Balla/konstiga/värdelösa fordon.

  • Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
Bärplansbåtar rockar. Undrar hur mycket man kan få ner soppaförbrukningen per sjömil till med en bärplansmotsvarighet till en mindre ruffbåt?

[YOUTUBE-ID]w54-OEWulDE[/YOUTUBE-ID]

Kan det bli lägre än en planande? Känns så...

Iofs är segelbåtar alltid fräckast ändå.

[YOUTUBE-ID]DgNtPETcta4[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]NCY1EAp9FfY[/YOUTUBE-ID]
 
Teos långford är ball och lite konstig, dock inte värdelös. Men den platsar ändå i tråden:yoparty :tummenupp
 
Dom här är balla, konstiga och värdelösa, men snälla ge mig en!
[YOUTUBE-ID]Y-YoKgMQHdo[/YOUTUBE-ID]
 
Under rubriken " Balla/konstiga/värdelösa fordon" skulle jag vilja inkludera samtliga elbilar som finns på marknaden i dag, dom uppfyller nämligen samtliga, alla villkor.

*klipp*

Värdelösa: Ja, om man ställer dom krav man normalt kan göra på bensindrivna bilar.
Hur bra trivs egentligen elbilarnas batterier vid en temperatur på t.ex. -20 grader? Det är något som jag har funderat på de senaste veckorna då det varit så kallt nästan dagligen. Och man har aldrig hört elbilsförespråkarna (fanatikerna som tycker att det är världens häftigaste grej att köra en elkonverterad Renault som måste laddas efter två mils körning) yttra särskilt mycket om kallvädersegenskaperna.


Edit: Lite videor på konstiga och värdelösa bilar:
[YOUTUBE-ID]F_VImPZTI7I[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]c8lJXhJLNR8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]sUoQV67qTWc[/YOUTUBE-ID]

Det här är däremot äkta humor:
[YOUTUBE-ID]8uXk8QWQZqQ[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Hur bra trivs egentligen elbilarnas batterier vid en temperatur på t.ex. -20 grader? Det är något som jag har funderat på de senaste veckorna då det varit så kallt nästan dagligen. Och man har aldrig hört elbilsförespråkarna (fanatikerna som tycker att det är världens häftigaste grej att köra en elkonverterad Renault som måste laddas efter två mils körning) yttra särskilt mycket om kallvädersegenskaperna.

Bilar har jag inte så bra koll på. Men på jobbet har vi bagagetruckar och lastband som går på el. Har inte reflekterat så mycket över batteritiden i kyla. Då de står på laddning mellan varje flygplan de används vid.
Men upplever att iaf. lastbanden är segare vintertid.
 
Hur bra trivs egentligen elbilarnas batterier vid en temperatur på t.ex. -20 grader? Det är något som jag har funderat på de senaste veckorna då det varit så kallt nästan dagligen. Och man har aldrig hört elbilsförespråkarna (fanatikerna som tycker att det är världens häftigaste grej att köra en elkonverterad Renault som måste laddas efter två mils körning) yttra särskilt mycket om kallvädersegenskaperna.


Edit: Lite videor på konstiga och värdelösa bilar:
[Det här är däremot äkta humor:
]


bahahahaha!! :D
 
http://www.roadtripamerica.com/wheels/overland.htm

Overland terrain train, project OTTER är rätt tuff med..
MkII%20%233-7.jpg
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top