Banåkning!

Fler saker att ta med (håller på att packa nu, så då ser jag vad jag har liggandes i plastbackarna :) ): Hörselprofylax (öronproppar alltså), extra t-shirt och strumpor m.m. för att slippa gå omkring svettig i depån. Förstärkningsplagg i form av tröja att dra över stället om det är kyligt och en varm jacka att ha i depån. Shorts och solbrillor om det är soligt och varmt :cool: . Bromsvätska, handbok för motorcykeln (som uppslagsverk), kedjeolja, dest.vatten för kylaren. Ähum... ja och så en massa annat - jäkla vad man kan fylla upp en bil med prylar :D

4 liter TTS och 40 liter 98 oktan ska väl räcka ? :)

EDIT: Nu är jag också bokad! :tummenupp

Last edited:
tobbe skrev:
:tummenupp Kul, då blir vi i alla fall 5 från URR. Möter du också upp oss vid Shell/Sala 05.30?

Shell i Sala ? Näe :)

Du menar Shell-macken vid korsningen 55:an och vägen mot Vänge, Sala m.m. ? Där "Tre Snäckor" låg en gång i tiden.

Jo, jag kan väl försöka det. Tänkte sikta på 05:00 hemifrån, men vet att jag är seg att komma igång. Ska se om jag lastar redan ikväll. Sedan marschar jag 90-110 oavsett fartbegränsningar :) Ni andra tar släp eller ?

Jag håller tummarna! FÖr att dét blåser lite extra och skickar vädret till östkusten o Uppsala ;)

Bifogat

• scand_0309211200_0309201830.jpg
    scand_0309211200_0309201830.jpg
    30.8 KB · Visningar: 101
Bluegreengrey skrev:
Jag håller tummarna! FÖr att dét blåser lite extra och skickar vädret till östkusten o Uppsala ;)

Jag med! Har bara ett bak-regndäck hemma, så jag vill inte ha det för blött på banan. Tar dock med en däckskärare så vi kan fixa egna regnsulor :)

Så nu har jag i stort sett bestämt mig för att inte åka :gråta
Men jag kommer att vakna kl 05:00 i morgon för att kolla om det hänt något mirakel på väderfronten.
Vi syns annars på Rörken på måndag.

TomK skrev:
Shell i Sala ? Näe :)

Du menar Shell-macken vid korsningen 55:an och vägen mot Vänge, Sala m.m. ? Där "Tre Snäckor" låg en gång i tiden.

Jo, jag kan väl försöka det. Tänkte sikta på 05:00 hemifrån, men vet att jag är seg att komma igång. Ska se om jag lastar redan ikväll. Sedan marschar jag 90-110 oavsett fartbegränsningar :) Ni andra tar släp eller ?

Vi räknar med att köra från just Shell-macken vid korsningen 55:an och vägen mot Vänge, Sala m.m. vid 05.30 och vi åker i två bilar med släp. Nånstans längs vägen måste jag proviantera i någon mack med lite sortiment på matvaror, jag har haft körigt de senaste dagarna och inte hunnit med. Hojarna är lastade och jag packar i bilen ikväll så jag kommer snabbt iväg imorgon. Kul att du hänger med Tom, får se om vi möts vid macken eller om du kör ikapp oss längs vägen.

/Simba

De e lugnt! Jag kommer personligen ligga som en torped och fixa fri leid åt er... Jag börjar åka från U-a 0.00-4.00. :p

och nu är vi hemma igen! Jag är piggare nu än i morse kan jag säga - skulle kunna ta en bandag till på raken om jag hade något att åka på (skrutt med hojen, men man tog sig runt i alla fall).

Bilder och film lär väl dyka upp vartefter. Inget regn på hela dagen. Lite smådugg ett par gånger, men inte tillräckligt för att ens fukta asfalten. Det brukar vara så när jag är med - regnet håller sig borta :)

DÖ-trött och kanonnöjd efter en dag på Gelleråsen!! Kommer nog vara skapligt mör imorgon...

Simba: snart kommer jag och tar dig ;)

Det här måste vi göra om igen! Längtar redan till våren :)

/C

Julgran....

.....så här års??

Fotat på vägen hem...

Bifogat

• resize of 030921_g-åsen0053.jpg
    resize of 030921_g-åsen0053.jpg
    28.4 KB · Visningar: 70
oså

...jag (som körde saktast av dem alla ;) nästan...

Bifogat

• 030921_g-åsen0042.jpg
    030921_g-åsen0042.jpg
    56.9 KB · Visningar: 66
Det låter som ni fick en trevlig dag :bow

Köra bana är bland det roligaste man kan göra och Gelleråsen är riktigt underhållande!
Jag vill höra allt på vår pubkväll på onsdag :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...