Baggis hojpimpar-tråd

Någon som vert man kan få tag på ett clip-onstyre som inte kostar fläsk?
ducatis egna knallar ju loss på över 3 papp! :huvet

inte trillat, knöck ön wödd....
bara pimpar!:)

Edit: Tack för länken! Får höra mig för lite... enligt min bok så är "barrel diameter" 40 mm.... vilket tydligen tycks vara lite udda... :confused: :huvet
funderar på om man kan modda om en 41 mm-tare ev...
skall kolla runt lite.

Last edited:
fast nu kom jag på en sak till.... undrar hur fan jag skall sätta backspeglarna om jag byter styre....? känns som om det kan bli lite mongo vinkel om jag flyttar med dem ner på clip-on-styret...? fakk vad jobbigt det bidde nurå!

bagerah skrev:
fast nu kom jag på en sak till.... undrar hur fan jag skall sätta backspeglarna om jag byter styre....? känns som om det kan bli lite mongo vinkel om jag flyttar med dem ner på clip-on-styret...? fakk vad jobbigt det bidde nurå!

Det är ej lag på backspeglar, kan va skönt att ha dock. Men det lär se jäkligt coolt ut utan, så det blir cafe-räcer nu då?

japp det blire!:) mmm vet att jag inte måste ha dem, men jag köpte dem ju enbart för att de var så snygga! plus att jag vill ha backspeglar på hojen... får väl se...kanske skiter i caférejsandet om det blir fullt...:( Vill egentligen byta hoj men det har jag inge råd me...så jag pumpar ut de pengar jag skulle kunna spara till det på tillbehör istället...
skitsmart...eller hur? :rolleyes:

edit: här är en bild på ett monster med clip-on...
backspeglarna skall sitta i fästet till hydraulreservoarerna.
attachment.php

Last edited:
biscaya är stängt idag... skall ringa och prata med dem imorgon.
ducati gbg fick jag inte ut någe vettigt av förutom nått som kostade 3500:-
så i övrigt har jag bara surfat å sökt....

men just nu bråkar mitt huvud med hur det över huvudtaget skulle se ut med backspeglarna och clip-on ihop...

håller på å kolla med en kollega om han skulle kunna få tillgång till en nc-fräs på chalmers eller dyl... å cadda mine egna i så fall.

Nu har jag slutat gnälla för en liten stund i alla fall....
gick ner till hojen med ett vp-rör och lekte clip-on en stund. skruvade av en backspegel och ändrade lite vinklar i kulleden och lekte att den satt på cliponet istället...tror det blir ganska coolt faktiskt.

så, då var jag tillbaka på det ursprungliga pengagnället igen!:) :banana

flugan skrev:

cool sida! varför hittade jag inte den för...? :va

nu är det i alla fall färdig-gnällt för ett tag:) Har vart iväg och ritat upp mina egna finfina clip-on i cad! :banana inventor rockar!!
imorgon blire brännö. onsdag blire maskinverkstan på jobbet hela dagen! svett, svordommar, mummel och en massa koncentration! Skall bara ringa runt imorgon och höra vad eloxeringen kostar...e allt lungt så blir det alltså egen design! :banana :banana :banana

Last edited:
Var fasen hittar man ett "semesteröppet" ställe i gbg-omr som utör eloxering eller någon liknande behandling för alu...? Blir tokig ju!
Eller någon som har nått bra tipps på alternativ utbehandling, eller temporär sådan? Farbrorn...?
Du brukar kunna mkt om det där med färger å fukt å syror å ytor å sånt...?

Får nog vänta till "efter" sommaren med ytbehadlingen... ringt allt jag hittade på eniro... -semesterstängt, skulle man kunna säga att svaret va! menmen, det var inte så dyrt i alla fall. hela klabbet med styrknoppar å lite ditt å datt för typ 250 pistoler.:)

Idag har det i alla fall vart en mkt próduktiv dag vid fräsen!
utgick i från ett par härliga klumpar på 100x100x50...
å ja...bilderna säger väl en del om vart jag står just nu. bler nog en heldag imorgon också. Man hinner ju aldrig så långt som man tänkt sig, men nu pillade jag med lite andra saker idag också, så imorgon borde jag hinna färdigt med klabbet! :banana man skall inte stressa när man håller på med det där... dels risken att göra nått dumt å skada sig, och dels risken att göra ett misstag som fuckar upp 3 timmars arbete.

vi får se...jag uppdaterar med status imorgonkväll så får vi se vad det blev av det hela.

Kan även meddela att att man blir gott yr i bollen om man står och sprytar t-röd mitt framför nosen en hel dag utan andningsmask... :3freak :fyllisar och att lägga in en snus smakar räääv!

nu skall jag gå och montera min nya koppling som dök upp med posten idag:)
wish me luck!

/baggis

Bifogat

• SP_A0206beta.jpg
    SP_A0206beta.jpg
    68.2 KB · Visningar: 32
  • SP_A0207beta.jpg
    SP_A0207beta.jpg
    78.8 KB · Visningar: 25
  • SP_A0208beta.jpg
    SP_A0208beta.jpg
    69.3 KB · Visningar: 27
  • SP_A0209beta.jpg
    SP_A0209beta.jpg
    89.9 KB · Visningar: 28
  • SP_A0210beta.jpg
    SP_A0210beta.jpg
    59.8 KB · Visningar: 27
  • SP_A0211beta.jpg
    SP_A0211beta.jpg
    62.5 KB · Visningar: 26
å ett par till....

Bifogat

• SP_A0214beta.jpg
    SP_A0214beta.jpg
    63.7 KB · Visningar: 21
  • SP_A0213beta.jpg
    SP_A0213beta.jpg
    70.6 KB · Visningar: 22
  • SP_A0212beta.jpg
    SP_A0212beta.jpg
    80.7 KB · Visningar: 22
  • SP_A0215beta.jpg
    SP_A0215beta.jpg
    76.1 KB · Visningar: 22
  • SP_A0216beta.jpg
    SP_A0216beta.jpg
    69.3 KB · Visningar: 24
  • SP_A0217beta.jpg
    SP_A0217beta.jpg
    62.8 KB · Visningar: 24
å de sista...

Bifogat

• SP_A0218beta.jpg
    SP_A0218beta.jpg
    73.6 KB · Visningar: 22
  • SP_A0219beta.jpg
    SP_A0219beta.jpg
    68.2 KB · Visningar: 26
  • SP_A0221beta.jpg
    SP_A0221beta.jpg
    63.7 KB · Visningar: 31
  • SP_A0222beta.jpg
    SP_A0222beta.jpg
    118.7 KB · Visningar: 29
Hultan skrev:
Fan du är fenomenal.. :tummenupp

:rodnar :rodnar :rodnar
aäsch... inte jättesvårt egentligen när man har tillgång till allt man behöver... Du har ju sett lekstugen... skulle det inte funka på det ena sättet så gör på ett annat!
framförallt klart att föredra framför att lägga mellan ca 1500 och 3500 för samma sak... i aluminium det me.....

blir ändå bara rastlös så fort jag sitter still....nästan i alla fall :tomten
kul å ha små projekt på g.

å jag lovar... det jättestora borret är asmanligt att använda!:) med ett sånt kan man kompencera för allt!

inte för att det behövs då...men i alla fall:) :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...