Bästa 80-tals "muskelhoj"?

Denna var riktigt sweet:
http://www.blocket.se/vi/16051167.htm?ca=21_s

Även om den inte är en GPZ...


Ska bara få min XS att fungera. Stod i 45 minuter och kickade i helgen utan att den startade riktigt. Det enda det resulterade i var en väldigt öm hålfot...

Känns som att jag ska få min hoj att fungera riktigt innan jag försöker kränga den...
 
Denna var riktigt sweet:
http://www.blocket.se/vi/16051167.htm?ca=21_s

Även om den inte är en GPZ...


Ska bara få min XS att fungera. Stod i 45 minuter och kickade i helgen utan att den startade riktigt. Det enda det resulterade i var en väldigt öm hålfot...

Känns som att jag ska få min hoj att fungera riktigt innan jag försöker kränga den...

det DÄR är en muskelhoj (och med mkt bättre kvalitet än Kawa)...fatta sången Vance & Hines megafonen :yoparty

Tjööp! :tummenupp
 
Måste vara CBX eller V-max:confused: Det måste ha funnits en skaplig anledning till att Arto Nykvist valde en CBX att stunta med:tummenupp Han som åkte på träskor efter hojen för er som kanske inte vet vem det är. Gud vad jag har blivit gammal:rolleyes:


Arto åkte väl ändå Z1300
 
Jag rekomenderar också en gsxr från sent åttiotal.
Åkte själv på en gpz1100 (uni-track) på slutet av 80 talet.
Jag tror inte jag har varit så nära gud förut, för FAAN vad den vobblade.
Skulle man hänga med så gällde det att hitta en modig passagerare, för då blev den lugn och stabil.
Välj gsxr så kan du lägga några snygga repor på slangen utan att vara Arto:tummenupp
 
En klassisk 80-tals muskelhoj skall vara naken. Hur trevliga ZX-10 och Gpz900R än är/var, så har de för mycket plast. :tungan

CBX1000 (naken) är given...
CB1100F också...
GSX1100E finns med på listan, svårförstörd motor...
Katana 1100...
Z1300 även om det är touringvarning...
Z1000 finns nog med en bit ner i startfältet...
Vmax har en given plats, trots att den är ful och inte har radmotor...
 
Måste vara CBX eller V-max:confused: Det måste ha funnits en skaplig anledning till att Arto Nykvist valde en CBX att stunta med:tummenupp Han som åkte på träskor efter hojen för er som kanske inte vet vem det är. Gud vad jag har blivit gammal:rolleyes:

Synd bara att trådskaparen (fortfarande) har en budget på 18-20k...:rolleyes: :fakta
 
Minst dåliga nakna 80-tals muskelhoj

Köp med hjärtat d.v.s den hoj du tycker är snyggast av de nakna eller nästan nakna 80-tals hojarna, väghållning och bromsar måste ändå fixas oavsett vilken du köper, undvik insprutning om du vill ha en pålitlig hoj eller byt till förgasare och då helst till flatslide om du köper en Kawa med insprutning.GSXR-1100 är "minst dålig" av 80-talshojarna/muskelhojarna med 1000+ kubik men den är ju ingen naken hoj så den klassar inte in i den här gruppen.
 
Köp med hjärtat d.v.s den hoj du tycker är snyggast av de nakna eller nästan nakna 80-tals hojarna, väghållning och bromsar måste ändå fixas oavsett vilken du köper, undvik insprutning om du vill ha en pålitlig hoj eller byt till förgasare och då helst till flatslide om du köper en Kawa med insprutning.GSXR-1100 är "minst dålig" av 80-talshojarna/muskelhojarna med 1000+ kubik men den är ju ingen naken hoj så den klassar inte in i den här gruppen.
Vadå väghållning och bromsar måste fixas ????
En gammal järnhäst från 80 talet ska man inte fixa bromsar och väghållning på..... då är det ju ingen 80 talare? :D
Nä bara riktiga män vågar köra 80:tals båge utan uppgradering, våga wobbla och planerade bromsningar :tummenupp
själv kör jag kawasaki z1000j -81 lite modifierad :rolleyes: men den är fanimej roligare än cbr:en jag kånkade runt förr.
Mitt råd är, köp en Z900/1000 eller en cb 900/1100 så får du den optimala bågen för rätt pengar.
 
Det får du så gärna ha för dig så, men det var en Kawasaki GPZ 900R, även kallad Ninja :)

Kontroversen beror på att lacken var olika på hojjar som såldes i USA och UK.
Om jag minns rätt så är det en 900, men färgschemat är samma som på 750na som såldes i UK.

Kan vara tvärt om, men det tror jag inte.
 
Kontroversen beror på att lacken var olika på hojjar som såldes i USA och UK.
Om jag minns rätt så är det en 900, men färgschemat är samma som på 750na som såldes i UK.

Kan vara tvärt om, men det tror jag inte.
Jag VET.
Det var en 900 han körde, har nämligen frågat honom personligen:fakta

Trevlig trådbump btw.
 
Jag VET.
Det var en 900 han körde, har nämligen frågat honom personligen:fakta

Trevlig trådbump btw.

Det var inte jag som bumpade.
Men för att bumpa ordentligt, så svarar jag på ursprungsfrågan i stället.
Letar man efter bästa åttiotalaren, så skall man skaffa en GSX1100, K100RS eller FJ1100/1200.
Det var så bra det blev efter de gamla principerna.
GSXR, GPZ, FZ och liknande räknar jag som nittiotalsteknik (stämmer inte riktigt kronologiskt).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top