Bakdel, den långa flashiga vägen!

Åååh nu har det inte blivit mycket gjort på ett tag! tentaplugg och semester.
Jag har tillverkat en hög med modeller och kommit fram till hur det ska se ut!
Igår kväll började jag med en modell i Rhino. Nu jävlar blir det mer sprutt på projektet! mer tid över :tummenupp

Bifogat

• test.jpg
    test.jpg
    20 KB · Visningar: 92
  • test2.jpg
    test2.jpg
    29.1 KB · Visningar: 129
  • test3.jpg
    test3.jpg
    48.1 KB · Visningar: 260
  • test4.jpg
    test4.jpg
    32.9 KB · Visningar: 214
Jabben skrev:
Åååh nu har det inte blivit mycket gjort på ett tag! tentaplugg och semester.
Jag har tillverkat en hög med modeller och kommit fram till hur det ska se ut!
Igår kväll började jag med en modell i Rhino. Nu jävlar blir det mer sprutt på projektet! mer tid över :tummenupp

Vad har du för framgafflar på den?

va tvungen o shoppa den svart för de e så djäkla :yoparty
fast du har kanske redan provat de?

skulle den bli såhär exakt med svart ram o endast ett litet endurolyse(ingen framskärm :rolleyes: ) skulle jag rösta fram den till årets SF :tummenupp :kär :rock

Bifogat

• gamgixxer.jpg
    gamgixxer.jpg
    33.3 KB · Visningar: 288
Last edited:
en fråga :)
jag har ju en vfr800 -98 som är en importhoj. Den är inte svenskreggad än, kan man sätta dit en annan bak från tex r1:a och original baklykta till r1 på vfr:n och sen reg.bes??? :va någon som vet :confused: :)

du får nog göra en form till den där rumpan så kanske du kan gjuta upp fler o sälja :tummenupp

ozeo skrev:
va tvungen o shoppa den svart för de e så djäkla :yoparty
fast du har kanske redan provat de?

skulle den bli såhär exakt med svart ram o endast ett litet endurolyse(ingen framskärm :rolleyes: ) skulle jag rösta fram den till årets SF :tummenupp :kär :rock
Ja viss skulle ramen passa i svart, ojojoj. Men det får bli i vinter...
Funderar på att färgvalet. vit med svarta dekaler eller rööööd... hmm har inte tid med photoshop just nu brottom till skolan igen, feel free to leka med bilderna :)

Jabben skrev:
Ja viss skulle ramen passa i svart, ojojoj. Men det får bli i vinter...
Funderar på att färgvalet. vit med svarta dekaler eller rööööd... hmm har inte tid med photoshop just nu brottom till skolan igen, feel free to leka med bilderna :)

tycker färgen som e där e grym redan..lekte lite med färger men som på bilden va snyggast, tyckte jag :)

Så här ser mitt liv ut just nu.... många timmar blir det, svårast är att få till passningen till orginal-sadeln. :huvet
Håller som bäst på att testa olika former på mojängerna som blinkers ska sitta i (de gröna).
I morgon ska jag på designhögskolan och klura ut hur bromsljuset ska se ut.

Edit: Hmm bilderna vill inte vara med idag verkar det som... :va

Bifogat

• rhino2.jpg
    rhino2.jpg
    69.2 KB · Visningar: 42
  • rhino1.jpg
    rhino1.jpg
    67.5 KB · Visningar: 32
Last edited:
Nu funkar bilderna igen. här är de...
Men nu har alla förutsättningar ändrats... ska göra om modellen från början p.g.a tillverkningstekniska skäl och ont om tid! :(

Bifogat

• rhino1.jpg
    rhino1.jpg
    67.5 KB · Visningar: 159
  • rhino2.jpg
    rhino2.jpg
    69.2 KB · Visningar: 176
Jabben skrev:
Nu funkar bilderna igen. här är de...
Men nu har alla förutsättningar ändrats... ska göra om modellen från början p.g.a tillverkningstekniska skäl och ont om tid! :(

Vad använder du dig av för program?

R2 skrev:
fräsa ut pluggen, fusk ju, gör för hand,,, :)

jaja, följer tråden... börjar själv på allvar med mitt bygge nästa vecka...
fuskar dock i solid med min sving...annars rent hantverk

jag håller med dig fusk att fräsa ut... vi tillverkar alltid för hand...

Jonathan skrev:
Vad använder du dig av för program?
Rhinoceros heter det http://www.rhino3d.com/ hyffsat lätt att lära sig, lättare men mindre kraftfullt än t.ex Alias http://www.alias.com/eng/index_flash.shtml

Angående att fräsa pluggen så är det fan så mycket mer omständigt än att forma den på plats för hand, jag har ju bara en chans att få det bra :död Svårt att se riktigt hur det kommer bli bara genom skisser och modeller... men det ska fan gå!!

en fråga bara... det gröna partiet är???? tycker det skulle se bättre ut om du tog bort det så bakdelen smalnade av...... :va

De gröna bitarna är inget speciellt, en del av hojen, blinkers kommer sitta i dem.... Ska lackas svarta medans övriga delen (insert valfri färg).
Den kommer bli smalare! Jag ska börja om från början nu ikväll, men man måste tänka på hojens övriga linjer, det ska ju synas att det inte bara är dithäktat en R1-bakdel eller något som egentligen inte passar...

Catman skrev:
Påminner lite om RC30/NC30 bakdelen.....
Har aldrig sett den hojen förut, men profilen är ju hyffsat lika.

Bifogat

• nc30_spl6M.jpg
    nc30_spl6M.jpg
    74.8 KB · Visningar: 120
Jabben skrev:
De gröna bitarna är inget speciellt, en del av hojen, blinkers kommer sitta i dem.... Ska lackas svarta medans övriga delen (insert valfri färg).
Den kommer bli smalare! Jag ska börja om från början nu ikväll, men man måste tänka på hojens övriga linjer, det ska ju synas att det inte bara är dithäktat en R1-bakdel eller något som egentligen inte passar...

prova att ta bort det gröna partiet helt och hållet! personligen vill jag se att den smalnar av bakåt som ett trappsteg... jag gillar hårda linjer :yoparty tror inte att det kommer att förstöra helhetsintrycket alls.... bara en spontan reaktion när jag tittade på bakdelen! du vill väl inte att den ska se ut som en VTR bakifrån???

Lugn nu Magnus :pannkyss , VTR.. haha eller hur... Jaja jag ska isa hur det ser ut utan sidostyckena när jag kommer hem ikväll.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph