Bästa laptopen (PC)- vilken är det?

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
OK, som rubriken lyder - vilken tycker du är den bästa laptopen?
Vi pratade lite bärbara datorer i en annan tråd här och jag känner att dess brukare har bra koll på hur dessa olika maskiner fungerar - vilka erfarenheter har du?
Vilket märke har du och vad tycker du om den? Gärna lite vad det är för innehåll om man vill och vet vad som sitter i.

Kom igen nu, hjälp mig välja rätt! :)

Jag har haft en Asus i 2.5 år ungefär.

Den har väl allt man kan trycka i en dator, enda som inte sitter i är gps och 3g-modem.

När den kom hade den bästa/nyaste grafikkortet och en grimm processor. Därav väsnas den väl lite mer än önskat, men den leverar. Ingenting har gått sönder, knappt så något har blivit slitet heller.

Vill du ha köpråd får du specificera lite vad du är ute efter.. En liten 10' eller en gigantisk 18'?´Spela, surfa? osv..

Jag är intresserad av vilket märke som håller bäst kvalitet, hållbarhet helt enkelt. Sen får man väl försöka hitta någon av det fabrikatet som innehåller det man önskar till rätt pris osv.
Jag läste en studie som sade att Asus och Toshiba låg bra till gällande detta och en annan sade att IBM/Lenovo låg bra till...

För övrigt är jag ute efter en mellan 13-14" som ska användas till vardags - surf och enklare program.

Hållbar, då måste nog Panasonic Toughbook passa bra in.

Lenovo om företagsestetik är för dig.
De har erkänt bäst byggkvalitet.

Om man balanserar ut kvalitet med stil/känsla säger min mångåriga erfarenhet såhär:

1. Sony
2. Dell
3. Lenovo

Kan inte tänka mig annat såvida det inte gäller en Netbook eller en all-in-one, dvs där datorn är ibyggd i skärmen.
Zepto har jag aldrig sett i verkligheten. Men de ska vara helt okej, sägs det.
Acer är ett förbannat skämt och HP är överskattade.

Lenovo om företagsestetik är för dig.
De har erkänt bäst byggkvalitet.

Om man balanserar ut kvalitet med stil/känsla säger min mångåriga erfarenhet såhär:

1. Sony
2. Dell
3. Lenovo

Kan inte tänka mig annat såvida det inte gäller en Netbook eller en all-in-one, dvs där datorn är ibyggd i skärmen.
Zepto har jag aldrig sett i verkligheten. Men de ska vara helt okej, sägs det.
Acer är ett förbannat skämt och HP är överskattade.

Äh, tycker nog min gamla asus går före denhär sonyn....

SKall man köpa Lenovo så skall det vara de som ser ut som gamla IBM Thinkpads, de håller helt klart bäst kvalite av allt på marknaden. Lenovos vanliga är dock av medelmåttig kvalisort...

SKall man köpa Lenovo så skall det vara de som ser ut som gamla IBM Thinkpads, de håller helt klart bäst kvalite av allt på marknaden. Lenovos vanliga är dock av medelmåttig kvalisort...
Jao, man får skilja på dom som är inriktade på företag och dom som är till vanliga konsumenter..

Mjo, håller med, asus är bra skit.

Tycker det verkar som dom håller bra och har ofta många bra funktioner/anslutningar =)

Använder min gamla asus som slit o släng att ha med när jag är iväg nånstans, sjukt bra kvalité och tror ärligt talat inte denhär datorn hade hållt ihop för samma behandling.

Ja de stämmer änna bra...

Acer o allt vad det är säljer på sin fina yta så det ser bra ut när man har datorn på bordet :D

Last edited:
Jag har haft ett par Dell och har för närvarande en MacBook och en Asus samt en roomie som har en Acer.

Sammanfattningsvis: Jag vill aldrig mer titta på en Dell - det enda de har som är bra är overnight-reparation (om de ens har det längre) och det behövs med tanke på hur ofta de bryter ihop. Syrran köpte en sprillans ny 10", det där designade skrället, för en månad sen. Hon är nu inne på sin tredje. En polare här har en Dell som tangentbordet spontant slutar fungera på, han måste skicka den till Sverige för att få den fixad (billigare att köpa en ny här...).

Asus, tja, den funkar. Skärmen är måttligt intressant och byggkvalitén är minst sagt tveksam men insidan är bra. Tyvärr hjälper inte det, det är trist att höra den knaka och se skarvarna flexa varje gång man öppnar locket. Och fläkten låter som ett helt jetplan (nä ok, den hörs när det är tyst runt...;) ) och är inte styrd utan går för fullt hela tiden.

Acer:n är, av de vi har i lägenheten, den som funkar bäst. Vilket dock inte säger så mycket. Schysst kvalitét datorn, skärmen är bra men av nån anledning drar den åt sig virus som om den hade betalt för det, trots TVÅ anti-virusprogram. Jag tror det är skit bakom spakarna, brasilianare har väl knappt hört talas om internet förut... :rolleyes:

Mac:en tänker jag inte gå in på. Jag bytte till Mac i september efter att ha varit minst sagt avig med tanke på priset. Dock skulle jag aldrig få för mig att köpa en billigare dator nu. Det ska mycket till för att jag ska gå tillbaka till PC.

En bra bärbar dator är en billig bärbar dator, tycker datakillen på jobbet iaf.

han menar att det som man kan göra bra på en bärbar kan man göra lika väl på en billig som en dyr, dvs inte spela eller köra krävande program

han menar att det som man kan göra bra på en bärbar kan man göra lika väl på en billig som en dyr, dvs inte spela eller köra krävande program

Tycker han har en viss poäng.

Oavsett den tekniska prestandan brukar alla laptops bli för varma och gå aber-långsamt vid belastning.

Jag är intresserad av vilket märke som håller bäst kvalitet, hållbarhet helt enkelt. Sen får man väl försöka hitta någon av det fabrikatet som innehåller det man önskar till rätt pris osv.
Jag läste en studie som sade att Asus och Toshiba låg bra till gällande detta och en annan sade att IBM/Lenovo låg bra till...

För övrigt är jag ute efter en mellan 13-14" som ska användas till vardags - surf och enklare program.

HP eller Asus röstar jag på :tummenupp

Lögn i helvete. Det här är 2009, inte 2002.
Hälsa från mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...