Bakhjulsåkning med 600????

Hehe........ min gammla R6 kan man utan tvekan köra hela lådan ut med :D Plocka upp den på trean är inga problem heller :banana

två saker:

1) varför gör du reklam för Pirelli??? (se avatar)

2) Det går visst att få upp en 600 på bakhjulen, det handlar om teknink. Det är inte alltid man behöver dreva upp för få hojen och resa sig bra... det gäller att du kan hantera hojen och kopplingen.. :banana

Beror nog lite på vad det är för 600a.
Jag är inte kung på att köra på bakhjulet, men min gmala kawa 600 var OMÖJLIG att få upp på 2an med originaldrevet. Lycakdes få upp den några cm på en väg där det finns ett litet gupp.

Använde man kopplingen så vart det värre än att använda bara gas. Framtung som fan var den också.
Försökte koppla men det hände absolut ingenting, på 1an funka det dock bra att koppla.

Jag lyckades få upp min STRYPTA r6:a på ettan och sen växla (med koppling) till tvåan. Men sen slog den runt och fick sig en marksynare.... :va

Det går iaf :tummenupp

edit: Efter att jag tagit bort strypning så lyckades jag få upp den i tvåan med hjälp av kopplingen, fast jag va då ingen höjdare på det.. :näsblod

koppla upp den på 2:an, 1:an blir så hetsig! ... fortsätt sen växla på tills du inte vågar köra fortare :banana

är verkligen R6:An så svår att köra bakhjul med?
zxr ninja serien är juh allmänt kända för att vara lätta för framhjulslyft så den lär juh inte vara nåt större problem...
men vill man köra mer bakhjul än nått annat så är det juh bara att dreva.

Last edited:
EZrideR skrev:
två saker:

1) varför gör du reklam för Pirelli??? (se avatar)

2) Det går visst att få upp en 600 på bakhjulen, det handlar om teknink. Det är inte alltid man behöver dreva upp för få hojen och resa sig bra... det gäller att du kan hantera hojen och kopplingen.. :banana

1) Därför jag tycker bilden är så fiiiin... observera att Pirelli logan ef finnes? =P

2) tack tack... :tungan

Kan jag med min hoj så kan man med de flesta hojar. Däremot måste jag ha lite soppa i tanken.

Jag kunde få upp min gamla 600 (gpx 600r) på slangen genom att koppla upp den på ettan.

Min nya suzuki gsxr 600 -99 går också lätt upp.
Börja gasa på ettan tills man kommer upp till ca 50 sen
i/ut med kopplingen och fullgas sen är det bara att plocka
växlarna efter hand. Rycka upp den går också på ettan utan att koppla.
Men jag tycker att kopplingen känns bättre.

Det går utmärkt!
Jag ska dreva ner min så det går på 2an & 3an oxså!!!!

Det är bara att ha rätt TEKNIK :yoparty

P@trikn skrev:
Det går utmärkt!
Jag ska dreva ner min så det går på 2an & 3an oxså!!!!

Det är bara att ha rätt TEKNIK :yoparty

är FZR läta och speciellt bra hojar när det gäller fighter och stunt planer..
skulle va gutt att köpa nån billig hoj som man drevade om som fan så den gick en 80km/h..
hha fy fan va dom måste va roliga eller! men inte för att man mnåste göra så för att få upp dom på slangen.. men det borde vara bra för balansen :)

jack_pil skrev:
är FZR läta och speciellt bra hojar när det gäller fighter och stunt planer..
skulle va gutt att köpa nån billig hoj som man drevade om som fan så den gick en 80km/h..
hha fy fan va dom måste va roliga eller! men inte för att man mnåste göra så för att få upp dom på slangen.. men det borde vara bra för balansen :)

Dom blir ganska hetsiga att köra med mycke drevat.

Hmm jag drar upp min på två:an med gasen visseligen med ett ryck ska dreva ner lite till sommaren när det här drivpaketet är slut tycker jag tjänar på det efter som orginal drevningen är fel för dom flesta banorna i sverige undantag anderstorp..men visst går det att wheela med en 600 iaf r6:an och visst kunde jag köra på slangen med min gamla dakar och det är 200 kg och 42 hk på slangen :arsele så varför inte med en rad fyra teknik är allt

Bifogat

• weeilis.JPG
    weeilis.JPG
    124 KB · Visningar: 152
Last edited:
Gottis skrev:
och visst kunde jag köra på slangen med min gamla dakar och det är 200 kg och 42 hk på slangen :arsele

Japp den är ruskigt lätt att wheela med. Samma med min XT660. Allt handlar om rätt teknik. Jag fick tom med en grym wheelning med en Yamaha Bulldogg i sommras som jag "provkörde" :yoparty

bebbe skrev:
Japp den är ruskigt lätt att wheela med. Samma med min XT660. Allt handlar om rätt teknik. Jag fick tom med en grym wheelning med en Yamaha Bulldogg i sommras som jag "provkörde" :yoparty

Bulldogen har ju vrid som en lastbil heheh allt går att åka på slangen med bara man vill kolla Niklas charle på bike han lyckades ju med en warrior custom

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien