Balla citat tråden

Med rejäl göteborsk dialekt:
Snackar du med mig eller? Snackar du med mig? Du måste snacka med mig?
För jag ser ingen annan här!

Ett väldigt känt citat från en göteborsk film om en göteborsk kille som kör taxi i göteborg.

Eller så var det någon annan film. Minns inte riktigt:rolleyes: ;)

Det finns två sorters människor, de som har hemorrojder, och de som kommer få hemorrojder.

Gamla tanten - The Ladykillers

(Tyvärr inte på engelska då jag vet att hon inte säger piles eller hemorrhoids, vilket var de enda översättningarna jag hittade på just hemorrojder.)

"Ditt ego skriver ut checkar som din kropp inte kan lösa ut"

Kommer från nån film och ska vara på engelska egentligen. Men det är ett jäkligt bra citat att använda då nån muckar med en på krogen :)

"aaaaahhh.....gimme the keys you cock sucker, motherfucker, what the fuck!"

Honken skrev:
2364198 "Ditt ego skriver ut checkar som din kropp inte kan lösa ut"

Kommer från nån film och ska vara på engelska egentligen. Men det är ett jäkligt bra citat att använda då nån muckar med en på krogen :)

Top Gun, det är en guldgruva för häftiga citat..

"Mamma Goose: Take me to bed or loose me forever!"
"Goose: Show me the way home, honey!"

Maverik: "I feel the need"
Goose och Maverik tillsammans: "The need for speed, auo!"

Maverik: "I´m gonna hit the breaks and he´ll fly right by"
Goose: "Gonna do whaaaat?"

Snatch.:tummenupp

Bullet Tooth Tony: So, you are obviously the big dick. The men on the side of ya are your balls. There are two types of balls. There are big brave balls, and there are little mincey faggot balls.

Vinny: These are your last words, so make them a prayer.

Bullet Tooth Tony: Now, dicks have drive and clarity of vision, but they are not clever. They smell pussy and they want a piece of the action. And you thought you smelled some good old pussy, and have brought your two small mincey faggot balls along for a good old time. But you've got your parties mangled up. There's no pussy here, just a dose that'll make you wish you were born a woman. Like a prick, you are having second thoughts. You are shrinking, and your two little balls are shrinking with you. And the fact that you've got "Replica" written down the side of your gun...

[Zoom in on the side of Sol's gun, which indeed has "REPLICA" etched on the side; zoom out, as they sneak peeks at the sides of their guns]

Bullet Tooth Tony:
And the fact that I've got "Desert Eagle point five O"...
[Withdraws his gun and puts it on the table]
Bullet Tooth Tony: Written down the side of mine...

[They look, zoom in on the side of his gun, which indeed has "DESERT EAGLE .50" etched on the side]

Bullet Tooth Tony: Should precipitate your balls into shrinking, along with your presence. Now... Fuck off!

"Börjar bli dags att fendra av nu va?

- Nej för fan. Jag ska lacka om na´till hösten."

Eller nåt i den stilen. Kommentaren är i vilket fall superskön!

""I med ankaret för faaaaan!""

Alla borde veta vilken film det är :D

Biturbo skrev:
2364120 "Let me have a diablo sandwich, a Dr. Pepper, and make it quick, I'm in a god-damn hurry."

"The first thing I am going to do when we get home is punch your momma right in the mouth. Because ther is no way.. NO WAY you can come from my loins."

-Sheriff Beauford T. Justice

hehe
nu blåser vi snuten

prulle skrev:
2359649 Ja, en tråd med klockrena citat från filmer och låtar osv. Fyll på är nu kommer snart med en samling.

Edit: "Now you ask yourself did he fired five or six shots, then you have to ask yourself do I feel lucky? Well, do ya, punk?" [clint eastwood]

Snacka om att slakta ett citat...

Det ska vara
"I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well, to tell you the truth, in all this excitement, I've kinda lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya punk?”

prulle skrev:
2364075 acaplyps redux (Garanterat felstavat.)
Vad citera du?

Felstavningen kan jag köpa men att du inte ens vet vad filmen heter är en annan femma! Den heter "Apocalypse now" och när den gavs ut i förlängd version fick den heta "Apocalypse now redux", dock tycker jag att citatet skall hänvisas till orginalet.

Hardrock Ragge skrev:
2365288 Felstavningen kan jag köpa men att du inte ens vet vad filmen heter är en annan femma! Den heter "Apocalypse now" och när den gavs ut i förlängd version fick den heta "Apocalypse now redux", dock tycker jag att citatet skall hänvisas till orginalet.

Att märka ord är den dummes sätt att hävda sig!!!

(Bara skojar lite, så ta det inte personligt)

helt otroligt dumt och onödigt citat:

[fungerar endast om man använder sig av extrem göteborska ;)]

"Och han sprängde bilen med sina laserögon!"

/svensktalande Monsters Inc.

:yoparty

Hardrock Ragge skrev:
2365288 Felstavningen kan jag köpa men att du inte ens vet vad filmen heter är en annan femma! Den heter "Apocalypse now" och när den gavs ut i förlängd version fick den heta "Apocalypse now redux", dock tycker jag att citatet skall hänvisas till orginalet.
Tack, glad nu? :kiss

Har bara sett lång varianten och hade för mig den hette Apocalypse redux now, och då vore logiskt sätt kortvarianten Apocalypse redux.:) Tänkte inte på inebörden.

Last edited:
prulle skrev:
2365441 Tack, glad nu? :kiss

Har bara sett lång varianten och hade för mig den hette Apocalypse redux now, och då vore logiskt sätt kortvarianten Apocalypse redux.:) Tänkte inte på inebörden.

Hehe, det e lugnt!

Häääääääääääääääääääärlig jävla film e det iaf!
:pannkyss

Zee skrev:
2360633 I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?

Citat finns drösavis på www.imdb.com.

Fr. Spaceballs - The movie:

Dark Helmet: What the hell am I looking at? When does this happen in the movie?
Colonel Sandurz: Now. You're looking at now sir. Everything that happens now, is happening now.
Dark Helmet: What happened to then?
Colonel Sandurz: We passed then.
Dark Helmet: When?
Colonel Sandurz: Just now. We're at now, now.
Dark Helmet: Go back to then!
Colonel Sandurz: When?
Dark Helmet: Now.
Colonel Sandurz: Now?
Dark Helmet: Now!
Colonel Sandurz: I can't.
Dark Helmet: Why?
Colonel Sandurz: We missed it.
Dark Helmet: When?
Colonel Sandurz: Just now.
Dark Helmet: When will then be now?
Colonel Sandurz: Soon.
Dark Helmet: How soon?
Video Operator: Sir!
[Dark Helmet has becomed far too confused and everyone now ignores him even though he's center screen]
Dark Helmet: What?
Video Operator: We've identified their location.
Dark Helmet: Where?

Så jävla bra. :hihi

Senare i samma scen:

Dark Helmet: "I'm surrounded by Assholes!!"

Ännu bättre......nästan iaf..

J

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion