Jag har haft ett par Dell och har för närvarande en MacBook och en Asus samt en roomie som har en Acer.
Sammanfattningsvis: Jag vill aldrig mer titta på en Dell - det enda de har som är bra är overnight-reparation (om de ens har det längre) och det behövs med tanke på hur ofta de bryter ihop. Syrran köpte en sprillans ny 10", det där designade skrället, för en månad sen. Hon är nu inne på sin tredje. En polare här har en Dell som tangentbordet spontant slutar fungera på, han måste skicka den till Sverige för att få den fixad (billigare att köpa en ny här...).
Asus, tja, den funkar. Skärmen är måttligt intressant och byggkvalitén är minst sagt tveksam men insidan är bra. Tyvärr hjälper inte det, det är trist att höra den knaka och se skarvarna flexa varje gång man öppnar locket. Och fläkten låter som ett helt jetplan (nä ok, den hörs när det är tyst runt...

) och är inte styrd utan går för fullt hela tiden.
Acer:n är, av de vi har i lägenheten, den som funkar bäst. Vilket dock inte säger så mycket. Schysst kvalitét datorn, skärmen är bra men av nån anledning drar den åt sig virus som om den hade betalt för det, trots TVÅ anti-virusprogram. Jag tror det är skit bakom spakarna, brasilianare har väl knappt hört talas om internet förut...
Mac:en tänker jag inte gå in på. Jag bytte till Mac i september efter att ha varit minst sagt avig med tanke på priset. Dock skulle jag aldrig få för mig att köpa en billigare dator nu. Det ska mycket till för att jag ska gå tillbaka till PC.