Bäst pris på arai?

De har ju olika skal för olika världsdelar (Japan, Europa och Amerika är olika i storlekarna) så jag vill veta exakt vad jag får om jag ska köpa per postorder.

Goodstuff skrev:
De har ju olika skal för olika världsdelar (Japan, Europa och Amerika är olika i storlekarna) så jag vill veta exakt vad jag får om jag ska köpa per postorder.

Ja, jag har oxå hört att de har olika storlekar "pga de olika formerna på skallen som de olika kontinenterna har...", men med tanke på att de som utvandrade till "Amerikat" var mestadels från europa, så kan det väl inte vara mycket skillnad i skalen!?!?! :3freak

//Thomas

Det skiljer i storlekarna också så en M-Europa är större än en M-Japan etc.

Chris Ash skrev:
Smällde du hjälmen? Surt som fan....vet att Nordgren hade nån Arai till salu innan....
Den drog i backen två gånger. Den är dessutom fem säsonger och åtta krascher gammal, även om den inte slagit i hårt tidigare, så det är nog dags för pension på den.

Hightuned skrev:
Yamha center i Haninge rear ut Arai 5700:- för den dyrare och 4600:- för den billigare.

Huvaligen, rear ut en hjälm för 5700:-!!! Nåja det är billigt för en RX7, den "lokala" MC-handlaren i England vill ha 500 pund så 5700 kr blir ju rena rama fyndet.

Jag beställde min (den svart/röda) från Japan. Kostade 3.100 kr. Den andra (finns inte heller i Europa eller USA) kostar 3.300 kr. Storleken bör beställas en större än vad som normalt passar här. Det funkade för mig. Är jättenöjd.

Bifogat

• a_tr_ta_re.jpg
    a_tr_ta_re.jpg
    11.9 KB · Visningar: 503
  • r_sr_aoym-p.jpg
    r_sr_aoym-p.jpg
    10.7 KB · Visningar: 505
Nyteknik skrev:
Jag beställde min (den svart/röda) från Japan. Kostade 3.100 kr. Den andra (finns inte heller i Europa eller USA) kostar 3.300 kr. Storleken bör beställas en större än vad som normalt passar här. Det funkade för mig. Är jättenöjd.
mmm. Är det RX7RR?

Knucklehead skrev:
Ja, jag har oxå hört att de har olika storlekar "pga de olika formerna på skallen som de olika kontinenterna har...", men med tanke på att de som utvandrade till "Amerikat" var mestadels från europa, så kan det väl inte vara mycket skillnad i skalen!?!?! :3freak

//Thomas

Nej, skillnaden sitter på insidan av skalet :tungan :spammer

En kompis till mig har en RX7 Nicky Hayden editon som han vill ha 3000:- för.. Han har aldrig använt den, gillar inte flerfärgade hjälmer. Har alltid kört svart innan och ville testa nåt nytt men slutade med att den står på jobbet... Pma om du e intresserad..
Just det, det är en M.

Mrlind skrev:
En kompis till mig har en RX7 Nicky Hayden editon som han vill ha 3000:- för.. Han har aldrig använt den, gillar inte flerfärgade hjälmer. Har alltid kört svart innan och ville testa nåt nytt men slutade med att den står på jobbet... Pma om du e intresserad..
Just det, det är en M.
Pm:a Valmers i stället men han kanske har XXXL. :tungan :hihi

:pannkyss

Goodstuff skrev:
Det skiljer i storlekarna också så en M-Europa är större än en M-Japan etc.

Min Arai är storleken angiven i S - 55-56cm - 6.3/4-6.7/8tum.

Skulle enheterna cm/tum var av annan storlek i japan/usa eller snikar dom på skalen på europa-modeller??

Hej,

Köpte en RX7a i Japan på en tjänsteresa. Köpte samma storlek som hemma efter att ha provat och det känns ingen större skillnad. Det som skiljer är priset och fodret lite glansigare än den Rx7an jag köpt i Sverige. Priset jag gav med mörkt visir var 4200kr!!! och alla färger finns. Ueno heter ett kvarter i Tokyo där det finns massoe med mc butiker. Tyvärr var det bara hjälmar som var bra resten var dåligt då de väl mest i japan kör utan riktiga ställ.

///Lazy

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back