Bandagar 2013 med Actionpics

Tack för senast två toppen dagar på Kinnekulle!

Är sugen på att boka Gälleråsen 8-9 men är tveksam om jag plattsar i snabb grupp? Vill inte var ivägen. På bankörningen på Kinnekulle tyckte jag de blev mycket trafik i lugn medel.
De var första gången jag körde på Kinnekulle och med tidtagning och körde på 1,08 Gälleråsen är den bana jag kört mest på vad tror folk stanna hemma eller våga köra med de stora grabbarna?:gnissla

tänkte bara kolla boende på mantorp 31 aug och 1 sep får man campa på området eller måste man bo någon annan stans och kostar det något extra om man skulle campa på banområdet? och även hur det är med el?
mvh

Tack för senast två toppen dagar på Kinnekulle!

Är sugen på att boka Gälleråsen 8-9 men är tveksam om jag plattsar i snabb grupp? Vill inte var ivägen. På bankörningen på Kinnekulle tyckte jag de blev mycket trafik i lugn medel.
De var första gången jag körde på Kinnekulle och med tidtagning och körde på 1,08 Gälleråsen är den bana jag kört mest på vad tror folk stanna hemma eller våga köra med de stora grabbarna?:gnissla

Tack själv för din medverkan på Kinnekulle Ring :)
1,08 på Kinnekulle som du aldrig kört på tidigare skulle jag säga motsvarar ca 1,20 på Gelleråsen och då är Snabb grupp definitivt rätt grupp.
Race gruppen brukar vara 1,18 och snabbare. Snabb grupp är ofta 1,18 - 1,25 ca på Gelleråsen. Självklart varierar det från varje gång beroende på vilka deltagarna är men det är ett ganska bra riktmärke.

Välkommen att anmäla dig.

//Nitrous

tänkte bara kolla boende på mantorp 31 aug och 1 sep får man campa på området eller måste man bo någon annan stans och kostar det något extra om man skulle campa på banområdet? och även hur det är med el?
mvh

Man kan campa på området och det kostar inget extra vare sig man tältar eller sover i en husbil, husvagn, släp eller personbil :)

Andra boenden så rekommenderas i första hand dessa två nedan som är nära och bra prisvärd standard,
Spångholmen Bed&Breakfast www.spangholmen.se (uppge att du ska köra på Mantorp Park med Actionpics)
Spärringe Södergård Bed & Breakfast 0708-327404 (drivs av motorintresserad familj och f.d. anställd på Mantorp Park)

Undvik att bo hos Uljeberg som är största motståndaren till motorbanan, klagar och anmäler allt som har med motorljud att göra!!!

El kommer att finnas och behöver man el under lördag och söndag så är det en avgift Mantorp Park tar ut då el nu kommer produceras av dieselgenerator och spridningsskåp på området.

//Nitrous

Man kan campa på området och det kostar inget extra vare sig man tältar eller sover i en husbil, husvagn, släp eller personbil :)

Andra boenden så rekommenderas i första hand dessa två nedan som är nära och bra prisvärd standard,
Spångholmen Bed&Breakfast www.spangholmen.se (uppge att du ska köra på Mantorp Park med Actionpics)
Spärringe Södergård Bed & Breakfast 0708-327404 (drivs av motorintresserad familj och f.d. anställd på Mantorp Park)

Undvik att bo hos Uljeberg som är största motståndaren till motorbanan, klagar och anmäler allt som har med motorljud att göra!!!

El kommer att finnas och behöver man el under lördag och söndag så är det en avgift Mantorp Park tar ut då el nu kommer produceras av dieselgenerator och spridningsskåp på området.

//Nitrous

ok perfekt då blir det att campa :) kan man komma dit redan på fredag kväll så man slipper köra 20 mil på morgonen?

ok men gissar på att det inte är allt för stor avgift för el?

perfekt men då syns vi på mantorp goa och glada och hoppas på bra väder :)

Mvh

Last edited:
halå hojjbröder

vet inte om jag får skriva här men har en plats som måste säljas och det är 8-9 augusti lugn grupp. Kraschade hojjen i förrgår och kommer nog inte hinna fixa detta tills det är dags. Skicka gärna ett PM, tar gärna fullt pris eftersom det knappast är en begagnad pryl liksom.

må väl!

Om det är någon som måste sälja sin plats till snabb grupp Mantorp Park 31 Aug – 1 September så är jag väldigt intresserad utav den platsen. Har även kompisar som vill åka med så finns intresse att köpa fler platser i snabb grupp och även en i race!

Tack för senast förresten, var mycket trevligt och bra arrangerat!:tummenupp
Var såpass roligt att jag köpte på mig slicks, racekåpor och däckvärmare:fyllisar
Nästa år kommer bli dyrt:4skrika

halå hojjbröder

vet inte om jag får skriva här men har en plats som måste säljas och det är 8-9 augusti lugn grupp. Kraschade hojjen i förrgår och kommer nog inte hinna fixa detta tills det är dags. Skicka gärna ett PM, tar gärna fullt pris eftersom det knappast är en begagnad pryl liksom.

må väl!

Du har PM

Fullbokat

FULLBOKAT på samtliga återstående bandagar i alla grupper!

Nu är det fullbokat för resten av året och vi tycker naturligtvis det är jätteroligt, men samtidigt tråkigt att vi får tacka nej till flera som frågar efter platser varje dag.

Om du som har bokat och betalt plats av någon anledning får förhinder så får du gärna meddela oss först så kan vi säkert direkt förmedla en köpare som betalar dig och övertar platsen.

Gelleråsen 8-9 Aug - Kom ihåg att beställa däck & tillbehör i god tid,
Grevens Motorcykeldelar kommer att leverera beställda Pirelli däck och tillbehör till motorbanan fraktfritt.
Proffesionell service på plats hjälper dig med däckomläggning.
Beställ i god tid för tillbehör kommer endast finnas till Dig som förbeställt p.g.a. begränsat utrymme i transport.
http://www.grevensmcdelar.com

Pit Stop Café ordnar Taco buffé på Gelleråsen kvällen den 8e Aug. Buffén kostar 125:- exkl dryck. Öl/cider, vin och lättdryck finns. Mellan kl 19-22 upplåter Pit Stop tält och personal. Ta chansen och ät en god buffé med oss, skratta och ljug!
Anmälan är bindande och vi behöver ditt svar snarast möjligt.
Svara med fullständiga namn på vilka som ska äta med e-post till Actionpics
Betalning görs på plats vid buffén.

//Nitrous

Btw är det någon på plats som ev har tid, kunskap och lust att spana in lite inställningar på fjädring osv?

Jag älskar att spama :D

Jag kommer åka från Jönköping imorgon kväll, passerar Tidaholm, Skövde, Mariestad och sedan via Kristinehamn. Är det någon mer som ska uppåt så är det ju trevligt med sällskap, skicka ett PM isåfall.

Mantorp 31-1: Jag och polaren köper JÄTTEGÄRNA in oss i en box.

Det finns det med största sannolikhet men det beror lite på vad du menar med att "kika på lite inställningar" ?

//Nitrous

Sant :)

Nu har jag ju ny hojj så jag vet inte exakt hur den känns än. Men skulle uppskatta om någon hade tid och lust att titta på om det går ändra något enkelt för att mer ställa in den för mig och min vikt. Jag har ingen aning om det går bara "se" det dock :) kör en Honda SP1 och den har väl lite att pilla på så vitt jag kan se.

Halloj landa precis på arlanda får då lite sistaminuten panik då jag inser de oundvikliga regnet på gelleråsen under torsdag fredag. Och undrar då om någon har en uppsättning begangnade regndäck som duger åt en nybörjare och kan medtas till banan för försäljning:)

Halloj landa precis på arlanda får då lite sistaminuten panik då jag inser de oundvikliga regnet på gelleråsen under torsdag fredag. Och undrar då om någon har en uppsättning begangnade regndäck som duger åt en nybörjare och kan medtas till banan för försäljning:)

Bäst chans just nu så nära innan avfärd och med tanke på att du möjligen är i Nyköping är att köpa nya kanske av TL Racing i Norrköping?

//Nitrous

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...