Bakhjulsåkning dom....

Status
Ej öppen för fler svar.
Det finns en anledning till att en hoj har 2 hjul precis som en bil har 4.

Hur skulle det inte se ut om alla bilistrer började med att köra på 2 hjul för att "leka"

"Den som ger sig in i leken får leken tåla"

Det är bara hosta upp,pengarna var jo inget problem skrev du.
Att börja använda SMC eller andra org. för sånt är endast ett sätt att fega sig på.

Ta det som karl,inte en barnarumpa :tummenupp

Ge mig ej anledning till varför det ska vara ok att köra på bakhjulet på allmän väg?

Ge mig ej anledning till varför det ska vara ok att köra på bakhjulet på allmän väg? Vad är vitsen förutom att stajla. Jag har mött så många som tränat denna sk "färdighet" på landsväg & vinglat så kraftigt att de studsat mellan dikena, direkt trafikfarligt utan någon som helst kontroll över hojen.
Lika idiotiskt är att bromsa upp hojen på framhjulet på allmän väg, får snurr på bakpartiet & plötsligt står med bredsidan mot trafiken. Förutom att du sliter ut hojen i förtid ser jag inte vitsen med det.
Vill du stajla & visa dig på styva linan gör det på en bana eller ej trafikerad inhägnad/avstängd för trafik väg sträcka, inför likasinnade.
Det är vårdslöshet i trafik att på allmän väg köra på bakhjulet eller bromsa upp hojen på framhjulet så det är bara att betala böterna & hoppas att de har avsedd avskräckande effekt på resten av show artisterna.
Nu kommer säker någon säga att just han är så säker på dessa cirkuskonster att just han inte utgör någon trafik fara - må så vara men glöm inte de hundra noviser som tränar för att uppnå din sk. "perfektion" som förövrigt ej hör hemma på landsväg!
Jag gilla G.R. filmer men tycker inte heller om hans uppvisningar i dessa konster på allmänväg är ok.

Ge mig ej anledning till varför det ska vara ok att köra på bakhjulet på allmän väg? Vad är vitsen förutom att stajla.

Måste det finnas en anledning eller vits med allt man gör? Gör du aldrig något bara för att det är kul?

Sen håller jag med om att det är löjligt när folk slangar fram och tillbaka på samma jävla vägstump bara för att det finns "publik" och ännu löjligare när man gråter ut över sin klotade hoj eller att man dragit på sig böter.

Men tycker man att det är tillräckligt roligt för att vara värt risken så kan väl folk slanga bäst dom vill så länge det är på ett "lämpligt" ställe..

Om man åker och tittar på en smc körning så verkar det rimma ganska bra i min mening efter att ha sett instruktörerna "power wheeila"!:fakta:dummer

Ja och det är när dom undervisar på allmän väg då eller? Om dom får åka i 250km/t på banan kan dom väl få wheela med, inget olagligt med det. För övrigt så tror jag inte att SMC lär ut bakhjulsåka.

FAN vad surkukig jag är märker jag. Men men...

Shit, 12000kr, trodde inte det gick få böter för sådant! Sålänge man höll hastigheten.. Men ack så fel jag hade. Och så många ggr jag tom mött polisen på bakhjulet. Haha.

Kanske ska tänka efter en extra gång, det är jävligt kul att köra på bakhjulet, men knappast värt 12000kr.. Dock inte så lätt när man har en hoj som reser sig hur lätt som helst på 3:an bara på gaspådrag..

vad fan har du gjort med den hojen för att den ska powerwheela i 3:an ??

Vilka briljanta råd forumet bjuder på ibland!

1, Begå mened (Ett brott där det faktiskt finns fängelsevistelse i straffskalan i motsats till det ursprungliga brottet vårdslöshet i trafik.)
2, Framstå som en total idiot och få det förevigat i domstolsprotokollet.

Inspirerad som jag blir av ovanstående kloka ord så tror jag banne mig att jag ska försöka mig på att ge ett råd själv:

3, Lägg ner tramset och stå för vad du gjort.

Jantelagen träder i kraft

Nu blev detta en till moraltant tråd....:4skrika

Tycker jag att det är kul att åka på bakhjulet eller tokaxa då och då?
Jaaaaaaaa!
Tycker jag att det är kul att rycka i kryckan (dra i handbromsen) på vintern i kurvor med bilen?
Jaaaaaaaa!

Är jag över 40år ung?
Jaaaaaaaa!

Vägrar att bli sur och grinig bara för att det är vinter:banana

Själv tycker jag att det var väl surt att åka på hela 12.000kr i böter för att man sparar på framdäcket.

Går du på krogen ensam oxå lr??!?!?!
Klart som fan man slangar när man har publik! Halva nöjet när brewdarna blir kåta o drägglar :):banana

Sen håller jag med om att det är löjligt när folk slangar fram och tillbaka på samma jävla vägstump bara för att det finns "publik". Men tycker man att det är tillräckligt roligt för att vara värt risken så kan väl folk slanga bäst dom vill så länge det är på ett "lämpligt" ställe..

don´t do the crime if you can´t do the time liksom..
även om det var ett hårt slag från lagens långa arm för lite hjulande så är ingen perfekt.
gäller även smc instruktörerna som också kaninskuttat på nynäsvägen på onsdagar.

12 papp för att impa och ha roligt? Så vad då?
Det är ju billigt om man jämför vad wannabe bratsen bränner under Tennisveckan i Båstad eller "Stockholmsveckan" i Visby. Samma syfte.

Det kostar att ligga på topp, bara till att slanta.

Ge mig ej anledning till varför det ska vara ok att köra på bakhjulet på allmän väg? Vad är vitsen förutom att stajla. Jag har mött så många som tränat denna sk "färdighet" på landsväg & vinglat så kraftigt att de studsat mellan dikena, direkt trafikfarligt utan någon som helst kontroll över hojen.
Lika idiotiskt är att bromsa upp hojen på framhjulet på allmän väg, får snurr på bakpartiet & plötsligt står med bredsidan mot trafiken. Förutom att du sliter ut hojen i förtid ser jag inte vitsen med det.
Vill du stajla & visa dig på styva linan gör det på en bana eller ej trafikerad inhägnad/avstängd för trafik väg sträcka, inför likasinnade.
Det är vårdslöshet i trafik att på allmän väg köra på bakhjulet eller bromsa upp hojen på framhjulet så det är bara att betala böterna & hoppas att de har avsedd avskräckande effekt på resten av show artisterna.
Nu kommer säker någon säga att just han är så säker på dessa cirkuskonster att just han inte utgör någon trafik fara - må så vara men glöm inte de hundra noviser som tränar för att uppnå din sk. "perfektion" som förövrigt ej hör hemma på landsväg!
Jag gilla G.R. filmer men tycker inte heller om hans uppvisningar i dessa konster på allmänväg är ok.

Ge mig en anledning varför man ska få sälja alkohol eller tobak (så kan vi jämföra dödsfall och skador pga alkohol kontra pga allt bakhjulsåkande i sverige varje år. Speciellt de oskyldigt drabbade!)...ge mig en anledning varför bilar har mer än 50Hk och KAN köra fortare än max lagliga hastigheten(över 400 dör i trafiken varje år..ofta pga för hög hastighet samt alkohol inblandat)...ge mig en anledning varför det säljs fyrverkerier...

Vi kan göra listan hur lång du vill.

Men för att svara på din frågeställning så är det enkla svaret...för att det är JÄVLIGT kul!

Du lärde dej aldrig att slanga ordentligt va?
:7peta

Ge mig en anledning varför man ska få sälja alkohol eller tobak (så kan vi jämföra dödsfall och skador pga alkohol kontra pga allt bakhjulsåkande i sverige varje år. Speciellt de oskyldigt drabbade!)...ge mig en anledning varför bilar har mer än 50Hk och KAN köra fortare än max lagliga hastigheten(över 400 dör i trafiken varje år..ofta pga för hög hastighet samt alkohol inblandat)...ge mig en anledning varför det säljs fyrverkerier...

Vi kan göra listan hur lång du vill.

Men för att svara på din frågeställning så är det enkla svaret...för att det är JÄVLIGT kul!

Fråga "I-bror" hur jävla kul han tycker att det är?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP