Bakdel, den långa flashiga vägen!

Fet dämpare! :yoparty
Fast jag har ju ett gammalt V&H system som får duga ett tag till.
Inte blev det något möte på designhögskolan idag nej... imorgon!

Här kommer en bild på mitt batteri!
Byggde bara en låda i plåt, sen tog jag original gummibandet och fäste batteriet med! Fäste lådan med en skruv och sen vilar den på blocket!

Bifogat

• uppload1.jpg
    uppload1.jpg
    88.6 KB · Visningar: 265
Jabben skrev:
Fet dämpare! :yoparty
Fast jag har ju ett gammalt V&H system som får duga ett tag till.
Inte blev det något möte på designhögskolan idag nej... imorgon!

Jag har beställt min Supertrapp nu, köpte bara den ena...
Bilder kommer så fort den är monterad!
Jag får ramen, svingen o fälgarna på Måndag sen blir det till att mecka på kvällarna efter jobb!

Peanutboy skrev:
Jag har beställt min Supertrapp nu, köpte bara den ena...
Bilder kommer så fort den är monterad!
Jag får ramen, svingen o fälgarna på Måndag sen blir det till att mecka på kvällarna efter jobb!
Tjoho! ska bli kul att se bilder sen :)
Angående batteriet så ser det ju lite annorlunda ut på min hoj. Jag har inte så mycket plats under tanken som det är just nu... Om jag tar bort luftburken och kör med separata luftfilter så kanske batteriet får plats, men det får vänta.

bilder på min lösning av batteri placeringen! bara punktat... ska fixa dit gummi stroppen sen!

Bifogat

• blade15.JPG
    blade15.JPG
    79.3 KB · Visningar: 192
  • blade16.JPG
    blade16.JPG
    60.3 KB · Visningar: 168
  • blade17.JPG
    blade17.JPG
    91.4 KB · Visningar: 212
Last edited:
Snygg lösning MadMagnus! :Bugar
Får se hur mycket plats det blir i min kuts när den väl blir klar.
Har du möjligtvis tillgång till TIG? Jag kommer måsta ha hjälp att svetsa om bakramen.
Byter gärna en bänkning/svarta dollar/smörgåstårta eller nått mot lite svetsning senare i vår :tungan

Jabben skrev:
Snygg lösning MadMagnus! :Bugar
Får se hur mycket plats det blir i min kuts när den väl blir klar.
Har du möjligtvis tillgång till TIG? Jag kommer måsta ha hjälp att svetsa om bakramen.
Byter gärna en bänkning/svarta dollar/smörgåstårta eller nått mot lite svetsning senare i vår :tungan

tyvärr så har jag inte tillgång till TIGsvets! jag brukar lämna mina svetsjobb till SMT på Gimonäs... dom är bäst i umeå på aluminium. billiga dessutom :tummenupp om dom bara behöver svetsa så tror jag det skulle kosta 300-500 för en hel bakram

ramkonstruktionen som jag byggt till bakramen år gjord i plåt å sedan bultad... använder tunna hydralrör, dom är lätta att bocka!

Last edited:
madmagnus skrev:
tyvärr så har jag inte tillgång till TIGsvets! jag brukar lämna mina svetsjobb till SMT på Gimonäs... dom är bäst i umeå på aluminium. billiga dessutom :tummenupp om dom bara behöver svetsa så tror jag det skulle kosta 300-500 för en hel bakram

ramkonstruktionen som jag byggt till bakramen år gjord i plåt å sedan bultad... använder tunna hydralrör, dom är lätta att bocka!
Jo det får nog bli SMT :tummenupp
Angående att göra egen baram så skulle det ju gå bra om jag bara hade fästöglor eller motsvarande i ramen, min bakram är svetsad direkt på ramen... Blir och såga av, kapa upp lämpliga bitar och åka ner på smt med...

Peanutboy skrev:
Här kommer en bild på mitt batteri!
Byggde bara en låda i plåt, sen tog jag original gummibandet och fäste batteriet med! Fäste lådan med en skruv och sen vilar den på blocket!

Hur blir det med batterit när motorn blir varm, kan det inte sprängas eller nåt?? Jag har som sagt tummen i munnen så jag undrar bara villt? :rolleyes:

Mrlind skrev:
Hur blir det med batterit när motorn blir varm, kan det inte sprängas eller nåt?? Jag har som sagt tummen i munnen så jag undrar bara villt? :rolleyes:

Det kommer att märkas :hihi

Nej jag tror inte det är någon fara med det :va
Så jädrans varmt blir det inte på motorblocket!

Peanutboy skrev:
Det kommer att märkas :hihi

Nej jag tror inte det är någon fara med det :va
Så jädrans varmt blir det inte på motorblocket!

Som sagt du har nog helt rätt, batterierna i dom flesta bilar sitter ju hyffsat nära motorn, inte sprängs dom.. Den fighter du har som avatar, din eller? Snygg e den i alla fall!
Har blivit så jävla såld på fighters sista månaderna, jag behöver vård :kocko

Photoshop är bra...
Vad tror ni?
Ska börja karva fram en modell i skala snart för att kunna vrida och ta på bakdelen innan jag bestämmer mig.

Bifogat

• con2.jpg
    con2.jpg
    67.1 KB · Visningar: 249
  • con2_fix.jpg
    con2_fix.jpg
    65.9 KB · Visningar: 351
  • 050409.jpg
    050409.jpg
    62.7 KB · Visningar: 268
Jabben skrev:
Photoshop är bra...
Vad tror ni?
Ska börja karva fram en modell i skala snart för att kunna vrida och ta på bakdelen innan jag bestämmer mig.

Nr 2 såg ju helt klart bäst ut! Du kan ju inte skjutsa då men det är ju knappast en nackdel.... :hihi

Blir att skaffa nya fotpinnar modell snyggare och slafsa på, man måste ju kunna skjutsa :tuttar !
Bry er inte om ramen, den kommer svetsas om, troligtvis som i bild 2 + fotpinnar

Jabben skrev:
Blir att skaffa nya fotpinnar modell snyggare och slafsa på, man måste ju kunna skjutsa :tuttar !
Bry er inte om ramen, den kommer svetsas om, troligtvis som i bild 2 + fotpinnar

Vackert! Var kommer framgaffeln ifrån?

Mrlind skrev:
Som sagt du har nog helt rätt, batterierna i dom flesta bilar sitter ju hyffsat nära motorn, inte sprängs dom.. Den fighter du har som avatar, din eller? Snygg e den i alla fall!
Har blivit så jävla såld på fighters sista månaderna, jag behöver vård :kocko

Jepp det är min Fighter i Avataren :)
Kolla in tråden Mitt SF bygge där finns en massa nya bilder på den!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph