Ballar av stål - whoopasscrazy!

Absolut. Däremot har jag svårt att tro att "ligisterna" vill visa sina ansikten i ett humorprogram. Eller är folk så mediakåta?

Ja, jag tänkte faktiskt också på det. Vad är det för lagar som gäller angående det egentligen? I tex Uppdrag granskning och liknande så visas ju folks ansikten hej vilt. Så även i de andra fallen på Ballar av stål eller i Pyjamas etc. Eller ni kanske menar att de också är riggade eller att de medverkande tillfrågas angående sin medverkan? Det tror inte jag, men fan vet.

Blurrade ansikten ser man mest i grejer från USA tycker jag.

:va :va :va

Det enda jag vet är att du får filma vad du vill (undantaget militära aktiviteter?), publicering av materialet är en annan fråga.

Jag kan tänka mig att det är ett ämne där lagen kan tolkas i oändlighet. Att filma en folksamling och publicera i ett nyhetsinslag utsätter ingen av de filmande för obehag. Men om en i folksamlingen ses med tungan nere i sin frus bästa kompis hals, bedöms väl situationen orsaka obehag. Men hur ska man veta det?

Jag vet inte om det faller under PUL. Bilder/film som räcker för att identifiera en person kräver den personens tillåtelse för att publiceras.

Last edited:
Enligt polarn som är polare med aik-supportrarna i solna så var de iaf inte med på det.

Det är ju fake.
Konstigt att det på en match på varje ställe bara finns 3-8st supportrar. Inget folk på gatorna. Han som slår efter honom, ser man ju klart och tydligt att den svingen inte var menad att träffa.

Har ju snackats friskt om att även den Engelska versionen av detta är uppstyrt i förväg.

Inga vakter i dörren.
Knappt inget folk.
Inget folk på gatorna.
Filmat från massor vinklar, även inne i ena puben. Ser ingen att det går folk med kameror överallt. Ena klippet är filmat när han springer, alltså måste det stå en snubbe med kamera även där, rakt framför honom i korsningen !

Ja, jag tänkte faktiskt också på det. Vad är det för lagar som gäller angående det egentligen? I tex Uppdrag granskning och liknande så visas ju folks ansikten hej vilt. Så även i de andra fallen på Ballar av stål eller i Pyjamas etc. Eller ni kanske menar att de också är riggade eller att de medverkande tillfrågas angående sin medverkan? Det tror inte jag, men fan vet.

Blurrade ansikten ser man mest i grejer från USA tycker jag.

:va :va :va

I Pjamas (som sedan bytte namn till Pyjamas) förekom det folk med dimmade ansikten. Får för mig att man frågar dom som varit med om man får visa upp dom eller inte men jag kanske har helt fel.

Det är ju fake.
Konstigt att det på en match på varje ställe bara finns 3-8st supportrar. Inget folk på gatorna. Han som slår efter honom, ser man ju klart och tydligt att den svingen inte var menad att träffa.

Har ju snackats friskt om att även den Engelska versionen av detta är uppstyrt i förväg.

Inga vakter i dörren.
Knappt inget folk.
Inget folk på gatorna.
Filmat från massor vinklar, även inne i ena puben. Ser ingen att det går folk med kameror överallt. Ena klippet är filmat när han springer, alltså måste det stå en snubbe med kamera även där, rakt framför honom i korsningen !

Jag kan bara svara för det polarn sa, de lackade ur rätt rejält när han sulade nån grej i huvudet på en av dem. Gäller alltså det som filmades i solna.
Sen om det var matchdag, eller hur långt innan match vet jag inte..

Kameror kan vara dolda, sen kan det ju va bra att få fram att det är filmat så det inte går helt överstyr.

Kan dock tänka mig att flera grejer är fejkat ändå..

...men att avfärda det pga av kameror tycker jag är lite felaktigt i dessa tider när dolda kameran-avslöjanden visas på löpande band i diverse tv-program.

Om du tänker efter hur bilderna från dolda kameror brukar se ut i tex kalla fakta så förstår du någ att de inte använde någon sådan.

Om du tänker efter hur bilderna från dolda kameror brukar se ut i tex kalla fakta så förstår du någ att de inte använde någon sådan.

Förvisso, men man behöver kanske inte ha kameran dold i en knapp för att lyckas filma några personer i konversation på lite håll utan att bli upptäckt.

Förvisso, men man behöver kanske inte ha kameran dold i en knapp för att lyckas filma några personer i konversation på lite håll utan att bli upptäckt.

Hade det varit på riktigt så hade folk "rasat"! Ni vet väl hur svenaka folket "rasar" så fort det finns något att tycka till om. Mig veterligen så har ingen "rasat" än så länge.

Hade det varit på riktigt så hade folk "rasat"! Ni vet väl hur svenaka folket "rasar" så fort det finns något att tycka till om. Mig veterligen så har ingen "rasat" än så länge.

Ledsen Teo, men nu har du väldigt fel. Folk HAR rasat. En del av dom som medverkar i programmet har även blivit polisanmälda.

Goolar du "Ballar av stål" så hittar du massor av artiklar om programmet från olika tidiningar osv. SVT skulle sänt det från början.

Enl. wiki.

Ballar av stål
Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök

Ballar av stål är en svensk TV-serie producerad av Strix Television, som var planerad att visas på Sveriges Television under hösten 2007. Programmet bygger på den brittiska förlagan Balls of Steel som produceras av Channel 4.

Programidén gick bland annat ut på att spruta vatten i ansiktet på olika kändisar och sedan filma deras reaktion. Bland andra utsattes statsminister Fredrik Reinfeldt för en sådan attack, vilket ledde till att programmets reporter Hanna Wilenius polisanmäldes av Säkerhetspolisen för ofredande.[1] För detta dömdes hon den 9 november 2007 till dagsböter, sammanlagt 20 000 kronor. Även modellen Natacha Peyre har anmält Wilenius för ofredande.[2]

Vid premiären för filmen Arn - Tempelriddaren gjorde Ballar av stål ännu ett påhopp med en obscen text på mikrofonen under intervjuobjektet.[3]

Under sommar/höst 2008 spelas serien in på nytt för kanal 5. Den hade premiär 16 mars 2009.

Last edited:
Ledsen Teo, men nu har du väldigt fel. Folk HAR rasat. En del av dom som medverkar i programmet har även blivit polisanmälda.

Enl. wiki.......

Det har även varit många löpsedlar om programmet.

Jo anmälningar är ju var enda program med om. Samtliga samhällsjournalistiska diton får anmälningar på sig. dock så "rasar" inte svenska folket. Du vet,.. De "rasar".

Förstår inte att folk fortsätter att diskutera. Klippet med ölen talar sitt tydliga språk. Det är olika klipp på samma scen, alltså omtagningar. Kamerorna gör det inte fake, klart dom skulle kunnat montera upp kameror både här och där med tillstånd från barägare mm. Tråkigt men sant.

Förstår inte att folk fortsätter att diskutera. Klippet med ölen talar sitt tydliga språk. Det är olika klipp på samma scen, alltså omtagningar. Kamerorna gör det inte fake, klart dom skulle kunnat montera upp kameror både här och där med tillstånd från barägare mm. Tråkigt men sant.

Du har helt rätt, end of discussion. Så jävla dåligt. När man äntligen fick lite respekt för den där Soneby, som inte brukar vara rolig direkt, så visar det sig vara fejk. Töntigt.

Iofs, även om det hade varit äkta så är det lite patetiskt ändå att en komiker ska behöva riskera sin hälsa för att lyckas få folk att skratta.

Du har helt rätt, end of discussion. Så jävla dåligt. När man äntligen fick lite respekt för den där Soneby, som inte brukar vara rolig direkt, så visar det sig vara fejk. Töntigt.

Iofs, även om det hade varit äkta så är det lite patetiskt ändå att en komiker ska behöva riskera sin hälsa för att lyckas få folk att skratta.
Humorn är död sedan länge. Det enda folk verkar tycka är underhållande nuförtiden är lyteskomik, vilket är tragiskt.

Förutom de optimala vinklarna borde en annan "vink" om dess äkthet vara det faktum att det alltid bara är ett gäng, som sitter till bords på respektive ställe. "Alla" motståndarsupportrar har turligt nog fått sittplats runt bordet och f.ö. är ställena så gott som tomma och gatorna likaså. Är det bara jag som får för mig att det borde kliva ut fler på gatorna i Solna när det börjar vankas derby och att det borde vara några fler på haken?

"- Det kom hit ett par grabbar, beställde ett par öl och kom överens hur de skulle göra, säger en anställd på puben Dick Turpin i Solna. Sedan filmade de två tre gånger tills det blev bra."
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2914191.svd

Fyfan vad jag stör mig på Soneby. Klart jag får skylla mig själv som har tvn på men varje gång han sitter i soffan och ska "berätta vad du gjort den här veckan" så sitter han där med ett äckligt flin och skrattar typ åt sig själv, så jävla störig! USCH!

Fyfan vad jag stör mig på Soneby. Klart jag får skylla mig själv som har tvn på men varje gång han sitter i soffan och ska "berätta vad du gjort den här veckan" så sitter han där med ett äckligt flin och skrattar typ åt sig själv, så jävla störig! USCH!
Sitter inte alla "komikerna" i soffan och skrattar åt sig själva då?

Sitter inte alla "komikerna" i soffan och skrattar åt sig själva då?

Absolut, utom Bitterfittan. Men Sonebys "flin" eller att han låtsas "hålla sig för skratt" gör honom mycket irriterande. Men som sagt, jag väljer själv om jag vill titta.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back