Ballaste sporthoj 1985?

Silwer skrev:
Vad är en sporthoj då?
Svårt att säga vad som var först, bland japsarna är det väl cb1100R som kom i början av 80-talet.
Men menar man konceptet med aluram. låg vikt o sånt som finns idag är nog gsxr750 först.

Sporthoj = Avsaknad av centralstöd och tankmätare var det väl? :va :rofl

Gsx-r 750 el Fz 750, det fanns gpz 750/900 också men inte lika "slimmade" med de var effektfulla med, Yamaha fj 1100 kanske eller varför inte xn 85 turbo, suzuki 700cc(tror jag det var) rätt linjesnygga, o det går att skrämma upp stressfläkten! :)

Hojar med centralrörsram ska man inte blanda in i samma diskussiom som en gammelgixxer, har aldrig kört nått sämre än en gpz 900. Fj1100, gpz, Cb, de väger as och är långa som en giraff. Mycket motor, men mer vikt. En gsxr 750-85 är inte stabil, men ingen total katastrof och har iallafall nått som liknar chassie. 1100 är bättre.

Gillade Ur-Gixxern med!!!! Riktigt bra klös för att vara så gammal hoj!! Som exempel kan jag säga att en kompis prokörde min någon vecka innan den blev stulen, Och jag vet inte om han har hämtat sig än!! haha!! iofs så hade han själv bara kört 1100glidare och några andra mindre effektstarka saker...

Silwer skrev:
jo men ack så trist i jämförelse om man idag ser på det hela ur ett nostalgiskt tänkande:lol
Varför en cb500 four föresten?

Trist ? Näe ! :fatta!

Joo..CB500Four ja, jo jag tycker de är coola helt enkelt, jag skulle vilja ha en "sitta upprätt"-hoj utöver SportHojen. Med en så´n skulle jag få med mig tjejen oxå..hon gillar inte att åka med knäna i armhålorna och sitta huvudet högre än mig :tungan

Måste det vara en 85:a ?
Fick premien på min CBR 87:a idag, 1392:- Helföräkring/Helår på TH.

I like it,
I like it a lot........

TreoKwak skrev:
Trist ? Näe ! :fatta!

Joo..CB500Four ja, jo jag tycker de är coola helt enkelt, jag skulle vilja ha en "sitta upprätt"-hoj utöver SportHojen. Med en så´n skulle jag få med mig tjejen oxå..hon gillar inte att åka med knäna i armhålorna och sitta huvudet högre än mig :tungan
Tjejer e vana vid de där :D

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det finns fortfarande ingen ram :tungan

Det kan man förlåta när det gäller hojar typ CB500Four, men jag minns ännu min lånehoj från verkstad..en XJ600, typ 98:a eller nå´t..snacka om ingen ram..min moutainbike känns stabilare.. :3freak

Äh..nu spammar jag igen

UrbanTiger skrev:
... en CB500Four är ju inte helt tråkig om man gör Cafe' räser av den med clipon, helrör och en fet framlampa. Lite trim i motorn och joxa lite med fjädring och däck så är den nog minst lika körbar som en -85:a ...
Har en polare som hade en sån som du beskriver minus motortrimmet. Med primerröd tank, clipon, öhlinare osv. Skitkul att köra. Skitkul! :tummenupp

Svåra att hitta men tuffast i stan och med helt moderna prestanda, Bakker eller Martin 1100.

Classic racing? Jo, det är häftigt, det krävs ju att man lär sig cykeln ordentligt så man inte tycker det känns konstigt att åka med ramflex och vingliga diagonaldäck.Som en vis herre sa: Raceförarna var modigare förr!

Mookie skrev:
Svåra att hitta men tuffast i stan och med helt moderna prestanda, Bakker eller Martin 1100.
Eller en Bimota KB1! :tummenupp
Tyvärr garagerad pga att det jä*la dygnet bara har 24 timmar.

Edit: Har du bytt nick eller blandar jag ihop med nån annan?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT