Jabben
Full fräs
- Gick med
- 8 Nov 2003
- Hoj
- GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Mycket snack om bakdelar här på SF-delen så jag tänkte lägga upp en projekttråd på mitt bakdelsbygge, mest för att ni ska sparka mig i röven så det blir något gjort.
Har nu lyckats få mitt projekt godkänt som projektkurs vid Umeå-universitet så jag får tillgång till maskiner och kunnigt folk. Designtips kommer jag få av en student på designhögskolan
Tanken är att jag ska modellera upp bakdelen enlig mina önskemål i 3d (Rhino, SolidWorks eller Pro-E) och sedan fräsa ut en plugg, gjuta form och sedan gjuta kåpan i formen.
Troligtvis måste bakramen svetsas om för den rätta vinkeln (upp upp!!)
Har inte kommit igång mycket mer än att jag lär mig Rhino och friformsmodellering.
Undrar hur detta kommer sluta....

Har nu lyckats få mitt projekt godkänt som projektkurs vid Umeå-universitet så jag får tillgång till maskiner och kunnigt folk. Designtips kommer jag få av en student på designhögskolan

Tanken är att jag ska modellera upp bakdelen enlig mina önskemål i 3d (Rhino, SolidWorks eller Pro-E) och sedan fräsa ut en plugg, gjuta form och sedan gjuta kåpan i formen.
Troligtvis måste bakramen svetsas om för den rätta vinkeln (upp upp!!)
Har inte kommit igång mycket mer än att jag lär mig Rhino och friformsmodellering.
Undrar hur detta kommer sluta....