Bakhjulsåkning med 600????

Den som nu VERKLIGEN vill wheeeela ska ta och köpa en sådandärena supermotard. Har en cross, ktm 525 sx, som man hur lätt som helst kan wheeeeeela med i fyrans växel UTAN KOPPLING! En supermotard byggd på en KTM 525 exc har exakt samma växellåda fast den har en 5:a och en 6:a då också. Borde lätt gå att wheela med i 5:an. Har ju inte testat men med tanke på hur lätt min cross går upp på bakan i 4:ans växel så ska det inte vara några problem.

Så för alla som vill, KÖP MOTARD ELLER CROSS eller något liknande. SKITLÄTTA att wheeela med.
 
har man råd att averka två motorcykelförsäkringar och köpa två hopjar så är en sporthoj och en cross den roligaste combo mixen :D
om inte annat så kan man köpa en av hojarna ifrån torgue där dom körde med sporthojschassin på crossar eller nått liknande i skogen.. ser helt sjukt ut haha
 
Vapor skrev:
Den som nu VERKLIGEN vill wheeeela ska ta och köpa en sådandärena supermotard. Har en cross, ktm 525 sx, som man hur lätt som helst kan wheeeeeela med i fyrans växel UTAN KOPPLING! En supermotard byggd på en KTM 525 exc har exakt samma växellåda fast den har en 5:a och en 6:a då också. Borde lätt gå att wheela med i 5:an. Har ju inte testat men med tanke på hur lätt min cross går upp på bakan i 4:ans växel så ska det inte vara några problem.

Så för alla som vill, KÖP MOTARD ELLER CROSS eller något liknande. SKITLÄTTA att wheeela med.


Ettan till fyran är inte identiska på sx och exc. Exc lådan har lägre etta och högre sexa om ni förstår vad jag svamlar om. Alltså betydligt mindre nervös.

Så summan av kardemumman på hela tråden är som P-G Lundmark sa vi nåt tillfälle att skit i dekaler och köp bensin istället = fundera mindre och träna mer.
 
Josefsson skrev:
Så summan av kardemumman på hela tråden är som P-G Lundmark sa vi nåt tillfälle att skit i dekaler och köp bensin istället = fundera mindre och träna mer.

:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top