Bäste liveplattan-Hårdrock

Vilken är bäst?

• Antal röstningar
    0
Rigor Mortis skrev:
Foghat Live -77 :D

Foghat Live -77 är en mycket bra skiva! :tummenupp Dock inte hårdrock.

Svårt att välja "Bäst" Några favoriter:

Slade - Alive
Ted Nugent - Double Live Gonzo
AC DC - Live from the Atlantic Studios, December -77 (Bonfireboxen)
Judas Priest - Unleasched in the East (otroligt bra trots snacket om "fusklive")
MC5 - Kick out the Jams (Tidig hårdrock?)
The Who - Live at Leeds
Ramones - It´s Alive

Jaha om Nirvana räknas så röstar jag naturligtvis på dom. Unplugged in New York, världens bästa skiva.

Att kalla AC/DC musik för ett hpn mot musikalitet är ju att göra självmål i 190. Visst är det enkla låtar men de görs på ett mycket övertygande sätt. Less is more när det är som bäst. Att sedan Deep Purple är grymma är liksom inget motsatsförhållande i min bok.

Jag röstade på Maidens Live after death. Den är precis lika grym som första gången jag hörde den!

Köpte den remastrade versionen härförleden med de saknade spåren från vinylen. Tror till och med att det var på grund av tips från Chris Ash i maidentråden som ligger någonstans hör i OT-delen och sover...

Hur 'live' är egentligen Judas Priest-Unleashed in the East? Jag har hört att det är en hel del studiopålägg på den?

SuperMicke skrev:
Hur 'live' är egentligen Judas Priest-Unleashed in the East? Jag har hört att det är en hel del studiopålägg på den?

Det stämmer, den kallas Unleashed in the studio. Men det är knappast den enda liveplattan med pålägg på.....

Made in Japan är outstanding..

Men Judas Priest "Live in Memphis" är en riktig rökare också, riktigt jävla bra. Förvisso en musikvideo men ändå..

Hela pollen är en inköpslista för de som inte äger skivorna. Jag skulle vilja utöka frågan med:

Vilken är den bästa live DVD'n?

helt klart!!

deicide - when satan lives

sånt äckligt jävla bra ljud och musiker.
jobbigt att lyssna på för "nybörjare" men ge den en chans för det är förmodligen bästa dödsbandet genom tiderna som lirar :yoparty :yoparty

A_o_D skrev:
helt klart!!

deicide - when satan lives

sånt äckligt jävla bra ljud och musiker.
jobbigt att lyssna på för "nybörjare" men ge den en chans för det är förmodligen bästa dödsbandet genom tiderna som lirar :yoparty :yoparty

Snackar vi döds är Opeth-Lamentations min absoluta favorit. Dock tror jag inte den är utgiven på CD, bara DVD.

Made In Japan. Ingen annan platta är ens i närheten. Möjligtvis kan Ulis bästa stunder på Tokyo Tapes lyfta till en liknande nivå.

Live and Dangerous, Unleashed in the East och Alive är f.ö inga liveplattor. De är mer eller mindre rena studioproduktioner.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg