Bakhjulskörning

haha ja du, jag körde en dynojettad suzuki marauder 800, hela 57 hk. fast rätt bra med bottendrag! rätt jävla svår att få upp på bakhjulet, inte direkt en sån hoj! ;)

Ok, då förstår jag att det var svårt :gnissla Även om det går.

Antog bara att det var någon slags "riktig" hoj :) :hihi
 
Hur fungerar det egentligen med att "koppla" upp hojen på bakhjulet.

Ska man bara accelerera fullt och sen trycka in den lite så att man sen får en
kraftigare acceleration när man släpper ut kopplingen.

Kan man lika gärna rulla i säg 40km/h och ge gas och släppa på kopplingen?
Släpper ni bara på kopplingen eller ska man vara lite mer finkänslig?

Känns som att risken är ganska stor att man få hojen i plytet och sen sitter man där med ont i svanskotan och ser hojen fara iväg å gå i kras.
Har cyklat en del på bakhjulet men den kan jag ju i princip dra upp, dessutom
så har jag ju bromsen på styret och behöver inte bekymra mig om att
jag inte får vrida för mycket på högerhanden (=ge gas på en mc). Där känns
det dessutom som att det är enklast att hålla bakbromsen precis så att den inte tar, så man bara kan "touch:a" lite på den så man inte åker över, men
hur ska man tänka på hoj där man har motorbroms man kan använda också.

ändrat...
 
Last edited:
dessutom
så har jag ju bromsen på styret och behöver inte bekymra mig om att
jag inte får vrida för mycket på styret (=ge gas på en mc).

Va? Du borde nog se över dina gasvajrar isåfall. :brinnerup

Och till trådskaparen, att rädda hojen med bakbromsen är inget man bara gör hur lätt som helst. :) Ta det lungt och pröva dig fram.
 
Och till trådskaparen, att rädda hojen med bakbromsen är inget man bara gör hur lätt som helst. :) Ta det lungt och pröva dig fram.

haha näe jag vet men det är iaf ett av de bästa alternativen till att rädda sig själv från att slå över. men visst, jag kanske inte borde göra en bakåtvolt och tro att bakbromsen hjälper. visst ska jag prova mig fram.

Ok, då förstår jag att det var svårt :gnissla Även om det går.

Antog bara att det var någon slags "riktig" hoj :) :hihi

kanske ingen sporthoj direkt men det var faktiskt rätt bra drag i den, speciellt bottendrag, jävligt kul att bränna runt i stan med, speciellt med raka V&H-rör, lät jävligt fint! Men min hornet 900 är nog ändå lite roligare även om jag saknar bottendraget och ljudet.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top