Bandag: 18 Juli på Gelleråsen

p0nta skrev:
2314985 Mr helmut såg aldrig till dig i dag tittade som fan efter en röd r6:a?

Måste säga att det va en kanondag med mycke trevligt folk och kul körning :)
Det blev inte alls segt som jag trodde det skulle bli med kökörningen i början av dagen.
Så ett tack till arrangören och alla instruktörer är väl på sin plats antar jag!

Mvh P0nta

Du kanske såg en r6a som var vit,grön sadel,röda fälgstripes samt grön sadel då :hihi

Så sprang jag runt med rött skinnställ och brillor jag fått i posten :yoparty

Till en början var det segt men gick upp till snabb grupp och då gick det lite bättre:)

edit: Roligast var nästan Dr.Bike´s ursäkter :hihi

Bifogat

• lineup.JPG
    lineup.JPG
    117.5 KB · Visningar: 76
Mr Helmut skrev:
2315168
edit: Roligast var nästan Dr.Bike´s ursäkter :hihi

Jajaja :blah :lol

Jag FICK faktiskt soppatorsk på rakan! (men snabbare än stålmannen så flickade jag över kranen på reserv), men då var ni alla helt gone!

DET var kul, men när jag fick i en LÄGRE växel istf en HÖGRE så bakhjulet jazzade ar lite väl spännande.
Annars en kanooondag!
Tack alla trevliga människor i min grupp som jag lärde känna!
Det kändes somalla hjälpte till att lyfta gruppen - och att vi alla blev bättre gemensamt.

Tack ska ni ha! :tummenupp

tog lite bilder men anser inte att dem blev bra nog.. blev bara ett tiotal uppifrån läktaren...gruppen med en aprillia 250 (?) en monster me en tjej som körde o nå gixxer osv, ifall de nån som känner igen gruppen o absolut känner att han/hon vill se ifall de blev nån bild värd att ha..

Lite OT men är det någon som vet om det kostar nått att åka allmänhetens åkning på Gelleråsen nu den 23-26? och vad kostar det?

Klev upp kl 04.00 imorse och hemma nu woohooo.

Väldigt bra körning med mycket åka, stod t.om över sista passet då jag var helt slut.

poZ skrev:
2315381 Lite OT men är det någon som vet om det kostar nått att åka allmänhetens åkning på Gelleråsen nu den 23-26? och vad kostar det?

Tror det kostar 350:- som ifjol...var där i tid o anmäl dig bara.

Mr Helmut skrev:
2315168 Du kanske såg en r6a som var vit,grön sadel,röda fälgstripes samt grön sadel då :hihi

Så sprang jag runt med rött skinnställ och brillor jag fått i posten :yoparty

Ahh ok jo den såg jag nog.
Missade att det va du tänkte ju byta ett par ord med dig men det lär nog bli nån annangång.

Dr.Bike skrev:
2315150 Samma här! Misstaken och ryktena om den s.l "kökörningen" kom på skam!

Särskilt med den fiffiga indelningen i sub-grupper samt rolleringen inom sub-gruppen. För helt klart är det lite lättare att ligga i kön, än direkt efter instruktören.
Så det var ett smart drag.

Hade man som T-Rex nämnde fått ligga i kön hela tiden så hade ju mycken glädje varit spolierad. Särskilt om man hamnat i en för långsam grupp.

Men nuvarande system tror jag ALLA hittade en lämplig nivå.
Inalles blev det ju inte mindre än 9 små sub-grupper (om man räknar licens som en enda grupp. Mig veterligen hade de inga undergrupper?)

Kalasbra arrangemang, och superkalas instruktörer som inte bara rosade utan oxå tog folk i örat om det inte såg snyggt och prydligt ut på något vis!

Lämnade 17.45 (sista passet pågick ff) Men så långt inga ambulansfärder.
Ett mått på en lyckad dag det med tycker jag.
Det tillfaller instruktörer och organinsation som kan gjuta lite olja på testosteronvågorna - bra jobbat! :klappar

Om nya Trösen tycker jag: Inte!
Gött med lite synpunkter som stämmer exakt med mina egna.
Det byttes en del mellan grupperna och alla (i princip) var nöjda med det tempot de hittade. Jag körde före i två grupper, en i långsamma passet och en i snabba, och nån tyckte redan efter första passet på morgonen att fortare ska det inte gå för att han skulle vara bekväm. Jag sa åt honom att testa ett pass till och sen ev. byta ner lite, han gjorde så och var stennöjd.
De flesta tyckte att farten var bra i respektive pass men att "med lite mer värme i kroppen får det gärna gå lite snabbare till nästa" och då ökade jag lite. Vilket funkade bra. Hörde endast bra saker hela dagen.

Tack till alla som var där och lekte, det är skoj för oss som åker före att få höra att ni har skoj :tummenupp

Fem badbollar och en D-kupa !!!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bra jobbat alla !
Förmiddagen gjorde att man fick nöta in banan och hitta alla bra och dåliga spår, sen funkade det riktigt bra på eftermiddagen !

Ja fi fan vilken bra dag!
Åkte in i depå på 7:e passet när jag tyckte att det gick bra och bensinlampan hade lyst några varv. Som andra har sagt: Man är helt färdig i hela kroppen!

Jag hoppas att jag inte gjorde några för tajta omkörningar under dagen och att ingen störde sig på mina välljudande "ljuddämpare"..

För övrigt tycker jag att Conti Sport Attack fungerar lysande för bankörning.

Tack till alla föråkare och till arrangören för ett mycket bra genomfört arrangemang!

//Anders.

Jag instämmer helt, hela dagen funkade otroligt bra. Föråkare de första passen är suveränt för alla som inte är så vana och inte kan banan. Det ger en grundtrygghet inför fria passen. Mitt sista pass var dagens roligaste då jag plötsligt hittade värsta flytet. Så fruktansvärt skoj! Jag var helt lyrisk och har knappt kunnat sova. På det stora hela också fint arrangerat och allt funkade bra. Tummen upp! I'll be back. Men då blir det med en hoj där jag slipper fila på ljuddämparen varje kurva...

Är nöjd med dagen igår...dock så var det lite ryckigt och trångt på första
passen med alla undergrupper och sådant men när väl man fick köra i eget
tempo så fungerade allt smidigt tycker jag...bra hänsyn visades vid omkörningar

Kanonnöjd med gårdagens körning. Skitbra arrangerat och bra instruktörer/föråkare, och vädret var det ju inget fel på.

Är dock lite sur på mig själv eftersom jag missade/bromsade sent första högern efter långrakan (Mike's corner?) och körde rätt ut på den gamla sträckningen. Likaså en gång vid tvära högern/hårnålen (Ejes?). Men men, det var visst rätt frekvent att folk testade på även den asfalten.

Men totalt sett är jag nöjd med min egen insats och kanonnöjd med allt runt i kring. :tummenupp

Last edited:
Mycket bra genomtänkt, organiserat och genomfört :tummenupp.
Gillade extra mycket att det inte kompromissades på antalet flaggvakter :tummenupp :tummenupp

Klockan vid depåutfårten med tavlan över vilka bantider de olika grupperna hade borde alla arrangörer som kör med fasta grupptider använda.

Last edited:
Jag var lite seg oxå, men åkte vidare till Linköping för att köra hela dagen idag.

NU är jag lite mör... :hihi

Swedie skrev:
2317270 Jag var lite seg oxå, men åkte vidare till Linköping för att köra hela dagen idag.

NU är jag lite mör... :hihi

oj det skulle jag aldrig ha orkat :näsblod

Kunde bara jobba fram till lunch dagen efter (somnade) trots 9 timmars sömn under natten.

Din cykel lät väldigt annorlunda mot dom andras cyklar vid växling ut på rakan?

Swedie skrev:
2320656 jasså? varför det? :) har ingen quickshifter eller nått...

det lät ungefär som om du hade en quickshifter

bbbbbbbbbbrrrrrrrrrrruuuummmmm puffffffff brrrrrrrrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuuummmm :hihi

Mr Helmut skrev:
2320736 det lät ungefär som om du hade en quickshifter

bbbbbbbbbbrrrrrrrrrrruuuummmmm puffffffff brrrrrrrrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuuummmm :hihi
just i den svängen växlar jag så fort jag kan för att slippa bakhjulsryck. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman