Bästa "ursäkter" när telesäljare ringer?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Fy fan, jobbigaste säljaren som någonsin ringt till mig ringde nyss, 5 minuter försökte han övertala mig och jag orkade inte längre och sa till slut: "Men du, kan jag inte få tänka på det"
Han: "Visst! Kolla våran hemsida och kolla på mobilen så ringer jag om...en timme"
Jag: "Jo det blir la bra"
Han: "Visst blir det! Då hörs vi om en timme! Hej då."
Jag: "Hej då"
Jag, lägger på luren, jag: "Nanana" *rycker ur telefonsladden*. Nu jävlar kan han få ringa hur mycket han vill :yoparty

Men till saken! Hur gör man för att bli av sånna här jobbiga jävlar?! :mad: Dom flesta accepterar ju att man säger att man inte är intresserad, men dom andra jävlarna då? Och jag är ju en sån snäll gosse och kan inte snäsa av någon ju :gnissla Hur ska man göra?

- "Jag har anmält mig till Nix! Det innebär att du inte får ringa hit."

....sen är det inte så noga med att verkligen ha reggat sig hos NIX...

Annars funkar:
- bla bla, kolla, kika, köp..bla..bla..
- *klick*

Det var en som ville sälja strumpor i något jävla naturmaterial som var så jävla bra
och hade tusen positiva egenskaper,

Så jag frågade om dom var ätbara?

Då sa hon ungefär "Meh, eh, jaha. hejdå *KLICK!*"

det som garanterat funkar för o bli av med dom snabbt:

säljare- hej skulle vilja sälja.....

du- jag men det låter bra men hur gör jag då.... jag har en j-a massa betalningsanmärkningar liggandes...

säljare- eehhhh ok men då går det tyvär inte men tack ändå...

- klick..

Försök kränga nåt värdelöst tillbaka...

Jag har skällt ut ett par ts så nu är det ingen som bråkar med mig längre.

Så hr gör man.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/J5z4Vs26-TI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/J5z4Vs26-TI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

[YOUTUBE-ID]J5z4Vs26-TI[/YOUTUBE-ID]

Hittar den inte, men finns säkert nån som vet vad jag menar.. Finns ju ett grymt kul klipp på youtube om det där :D

Edit: där var det ja :tummenupp

Jag va precis som trådskaparen, alldeles för snäll. Men nu har jag tröttnat nåt alldeles ordentligt. Dom ringer ju varenda vecka och tjatar om en de ena en de andra.

Så nu har jag börjat säga att -Av ren principsak så handlar inte jag någonting utav telefonförsäljare, oavsett vad den säljer, för hittills så har jag alltid blivit besviken på ett eller annat sätt. Så tack men nejtack. Hej då. KLICK.

Jag brukar byta språk. De flesta telefonsäljare här i finland talar inte svenska.
Om de gör det byter jag till tyska. Även om jag inte kan tala tyska.

Spanska funkar också. "Qe? No comprende senor"
Arabiska är också skitlätt att prata.

Jag va precis som trådskaparen, alldeles för snäll. Men nu har jag tröttnat nåt alldeles ordentligt. Dom ringer ju varenda vecka och tjatar om en de ena en de andra.

Så nu har jag börjat säga att -Av ren principsak så handlar inte jag någonting utav telefonförsäljare, oavsett vad den säljer, för hittills så har jag alltid blivit besviken på ett eller annat sätt. Så tack men nejtack. Hej då. KLICK.

En dag ska jag också ha det modet du har :Bugar

"- Hej, jag ringer från företaget 'blahablaha' och säljer kontorsmaterial. Skulle jag kunna få prata med den på företaget som ansvarar för inköp av kontorsmaterial. (på skånsk dialekt)"
"- Det är jag som är chef och vi ska inte köpa några skrivartoners av er."
*klick*

Det var en som ringde, när jag hade bråttom...och jag kan också vara för snäll....så ja fick ur mig "ja måste sticka nu, det är bråttom snuten väntar utanför" :näsblod

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...