Börjar Kawa bli desperata?

Inget desperat vad jag kan se. Dock säljer väl sporthojar riktigt dåligt just nu och kawwan (som är en av de bättre) är väl inget undantag?

Inget desperat vad jag kan se. Dock säljer väl sporthojar riktigt dåligt just nu och kawwan (som är en av de bättre) är väl inget undantag?

Jo visst men man rear inte ut en ny modell första året. Känns som de stoppat lite pengar i MCN:s fickor för att få denna filmen gjord.

Jo visst men man rear inte ut en ny modell första året. Känns som de stoppat lite pengar i MCN:s fickor för att få denna filmen gjord.

Nja, erbjudanden finns alltid, speciellt i slutet av säsongen.

Kawwan är bra, men jag tror den lider lite av att den inte bräckte Bumsen. Nästa år blir det nog fler svar på S1000RR.

Desperata vet jag inte riktigt om man kan kalla det..

I Sverige så var dom nästan omöjliga att få tag på redan när de första levererades.
Beställde min innan det gick hos den lokala handlaren (Typ Oktober eller ngt sånt), och när Kawa hade sin PR dag på Anderstorp Raceway så sa de andra Kawa handlarna att det redan va slutsålda.

Det ända jag saknar hos min är att det inte har QuickShift.. :(
Provat både S1000RR och ZX10R, och tycker det är lite av en smaksak vilken man ska välja, man har en mycket aggressivare sittställning på BMW'n.
Sen att man kan försäkra bmw'n för 7500kr när man fyllt 25, gör det inte lättare för Kawa.. :(

Ser ju mer ut som smart marknadsföring för att ta andelar från konkurrenter när man gör en kortfilm och erbjuder bankörning tillsammans med mer kända förare.Tydligen många som nappar på dessa försäljningsalternativ idag (beroende på reklamfilmen) även om det måste bli några få kostsamma varv för att kunna köra på bana genom att gå och köpa en dyr hoj.

I varje fall i Sverige ingick väl 2010 bandag vid köp av BMW S1000RR. Eller????
I så fall är det inte konstigt att Kawa har samma erbjudande som BMW.
Själv skulle jag välja Kawan ZX-10R hellre än BMW S1000RR om det var aktuellt.
Pga
Motorrads långtidstest av S1000RR
Bikes reportage nyligen om 4 bandagar i Europa på en vecka med S1000RR
Utlåtande från en mycket erfaren förare som kört båda och föredrog Kawans
ABS-bromsar.

Yamaha sverige lottade ut förarkurser till de som köpte FZR redan på åttiotalet.
Står man och väljer mellan värstingarna (jag tror inte att det finns några avgörande skillnader mellan fabrikaten) så skulle åtminstonde jag lägga stor vikt vid ett sådant erbjudande.

Det där får du jättegärna utveckla lite!

Kawasaki Sport modeller har ingen märkes försäkring, vilket BMW har..

Kollar du märkes försäkringen för S1000RR, är över 25år, inte bor i storstad så har du en kostnad på strax under 8000:-
Tar du Kawasaki så ska man vara glad att komma under 20.000:-
Betalar själv 34.000:- för min.. :(

Prata med en försäljare för Bmw, som sa det att S1000RR's framgång beror till stor del av försäkringen, det har blivit "rimligt" för äldre män men familj att köra sporthoj igen.

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/_teaserpool/media/Produktblad_IF_BMW_2011.pdf

(Såg att priset inte stämmer här, men är du helkund hos IF och uppger reg-nummer på en S1000RR så blir det mycket billigare)

Men dock så kostar det en 20åring, i min trafikzon, 21.200kr att äga Bmw'n medans det kostar mig 34k:- :(

I varje fall i Sverige ingick väl 2010 bandag vid köp av BMW S1000RR. Eller????
I så fall är det inte konstigt att Kawa har samma erbjudande som BMW.
Själv skulle jag välja Kawan ZX-10R hellre än BMW S1000RR om det var aktuellt.
Pga
Motorrads långtidstest av S1000RR
Bikes reportage nyligen om 4 bandagar i Europa på en vecka med S1000RR
Utlåtande från en mycket erfaren förare som kört båda och föredrog Kawans
ABS-bromsar.

Precis men s1000rr är ju en "gammal" modell nu. Tvivlar inte en sek på att vi har ett gäng konkurenter som slår den rejält nästa år i testerna=) 2012 blir nog ett riktigt kul mc år med mycket nyheter.

Tittar man blocket i sverige så är ju 70% av alla nya prissänkta.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back