Bandagar 2013 med Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Sant :)

Nu har jag ju ny hojj så jag vet inte exakt hur den känns än. Men skulle uppskatta om någon hade tid och lust att titta på om det går ändra något enkelt för att mer ställa in den för mig och min vikt. Jag har ingen aning om det går bara "se" det dock :) kör en Honda SP1 och den har väl lite att pilla på så vitt jag kan se.

Dagtid är det nog få som har tid för nån grundlig koll för ska man mäta upp hojen så behöver man vara kanske 3 st personer om man inte har rätt stöd och hjälpmedel. Sen om nåt ska justeras så kan det ta lång tid. Original fjädring har också alltid väldigt begränsade möjligheter.
Men kör först hojen och känn efter vad som känns bra eller mindre bra så får man börja med att mäta in hojen och se om och vad som bör justeras/ändras.

//Nitrous
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Tack för två sköna dagar!

Bland dom riktigt långsamma i första gruppen men lärde mig massor :D
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Solen går ner och det är tomt!!
Sista passet avflaggat och sista dagen på Gelleråsen för det här året. Vi kommer självklart tillbaka nästa säsong till Gelleråsen. 4,5 soldagar av 5 möjliga på Åsen är inte illa!
Tack till Er alla som varit med på Gelleråsen i år. Vi ser fram mot att se Er där även 2014.

Transpondertider från Gelleråsen 8-9 Aug går att hitta enklast på Amigoo.se

1098304_650313561646120_524693668_n.jpg

Länkar till alla bästa fotografer kommer så småningom, det lär finnas tusentals bilder totalt.

Vi laddar med krut för avslutningen på Mantorp Park nu.

Ha en riktigt bra helg nu och en fortsatt strålande sommar tills vi ses och hörs.

//Marcus & Lillan
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Fotografering på Gelleråsen 8-9 Aug,
Flera engagerade fotografer trotsade både sol och regn för att plåta Er hela dagarna.
Det finns säkert tusentals bilder och några har börjat komma upp på webbsidor eller Facebook sidor från Effektfoto, Enjoyphotos , Nettefoto och Subevent

Kika in på fotografernas Facebook sidor för där fylls det på med bilder först.

Ett stort tack till alla fotografer som var på plats.

//Nitrous
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Hej
Har ev fått förhinder att deltaga på säsongsavslutningen på Mantorp 31/8-1/9. Då läget är osäker så säljer jag min startplats i medelgruppen om någon vill ha en plats till denna bandagshelg.
Skicka PM här alt mail till scholl83@gmail.com om du är intresserad av en plats. Lämna mobilnr om jag ska ringa upp, då jag jobbar oregelbundna tider.
Pris;2500kr

Vet ej om jag skriver i rätt tråd men hoppas på det.
/Scholl
 

Superbike_R1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2013
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha R1
När man kör på bana för första gången med er actionpics, får man köra sist av alla eller hur fungerar det?, man vill ju gärna ta det easy ett antal varv och känna på motorcykeln, och man vill inte bli nån bromskloss för alla andra, har inte heller kört på cirka 15 år

Mvh
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
När man kör på bana för första gången med er actionpics, får man köra sist av alla eller hur fungerar det?, man vill ju gärna ta det easy ett antal varv och känna på motorcykeln, och man vill inte bli nån bromskloss för alla andra, har inte heller kört på cirka 15 år

Mvh

Jag är skitlångsam, vi kan köra ihop tills du tröttnar och kör ifrån mig.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
När man kör på bana för första gången med er actionpics, får man köra sist av alla eller hur fungerar det?, man vill ju gärna ta det easy ett antal varv och känna på motorcykeln, och man vill inte bli nån bromskloss för alla andra, har inte heller kört på cirka 15 år

Mvh

Hej hej,
Du kommer få information på plats i din grupp. Instruktörerna tar lite extra möte och tid med dom som inte tidigare har kört bana och om du bara ber om hjälp så kommer du även få tid att åka med någon som hjälper dig lite extra.
Mellan passen så samlas man om det finns intresse och pratar teori och frågeställningar som kan dyka upp, det är inget som är obligatoriskt men oftast mycket uppskattat bland dom som vill lära sig en del.

Varmt välkommen till Mantorp Park.

//Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Ok jättebra, man får väl köra även fast man inte har Mc kort ??
Körkort, Licens eller intyg om godkänd licenskurs ska uppvisas. Saknar man detta får man åka med en instruktör första passet för att visa att man kan köra sin motorcykel kontrollerat. Det finns många som har körkort utan att för den delen kunna köra men det är ändå ett bevis på att man genomgått en utbildning och förväntas kunna köra på ett säkert sätt.

Hör av dig på mail eller telefon till Actionpics om du har fler frågor om detta.

//Nitrous
 

Superbike_R1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2013
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha R1
Jag har gått utbildning för mc och hade uppkörning kvar men flyttade ner hit och det strulade mycket.

Jag trodde först att jag kan kontrollera en hoj, men efter ha läst här på forumet så måste jag erkänna att det kan jag inte, men jag tänker lära mig och förhoppningsvis bli duktig :)
Ska kontakta Actionpics.

Tack
 

M:aRacing

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia rsv4 Factory
Jag söker en plats till mantorp nu den 31/8-1/9 i race gruppen.
pm:a om någon har en plats att sälja
 

Striker755

Gammal och tokig
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Rånäs
Hoj
Zx10-08 och BMW S1000RR-12
Actionpics 31/8 - 1/9 bandagar Mantorp

Hej
Jag köper din plats i snabb eller race grupp till Mantorp den 31/8 - 1/9
 

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Nu är det bara en vecka kvar, till 2 underbara
dagar på Mantorp med underbara AP.
Ses där alla deltagare och funktionärer!!!.
:yoparty:yoparty:yoparty
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Det ska bli riktigt kul, har bara kört ett par varv på mantorp tidigare så ska bli riktigt kul att åka upp och testa den på riktigt. Ska även bli kul att åka med ap vilket blir första gången för mig :)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top