Uppdateringsdax.
Sen sist har jag fått tillbaka mina grejor från eloxeringen och slutligen monterat ihop allt, med mycket möda och stort besvär!

alla finfina konstruktioner och uträkningar som såg helt makalösa ut på papret var rätt värdo i verkligheten!

menmen sånt man lär sig av förhoppningsvis...
skall fösöka få in bilderna i någerlunda ordning. tillbaka från eloxering, test av inköpta dioder, dragning av kablage, lödning av dioder, monering-av-allt-som-skall-passa-och-klaffa-på-en-och-samma-gång (dvs allt.)
Kan meddela att glidmedlet för kabeldragning är guld när konstruktören har vart en åsna!
(Vet inte om det syns någonstans men varje diod sitter inklämd med en o-ring runt sig. Ihop med resterande tätning hoppas jag detta skall räcka för en ordentlig översköljning. Alla dioder är med klar genomskinlig kapsling, så de "inte skall synas" när de inte lyser. Eller i vart fall inte avslöja färg)
Dioderna till mätartavlorna kommer från xenonkungen och är färdiga i sockel med lins, motstånd och allt. plugnplay!

25 kr st. Känns väl värt pengarna, dels för att ge nuffrorna en väldigt mkt rödare färg och dels för att minska på risken att jag skall behöva öppna huset igen!
I nuläget är allt kablage krympslangat och nerkortat. det som återstår skall vara att sätta på hylsor och montera i kontakten. That´s it!
Kontakten till varvräknaren visade sig i princip omöjlig att få tag på lös men med lite passade hylsor, krympslang och buntband skall de nog sitta ändå

fick även tag på ett elschema från biscaya till ett nyare monster så förhoppningsvis skall det funka fint när hun mullrar igång!
Beklagar fotokvalitén. Ingen yberkamera i o f s, men det får duga...