Bästa 80-tals "muskelhoj"?

Instämmer. Det var en GPz900r Maverick körde :-). Sedan jag såg filmen 1986 så har har velat ha den hojen. Och nu har jag det :banana Coolt har du träffat Tompan? :rock
 
GSXR skapade ju en ny era när den kom 85 (86 för 1100:an). Som jag ser det så måste man räkna bästa före den om svaret ska bli något annat än just GSXR
 
Instämmer. Det var en GPz900r Maverick körde :-). Sedan jag såg filmen 1986 så har har velat ha den hojen. Och nu har jag det :banana Coolt har du träffat Tompan? :rock

Jag tog en litet snack med honom när han var i Sverige och promotade hans nya film Jack Reacher (för övrigt första gången han var i Sverige!).
Räckte fram min verkstadshandbok och snackade lite:tummenupp
 
Jo visst är det jag:tummenupp Och livet rullar på helt ok, man tackar!
Hojen var på banan för knappt ett år sedan, olyckan var ju i Augusti - 06, tiden går. Den fick sig en rejäl ombyggnad då det enda förutom el och ett par plastbitar som gick att rädda var motorn. Rullade väl ett par hundra mil förra året iaf. Så någon originalare är det ju inte direkt längre...

Smaken är ju som baken apropå ett föregående inlägg, men så här blev den. Det har även tillkommit en oljekylare från Setrab efter att bilden tagits. Dessutom så är sadeln på renovering just nu, väntar den klar vilken dag som helst. Efter det så är allt på chassiet nytt eller nyrenoverat.

2013, höst. kollar denna äldre tråd. Fin räddning utav Katanan eller det som vart kvar. Ursnygg! ;-) :tummenupp
 
Vadå väghållning och bromsar måste fixas ????
En gammal järnhäst från 80 talet ska man inte fixa bromsar och väghållning på..... då är det ju ingen 80 talare? :D

80-tals hojar ÄR spännande då de inte är modifierade men själv föredrar jag bromsar och väghållning som fungerar om något oförutsett händer vilket brukar hända relativt ofta när man kör hoj.
 
Last edited:
XS 1100:tummenupp
 

Bifogat

  • images.jpg
    images.jpg
    8.8 KB · Visningar: 83
Härlig gammal tråd :tummenuppMin första hoj var en GPZ900R -84 med V&H helsystem. Helvete vad den ylade.. .hehe :yopartyJag körde den från västkusten, tvärs över landet upp till Hälsingland (visade den snabbt för farsan) sen vidare upp till Östersund första dagen på den, det blev 110mil premiärtur cirkus.Har precis införskaffat en GSX750E(T) -81 som ska bli tillfixad. Just ET modellen är så jävla vacker har jag alltid tyckt. En släkting hade en 1100ET när jag gick i mellanstadiet, fyfan va jag gick och trånade efter en sån lääänge.Nån som vet om GSX750 motorn betraktas som lika skottsäker och trimvänlig som 1100'an?:crash
 
Röstar för en gxs-r 1100

skottsäker motor



Ähmmmm ser nu att tråden startades 2008-04-16
 
Bästa muskelhojen rent funktionsmässigt från 80 talet borde ju bli en GS/X 1000/1100.De få som nu finns kvar i ett bra originalskick och som inte är ombyggda eller söndertrimmade lär det ju inte finnas allt för många kvar av.

En polare hade i slutet / början på sjuttiotalet / åttiotalet versionen med fyrkantig strålkastare fram och jag vill minnas att den på sin tid var riktigt potent och kunde skrämma vettet ur flertalet andra hojar. :crash

Och vem hade för övrigt på sjuttiotalet kunnat inbilla sig att dagens muskelhojar i de flesta fall skulle vara inklädda i kåpor när dessa hojar på den tiden rullade som nakenhojar.
 
Last edited:
Han kanske redan har köpt hoj..... FÖR 5 ÅR SEDAN!!!
 
Jag hade en bekant som köpte en Honda VF 1100 Custom -84 . den ansågs som den snabbaste standardbiken
då . 120 hk va mycket på den tiden . :tummenupp
Skön att köra var denoxå ! Lätt att bakhjulsåka på när man redan satt bakåtlutad ! :banana
Såg Arto Nyqvist live på Mantorp Sko Uno Drag Festival en gång , har för mig att han körde en Kawa 1300 då !
Cool kille - förbrukade mycket träskor ! :yoparty
 
Jag hade en bekant som köpte en Honda VF 1100 Custom -84 . den ansågs som den snabbaste standardbiken
då . 120 hk va mycket på den tiden . :tummenupp
Skön att köra var denoxå ! Lätt att bakhjulsåka på när man redan satt bakåtlutad ! :banana
Såg Arto Nyqvist live på Mantorp Sko Uno Drag Festival en gång , har för mig att han körde en Kawa 1300 då !
Cool kille - förbrukade mycket träskor ! :yoparty

Kawasaki påstod att min GPZ även den hade 120 hk. Japanerna hand portade topparna i fabriken för att försöka hålla jämna steg med 4-ventils hojarna. Fabrikstrim :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top