Ballaste sporthoj 1985?

Just 85 var nog gsxr750 kungen, först året efter kom 1100 modellen.

Sen finns gpz900 som ju ansågs sportig och vf1000R som nämndes.

Fasen vad tiden går.
 
saddox skrev:
1100 kanske skulle vara skoj.. orginalskick? usch.. säkert dyr.. hellre lite ratbike men bra motor. Planer på lite pill på motorn...
Förresten.. då kanske de inte vill försäkra om man.. skrämmer upp den litegrann?
Inte dyr, bra med delar finns det! Bra vrid är det i dom
bättre än många moderna sporthojar.
Kolla denna
http://www2.blocket.se/view/2855417.htm?l=0&c=1&city=0
 
Hitta en fin VF1000R och njut. Oljekyld visste nått om smörjproblem eller vad det var men hursom så är det klart finaste 80-talshojen.
 
njä gamla gjutjärns gsx1100 ska man nog inte hålla på med om mna vill köra hoj, fast gillar man grymma vibrationer är det kanske kul:lol

Fasen vad dåliga hojarna var för 20-25 år sen egentligen, ok motorerna på de där var väl starka och så men resten, urk.
Tyvärr har jag ju en liknade mojäng jag med i garaget.
 
soppatorsken skrev:
Hitta en fin VF1000R och njut. Oljekyld visste nått om smörjproblem eller vad det var men hursom så är det klart finaste 80-talshojen.
Tror att alla VF utan 'R' (som kom sent 80-tal) hade trassel med slitage på kammar och lyftare. Men det är väl bara att köpa en till rätt pris så går det väl att leva med det.

För övrigt kul att även nån yngre intresserar sig för dessa lite äldre hojar. Go for it!
 
Kirchhoff skrev:
Vibrationer? Har du ett krockat eller dåligt exemplar?
Nä jag har ingen sådan alls, men jag har kört flera stycken de vibrerar så att händerna domnar, iofs är det kanske en vanesak.
Motorn sitter ju bultad direkt i ramen så det är väl svårt att undvika, kan kanske bero på årsmodell med?
 
Det är i alla fall inget jag har på min. Visst är den gammal, men vibrationer? Nope! Jag bytte hoj för att jag hade råd och lust, inte för att min GSX var dålig eller något annat. Den stora fördelen med min gamla GSX är ägandekostnaderna...de är ju obefintliga!!!! :yoparty
 
Kirchhoff skrev:
Det är i alla fall inget jag har på min. Visst är den gammal, men vibrationer? Nope! Jag bytte hoj för att jag hade råd och lust, inte för att min GSX var dålig eller något annat. Den stora fördelen med min gamla GSX är ägandekostnaderna...de är ju obefintliga!!!! :yoparty

Jag har konkurrenten cb1100, den finns kvar mest för att den är så slutkörd och att i en eventuell framtid så har jag kanske inte råd att ha en sporthoj längre, då får jag rusta det vraket.
Den är däremot ganska dålig, men det är väl en del av charmen?:lol
 
CB 1100 är coola de också...det är något visst med gamla muskelhojar. Jag hade gärna behållt min, men med två hojar får farsan inte in bilen i sitt dubbelgarage! :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top