Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
3200kr fattigare idag, 116,3 mätt på 90 väg. Surt men endå inte, det var tur att polisen bara fick mätt vid min kraftiga inbromsning 116 annars hade jag vart utan kortet hela sommarn![]()
Fick brevet i tisdags, blev 18 500kr till Rikspolis Styrelsen i Kiruna.
Ha en bra kväll, hej.
18500:- ???![]()
Va fan, har du rånat en bank för att få en sån böter?
Eller har du tankat en mp3 fil ??![]()
Antingen hade du en jävla tur, eller så dödade du en myt om att det inte är lönt att bromsa in vid en laserkontroll eftersom de mäter din hastighet på
1/kvintiljondels-sekund.*
*Skrämselpropaganda från snuthäckarna.
Det var tyvärr ingen laserkontroll, hade lite bråttom in till Göteborg så stog man på lite, så bromsar jag in (med bilen) för en annan bil som ligger i vänsterfilen, så ser man att mc bängen ligger bakom och han sa att han fick min hastighet då jag hade bromsat in för bilen i vänsterfilen så jag hade en "jävla tur"
Eftersom jag körde över 25kmh för fort så sa polisen att jag skulle få ett brev från länsstyrelsen hem angående en varning, någon som vet vad denna varningen betyder? Han sa bara att den gällde 2 år.
Offtopic, jag bor 1.5km från ett flygfält. skulle behöva träna krypkörning där. Vad händer om jag blir stoppad och inte har körkort för mc?
inne på flygfältet eller på vägen dit ?
rapporterad för olovlig körning, & länstyrelsen drar in ditt körkortstillstånd för mc hur länge är jag osäker på, men 6-8 mån skulle jag tro
Böter kl 05:31 en riktigt dimmig måndagsmorgon får jag 500kr i böter för att jag använde dimljus och halvljus
När polisen stoppar mig har jag Hel och dimljus på, det är lagligt har jag fått höra, men i stundens hetta (eller vad vi ska kalla det) så bländar jag av då jag blir invinkad. Pratar lite med polisen som för övrigt var tjurig och ung, kanske nyutbildad, han frågar vad jag görute så tidigt och jag ställer samma fråga tillbaka utan att svara på hans för det är uppenbart att jag är på väg till jobbet
Jag orkade inte argumentera och skrev på, det var den veckan det![]()
Undrar hur det är med dimljus på MC. Har dom på titt som tätt, så fort det är lite halvtrist väder. Det är väl bara en tidsfråga innan man blir inviknad...
Böter kl 05:31 en riktigt dimmig måndagsmorgon får jag 500kr i böter för att jag använde dimljus och halvljus
När polisen stoppar mig har jag Hel och dimljus på, det är lagligt har jag fått höra, men i stundens hetta (eller vad vi ska kalla det) så bländar jag av då jag blir invinkad. Pratar lite med polisen som för övrigt var tjurig och ung, kanske nyutbildad, han frågar vad jag görute så tidigt och jag ställer samma fråga tillbaka utan att svara på hans för det är uppenbart att jag är på väg till jobbet
![]()
Hört rykte om att när polisen gör hastighetsövervakning (som med laser i ditt fall) så MÅSTE dom stå fullt synliga. De får alltså inte gömma sig bakom buskar, stoplar, träd eller bilar och smyga fram laserpickan. Nån som vet hur det ligger till med den saken?
Allstaar, kanske nåt att kika upp och överklaga?
Varför hade du dimljusen på då?
Man kanske ska tända dom när man parkerar i sådana fall...Dimljus är snyggt...precis som liten nummerskyllt.![]()
Antingen hade du en jävla tur, eller så dödade du en myt om att det inte är lönt att bromsa in vid en laserkontroll eftersom de mäter din hastighet på
1/kvintiljondels-sekund.*
*Skrämselpropaganda från snuthäckarna.
För att det var dimmigt?
Den stora frågan är väl varför han använde kombination dimljus och helljus, iof lagligt men helljus är helt värdelöst om det nu var kraftig dimma ("en riktigt dimmig måndagsmorgon").
Dimljus + halvljus är också ganska idiotiskt, fast i just dimma fyller det en nästan en funktion. Folk som däromkring kör omkring med dimljus + halvljus när det inte är dimma däremot begriper jag mig inte på, är det för att det ser tuffare ut?
Man kanske ska tända dom när man parkerar i sådana fall...![]()
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |