Bakhjulskörning

Börja på 2:an och klaga inte på hojen för så mycke bättre bakhjulshoj hittar du inte.

börja på tvåan? det var du först om att tipsa mig om! ettan säger andra. men ok, du menar att en hornet 900 är en helt ok hoj för bakhjulskörning?

börja på tvåan? det var du först om att tipsa mig om! ettan säger andra. men ok, du menar att en hornet 900 är en helt ok hoj för bakhjulskörning?

Den är nog mer än helt OK, du kan inte få så mycket bättre,

2:an ger dig alla fördelar, lugnare gång, du kör inte slut på varv och det går att köra kilometervis utan bakbroms vilket kanske går på ettan men det är hundra gånger svårare.

Den är nog mer än helt OK, du kan inte få så mycket bättre,

2:an ger dig alla fördelar, lugnare gång, du kör inte slut på varv och det går att köra kilometervis utan bakbroms vilket kanske går på ettan men det är hundra gånger svårare.

ålrite, aja jag får prova. med foten på bakbromsen dock! ;)

Nar jag tranade forra sommaren fick jag ett intressant tips.. Istallet for att tanka "nu ska framhjulet upp i luften" forestall dig att du istallet vill fa bakhjulet fram till framhjulet. Det tankesattet kan hjalpa dig att fa upp framhjulet, om du nu forstog vad jag menade! Lycka till!

japp, fattar! låter farligt haha men får prova (med foten på bakbromsen!)! ;)

apropå, om bakhjulet är för slitet att whella med.så kan man väl ta och lära sig drifta istället .lika hög coolhetsfaktor. det hade jag gjort

mina egna hoj e för jävla gammal för att ens försöka popa en wheelie med tyvärr

Last edited:
Var det inte någon som sa att man inte hittar balanspunkten förns man dragit över en gång ? :P

Vill inte krascha min hoj utan helförsäkring.. damn!

hehe :)

Var det inte någon som sa att man inte hittar balanspunkten förns man dragit över en gång ? :P

Vill inte krascha min hoj utan helförsäkring.. damn!

hehe :)

det lär man ju inte behöva gör med foten på bakbromsen?

fan va jag tjatar om bakbromsen! haha

Last edited:
Be nån polare filma dig så du kan se om du har hjulet lika högt upp som det känns. Kan vara rätt kul :tummenupp

förra säsongen var den första på en hoj som ens går att stegra med.

Vad körde du för hoj tidigare då? Framhjulsdriven?

Allt går att wheela:tummenupp

Kolla Zarrells gamla film, Honda XR 125, hela 11 häst :yoparty :hihi Vist går den att wheela:)

[YOUTUBE-ID]psB5O-bSrwk[/YOUTUBE-ID]

kolla så hjulet står rakt på kedjespännarna.

gör sedan följande.

träna dounats i både höger & vänster varv så e slagen snart rund och fin:gnissla

Drevning

har sett, tycker den från bike.se var bättre.

Jag har också en Hornet 900. Testa att dreva ner den en kugg fram, så ska du se att det går lättare. Man ändrar karaktären helt på hojen för bara 200 spänn. Då kan du gasa upp den på tvååan utan problem. Jag kopplar upp den på tvåan blir så ryckigt i ettan. Men jag kan inte heller växla.
För övrigt så Hornet 900 den roligaste hoj jag kört på landsväg.

det lär man ju inte behöva gör med foten på bakbromsen?

fan va jag tjatar om bakbromsen! haha

Visst det är inte fel att ha foten på bromsen men "alla" som kan åka på bakhjulet blir helt nollställda när dom ska bromsa samtidigt så jag tvivlar på att du kommer hinna rädda nåt med den.

Här kommer 5 klipp på hur.... hoppas ni gillar dem, vissa kanske har redan sett

[YOUTUBE-ID]FbiiCqgHgKA&feature[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]XedchZMgIgY&feature[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]HdR4T7Lp4qw&feature[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Kc3-nuDwy3A&feature[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Y-L-ULR2G3A&feature[/YOUTUBE-ID]

Vad körde du för hoj tidigare då? Framhjulsdriven?

Allt går att wheela:tummenupp

Kolla Zarrells gamla film, Honda XR 125, hela 11 häst :yoparty :hihi Vist går den att wheela:)

[YOUTUBE-ID]psB5O-bSrwk[/YOUTUBE-ID]

haha ja du, jag körde en dynojettad suzuki marauder 800, hela 57 hk. fast rätt bra med bottendrag! rätt jävla svår att få upp på bakhjulet, inte direkt en sån hoj! ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT