Ballar av stål - whoopasscrazy!

När man tror att det är för bra för att vara sant så är det oftast det :huvet

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/komiker-hoppar-av-fran-svts-grillad-1.822630

Komikerna Claes Malmberg och Lennie Norman hoppar av SVT:s nya humorprogram ”Grillad”. "Det håller för låg kvalitet", säger Claes Malmberg.

I ”Grillad”, som hade sin premiär i förra veckan med skådespelaren och kocken Per Morberg, turas en grupp komiker om att häckla och hylla en inbjuden kändis – och varandra.
På tur för grillning står gäster som Gudrun Schyman, Peter Harryson och Sanna Bråding. Premiärprogrammet fick dåliga recensioner, ”grovt och grabbigt men ändå ljumt”, skrev DN.
Nu hoppar alltså ståuppveteranerna Claes Malmberg och Lennie Norman av.

Malmberg tycker att det så kallade programformatet – som köpts från Danmark – inte fungerar.

– Det är så otroligt styrt, det är för lite spontanitet, vilket leder till för lite värme och humor. Det blir en allmän uppvisning i elakhet, och när det inte finns något liv i det så blir det ganska ointressant för min del att vara med, säger Claes Malmberg.

Malmberg tycker att det första programmet var uselt.

– När ”Så ska det låta” som sändes före känns som ett roligare och mer spontant program än ett roastingprogram där det bara är komiker med, då kan man undra vad det är som händer.

Enligt Claes Malmberg, som anser att han inte fått gehör för sina synpunkter hos SVT, faller bristerna tillbaka dels på att en del av de personer som grillas inte har tillräckligt långa och intressanta karriärer bakom sig, dels på att formatet är för hårt kontrollerande, komikerna ska hålla sig till skrivna manus.

– När vi hade Per Morberg där och han började prata i programmet då bad man honom hålla tyst, han blev som en sorts gisslan. Och när det uppstod spontana roastningar av komiker då gick man upp och sa att ”ni får inte prata under monologerna”. Bara uttrycket ”monologer” fick mig att känna det som om jag var med på en ABF-kurs, säger Claes Malmberg.

Han kritiserar också manusförfattarna.

– De skriver väldigt krystade skämt som det inte finns något slags substans i.

Programproducenten Rickard Slätt slår tillbaka mot kritiken.

– Jag svarar så här: Vi hade 1.048.000 tittare, och tittandet ökade för varje kvart. Det är tråkigt att de (Malmberg och Norman) inte vill vara med och göra programmet, men vi har sagt att om de inte känner sig bekväma med formatet så mår ingen bra av det.

Vad tyckte du om recensionerna?

– Vi fick rätt ljumma recensioner, men med tanke på att det var ett nytt program och att vi hade över en miljon tittare så talar det för sig självt.

Claes Malmberg tycker inte att det är någon värme i programmet?

– Det håller jag inte alls med om, hela grunden för en roast är att man gillar den människa som man bjuder in. Men det är helt klart ett vassare humorformat än de flesta är vana vid, den person som häcklas finns ju på plats. Men så länge gästen skrattar och tycker att det är roligt så är det roligt per definition.

Om manusförfattarna säger Rickard Slätt att de gör ett ”sjukt bra jobb”.

tror han syftar på leken töm baren, kolla scenen när han retar bajen supporten, kolla hur ölen nästan missar honom, sen kolla reprisen, han får ölen rakt i ansiktet

Reagerade också på det men vinklarna det är filmat i kanske ger en synvilla?
Misstänkte också att det var fake då det troligtvis kan sluta lite väl illa att leka med döden.

Reagerade också på det men vinklarna det är filmat i kanske ger en synvilla?
Misstänkte också att det var fake då det troligtvis kan sluta lite väl illa att leka med döden.

Förutom de optimala vinklarna borde en annan "vink" om dess äkthet vara det faktum att det alltid bara är ett gäng, som sitter till bords på respektive ställe. "Alla" motståndarsupportrar har turligt nog fått sittplats runt bordet och f.ö. är ställena så gott som tomma och gatorna likaså. Är det bara jag som får för mig att det borde kliva ut fler på gatorna i Solna när det börjar vankas derby och att det borde vara några fler på haken?

Haha underbart! Jag har inte ens sett skiten för att Jag skäms som människa över dessa desperata försök att få uppmerksamhet som så är det bara en bluff dessutom! Wehooo!!!

Jag går och lägger mig och planerar vakna lagom till vulgärhumorn dränerats och det är prutthumor som gäller igen.

Prutta å skrämma folk de e grejer de!

Finns det några BRA underhållningsprogram egentligen...hmm..jo Den rätte för Rosing, det är som en bilolycka i slowmotion, man bara måste titta.....

Att de har ett gäng kameror på plats borde ju, om inte annat, avslöja att det inte är på riktigt.

Nu tror inte jag heller att det är på riktigt längre, bla därför att han inte ser ut att vara så snabb när han springer. Ingen av de som jagar honom ser heller ut som ligist förutom möjligen DIF:arn med hooden som svingar emot honom (hur han lyckas missa så grovt är iofs också en gåta), men att avfärda det pga av kameror tycker jag är lite felaktigt i dessa tider när dolda kameran-avslöjanden visas på löpande band i diverse tv-program.

Nu tror inte jag heller att det är på riktigt längre, bla därför att han inte ser ut att vara så snabb när han springer. Ingen av de som jagar honom ser heller ut som ligist förutom möjligen DIF:arn med hooden som svingar emot honom (hur han lyckas missa så grovt är iofs också en gåta), men att avfärda det pga av kameror tycker jag är lite felaktigt i dessa tider när dolda kameran-avslöjanden visas på löpande band i diverse tv-program.
Absolut. Däremot har jag svårt att tro att "ligisterna" vill visa sina ansikten i ett humorprogram. Eller är folk så mediakåta?

*/ ?>
Back