Ge mig ej anledning till varför det ska vara ok att köra på bakhjulet på allmän väg? Vad är vitsen förutom att stajla. Jag har mött så många som tränat denna sk "färdighet" på landsväg & vinglat så kraftigt att de studsat mellan dikena, direkt trafikfarligt utan någon som helst kontroll över hojen.
Lika idiotiskt är att bromsa upp hojen på framhjulet på allmän väg, får snurr på bakpartiet & plötsligt står med bredsidan mot trafiken. Förutom att du sliter ut hojen i förtid ser jag inte vitsen med det.
Vill du stajla & visa dig på styva linan gör det på en bana eller ej trafikerad inhägnad/avstängd för trafik väg sträcka, inför likasinnade.
Det är vårdslöshet i trafik att på allmän väg köra på bakhjulet eller bromsa upp hojen på framhjulet så det är bara att betala böterna & hoppas att de har avsedd avskräckande effekt på resten av show artisterna.
Nu kommer säker någon säga att just han är så säker på dessa cirkuskonster att just han inte utgör någon trafik fara - må så vara men glöm inte de hundra noviser som tränar för att uppnå din sk. "perfektion" som förövrigt ej hör hemma på landsväg!
Jag gilla G.R. filmer men tycker inte heller om hans uppvisningar i dessa konster på allmänväg är ok.