulen iaf)
/F.
Gottis skrev:2269474fan tyckte du pinade på bra med det där loket låg lite bakom dej flytta upp fotpinnarna det slog gnistor hela tiden![]()
Tycker det va en bra dag men det måste va ett förare möte innan så folk vet hur dom går i depå
höll på att smälla i karusselen ett par gånger när jag skulle köra om folk på yttern och dom vek av mot depå avfarten precis mitt i![]()
Rash skrev:2269544Hade de inget som helst förarmöte alltså? Det borde ju vara ett krav för allas lycka och välmående. Onödiga små misstag kan ju resultera i stora skador som bekant.
En liten genomgång med det viktigaste behöver inte ta längre än 10min eller så heller..
Edit: Min bortförklaring till att jag inte kom är att jag torska på uppkörningen idag..
Kan bara hålla med!Gottis skrev:2269474
Tycker det va en bra dag men det måste va ett förare möte innan så folk vet hur dom går i depå
höll på att smälla i karusselen ett par gånger när jag skulle köra om folk på yttern och dom vek av mot depå avfarten precis mitt i![]()
Tobbe (R1) skrev:2269817Kan bara hålla med!
Jag höll också på och smälla med en som började diagonala några meter innan avfarten.
Åkte någon av dom av banan i samband med påkörningen?mikael-carla skrev:2269854Foggy blev ju påkörde lite av en som svängde in framför nosen på honom...av okänd anledning skall tilläggas..
Det var faktiskt ett litet möte där de drog några snabba regler! Men det var nog lite skralt , fast föråkaren visade hur man kör in i depån, men om man inte hörde det såg man väl inte heller var man saktar in och höjer handen...
Sen var det som vanligt endel som kör snabbast på rakorna och sen ligger o bromsar i kurvorna....inte för att jag aldrig blir omkörd...tvärtom hehe.,men jag försöker kolla på rakorna om det kommer snabbare förare som man kan släppa förbi så man slipper trängas i böjarna. Åka fort rakt fram är väl ingen konst? Inte så jävla kul heller ...
Kan bara tänka mig att de flesta vill köra mjukt och så snabbt de kan men inte stångas med andra förare...jo kanske ni "numerbarn" som tävlar behöver den träningen hehe...
Släpp förbi på rakan!![]()
Annars en skön kväll!![]()
mikael-carla skrev:2269854Foggy blev ju påkörde lite av en som svängde in framför nosen på honom...av okänd anledning skall tilläggas..
Det var faktiskt ett litet möte där de drog några snabba regler! Men det var nog lite skralt , fast föråkaren visade hur man kör in i depån, men om man inte hörde det såg man väl inte heller var man saktar in och höjer handen...
Sen var det som vanligt endel som kör snabbast på rakorna och sen ligger o bromsar i kurvorna....inte för att jag aldrig blir omkörd...tvärtom hehe.,men jag försöker kolla på rakorna om det kommer snabbare förare som man kan släppa förbi så man slipper trängas i böjarna. Åka fort rakt fram är väl ingen konst? Inte så jävla kul heller ...
Kan bara tänka mig att de flesta vill köra mjukt och så snabbt de kan men inte stångas med andra förare...jo kanske ni "numerbarn" som tävlar behöver den träningen hehe...
Släpp förbi på rakan!![]()
Annars en skön kväll!![]()
Filber skrev:2269892Bevisligen är detta ett problem när man blandar vanliga "gatåkare" och rejshojar på en kvällskörning. Det optimala är att dela in i grupper men det går inte på kvällarna pga kort tid.
Man får helt enkelt ha lite extra koll när äppel och päron blandas, samspel kallas det...
Jay-Jay skrev:2271635När jag var med sist körde vi första varvet med ingång i depån för att visa hur det ska gå till. Jag undrar om inte det var på skalmans initiativ. Ett bra grepp kanske att köra varje gång.
håkanbråkan skrev:2273632Flygrakan är säkert 30 meter bred, så varför måste man passera (vid omkörning) 2 meter ifrån den man passerar? Enbart dumt tycker jag. Lek gärna med era lekkamrater men inte med mig.
Många var kloka nog att köra med insidan, så jag vill inte generalisera.
Jag har kört på ganska många av era köningar på Anderstorp och tycker att friheten under ansvar oftast har fungerat riktigt bra.sleeplezz skrev:2274043Hej,
Jag är en av oss som höll i körningen.
1. Meningen med dessa träffar är just att det ska vara lite större frihet, men det innebär i sin tur att alla tar ett större ansvar. Dessutom att alla ska vara välkomna, det är alltså inte meningen att det ska vara någon form av träning/tävling utan bara en kul stund på banan.
2. Vi håller alltid ett kort förarmöte och kör ett lugnt varv med en föråkare som visar hur man på ett korrekt sett kör in i depån. Det hade vi denna gången också - hur ni missade detta är faktiskt obegripligt för mig.
3. Vi ha väldigt begränsat med tid när vi kör på kvällen, därför finns det ingen som helst möjlighet att dela in i grupper. Men Anderstorp är en av Sveriges längsta och bredaste banor så det brukar faktiskt fungera väldigt bra. Bilpassen körs på samma upplägg och dom har inga problem alls.
Personligen tyckte jag att det fungerade riktigt bra denna gången. Kritik är alltid bra och vi rättar gärna till det vi kan - men våra träffar kommer aldrig att bli sådana där det krävs bes, där det finns instruktörer i gula västar osv...
Mvh Martin
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |