Bandag: 18 Juli på Gelleråsen

t-rex skrev:
2285170 Din poäng är vad?
Äch glöm det..
Jag skulle bara provocera lite, för att se om det var du och jag som kelade under bron. :hihi Ursäkta!

Men, det här har tyvärr ältats i en annan tråd..

Jag anser fortfarande att T.A. under åren har haft avsevärt mindre olyckor under sina körningar, än andra arrangörer. Ni kan ju inte jämföra med en enda körning där vi hade två "onödiga" vurpor!

Exakt vad är en onödig vurpa ?? Det händer ju liknande vurpor på de flesta bandagar, oavsett ledkörning eller inte - JAG FATTAR INTE hur ni resonerar.

Även om en eller flera klotpellar ställer till det för sig, så kanske det totala antalet vurpor blir mindre under en dag. :va Vad är det som säger att just de här figurerna inte skulle bromsa-i-kull-sig då de hinner upp någon annan, då det är fri körning ???

Jag lägger dock ner den här diskussionen. Lycka till på de körningar NI väljer att åka på..

/ M..

Last edited:
Mr Helmut skrev:
2285835 Betalat och anmäld till grupp 1:)

Betalade och anmälde mig igår till grupp 1 :banana , men har inte fått något bekräftelsemejl än.... Dröjde det länge innan du fick ditt?? Är ju lite nervig, man var tydligen ute i sista minuten, som vanligt :huvet

Gottschalk skrev:
2297954 Betalade och anmälde mig igår till grupp 1 :banana , men har inte fått något bekräftelsemejl än.... Dröjde det länge innan du fick ditt?? Är ju lite nervig, man var tydligen ute i sista minuten, som vanligt :huvet

Fick bekräftelsen alldeles nyss :)

Jag och Sandstream har flitigt diskuterat föråkarnas roll i denna sk "kökörning".
Vi var överrens om en sak iallafall:
För de som verkligen kan köra och köra mycket, fort och ofta, är kanske "kökörningen" inte ett bra alternativ.

Men om man ligger i en kö,för att få spår och "bli varm i kläderna", och samtidugt blir så frustrerad att man gör misstag...då spelar det nog ingen roll vilken typ av körning man är på,,,,tyvärr.
Detta är redan avhandlat och lagt i malpåse. (Pungt :) )
Däremot anser jag att mastervarven kan ändras på beroende på hur gruppen kör och beter sig.
(Men som föråkare måste vi rätta oss efter arrangörens regler och direktiv.)

Jag kommer att finnas på plats den 18 och hjälpa till som föråkare.
Jag ställer gärna upp o föklarar och svarar på frågor under dagen. Det är därför vi är där.

Alla tips o idéer om förbättring kan ges till oss eller Torbjörn direkt. (det uppskattas verkligen när ngn kommer med konstruktiv kritik)

/Tom (Rothmans CBR)

Sådär! bara 2 dagar kvar... någon mer som ska dit? Hoppas det... eller kanske inte :D då blire många fria varv. :)

Jag planerar att ta med lite bekanta under dagen dels för att fota lite och även som sällskap. Har ingen erfarenhet av bankörningar så jag ville bara kolla att det funkar? (förstår ju dock om maten bara är för oss som kör och betalar)

Man kan ju se de som min depåpersonal som ska peppa mig mellan passen ;)

Någon som vill samåka från Södertälje? eller på vägen? ... behöver spara in lite cash...

nazurro skrev:
2309679 Jag planerar att ta med lite bekanta under dagen dels för att fota lite och även som sällskap. Har ingen erfarenhet av bankörningar så jag ville bara kolla att det funkar? (förstår ju dock om maten bara är för oss som kör och betalar)

Man kan ju se de som min depåpersonal som ska peppa mig mellan passen ;)

Har också lykats släpa med mig depåpersonal (kanske :tuttar )

Ska kränga på nytt bakdäck nu snart:)

så ser ni en cykel med; grön sadel, röda fälgstriped, vita kåpor, blå/grå tank, och jag med rött skinnställ så kan ni väll säga hej (missade jag någon färg?)

platser kvar?

Finns det platser kvar i grupp 1? finns det telefon nr till någon som vet?

En lite tråkig sak är att det ligger regn i luften just nu och smhi visar molningt(inte regn) för morgondagen. Men vi får hoppas på bra väder!

Begagnade däck

Tar med mig några däck imorgon är någon intresserad kolla efter en
grön Kawa 600 #67

Mr Helmut skrev:
2311993 En lite tråkig sak är att det ligger regn i luften just nu och smhi visar molningt(inte regn) för morgondagen. Men vi får hoppas på bra väder!
ja jag tar då inte med mig några regndäck till karlskoga inte! eek

AndreasNo skrev:
2314629 regn eller ens några moln kan man ju inte säga att det blev iaf :P..

drog dit en sväng på eftermiddan o kikade lite, mkt trevligt..

Natten till idag och morgonen var ostadig men senare under dagen blev det ju riktigt bra väder:)

Rolig dag :tummenupp

Mr helmut såg aldrig till dig i dag tittade som fan efter en röd r6:a?

Måste säga att det va en kanondag med mycke trevligt folk och kul körning :)
Det blev inte alls segt som jag trodde det skulle bli med kökörningen i början av dagen.
Så ett tack till arrangören och alla instruktörer är väl på sin plats antar jag!

Mvh P0nta

Samma här! Misstaken och ryktena om den s.l "kökörningen" kom på skam!

Särskilt med den fiffiga indelningen i sub-grupper samt rolleringen inom sub-gruppen. För helt klart är det lite lättare att ligga i kön, än direkt efter instruktören.
Så det var ett smart drag.

Hade man som T-Rex nämnde fått ligga i kön hela tiden så hade ju mycken glädje varit spolierad. Särskilt om man hamnat i en för långsam grupp.

Men nuvarande system tror jag ALLA hittade en lämplig nivå.
Inalles blev det ju inte mindre än 9 små sub-grupper (om man räknar licens som en enda grupp. Mig veterligen hade de inga undergrupper?)

Kalasbra arrangemang, och superkalas instruktörer som inte bara rosade utan oxå tog folk i örat om det inte såg snyggt och prydligt ut på något vis!

Lämnade 17.45 (sista passet pågick ff) Men så långt inga ambulansfärder.
Ett mått på en lyckad dag det med tycker jag.
Det tillfaller instruktörer och organinsation som kan gjuta lite olja på testosteronvågorna - bra jobbat! :klappar

Om nya Trösen tycker jag: Inte!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...