Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Penguin skrev:Och jag vill läsa allt här IDAG. Hur gick det, vem var snabbast, vem var nära att klota, vem lärde sig mest.....?
tobbe skrev:Äntligen inloggad! Kan bara uttrycka gårdagen med ett ord UNDERBART![]()
![]()
![]()
Jag körde totalt 26 (!) mil på banan igår, uppdelat på 7 pass.
/en fortfarande adrenalinhög Tobbe
Det blir lätt så där när man bara har en grupp för gatåkarna, man får alla kategorieri samma grupp.. första-gångare, mer erfarna, vettiga och idioter!Bluegreengrey skrev:dock oroar jag mig för alla vildhjärnor som gör en otrygg i körningen så man backar i farten, blev omkörd taskigt 5ggr på första halvtimmen sen var det 5gånger till under dagen. Jag var tyvärr ständigt orolig för att dessa skulle dyka upp igenså min iver om att köra igen är kluven faktiskt, men de snabba åkarna med hjärnorna i behåll körde om ofta, snabbt och snyggt)
Yasha skrev:Det blir lätt så där när man bara har en grupp för gatåkarna, man får alla kategorieri samma grupp.. första-gångare, mer erfarna, vettiga och idioter!![]()
Penguin skrev:Länken till bilderna fungerar inte.![]()
tobbe skrev:Men man kan nog aldrig bli av med alla idioter, de finns alltför för många plasträser killar med alltför lite innanför pannbenet, tyvärr.
Problemet är nästan aldrig de som kör tillräckligt fort för att köra ihop med licensgruppen, det är de som TROR att de är så j-a bra att de BORDE köra i licensgruppen/snabba gruppen som gör livet surt för andra som försöker ha kul och lära sig nå't...tobbe skrev:Jag instämmer det är bättre med fler gatgrupper. Det var ju tänkt att det skulle bli två gatgrupper men tydligen så kom så pass många licensförare att det blev en licensgrupp. De värsta gatåkarna flyttades dock upp till licensklassen vilket gjorde att flytet blev mkt bättre i gatgruppen. Men man kan nog aldrig bli av med alla idioter, de finns alltför för många plasträser killar med alltför lite innanför pannbenet, tyvärr.
/Tobbe
Sant, MEN då vill det till att ansvarig organisatör på genomgången innan åkningen påpekar att det handlar om att visa hänsyn, hänsyn och HÄNSYN. Upprepas detta tillräckligt många gånger så fastnar det i skallen på de flesta.
Bluegreengrey skrev:Yasha: håller med dig fullt o helt
denna gång var jag minoritet (hastighetsmässigt) så jag blev mer drabbad av omkörningar än de andra....det var väl just det att de tänkte att jag hinner om både här o där, hon kör ju så sakta. Så hade jag kört lite fortare dvs mer jämt med resterande förare så hade de antagligen inte kört om lika våghalsigt...för det var nästan bara jag som hade besvär med bankamraterna (ev en Ducce som körde i min hastighet oxå men han höll inte till vid oss)
Hoppas att det blir en ännu bättre upplevelse nästa gång jag kör! Men jag tror fortfarande att de kommer vara svårt att undvika trots bättre indelning, förhoppningsvis blir det ju bättre iaf.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |