Bänkning i gbg omr?

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Jag undrar vilka ställen som bänkar och bestyckar om i gbg området kostnad osv nån som vet/provat? :va

Snigel skrev:
Jag undrar vilka ställen som bänkar och bestyckar om i gbg området kostnad osv nån som vet/provat? :va

Power Performens ca 700 kr timmen tror jag det kostar plus dynojet kit ska ha upp min ganska snart efter som jag ska montera på ett KN Filter plus att det skjuter lite väl mycket lågor nu

Jag är inte det minsta säker, men jag har för mig att killen på power performance sa att han var den enda som hade en bromsad bänk här i stan. Har jag fel lär ju de komma fram rätt snabbt.... :hihi

Man måste inte köpa Dynojet-kitet på Power Performance hoppas jag...? Ett sånt kostar väl några lappar?

Bara ett effektkvitto borde dom la kunna fixa på en halvtimme tycker man...

PacMan skrev:
Man måste inte köpa Dynojet-kitet på Power Performance hoppas jag...? Ett sånt kostar väl några lappar?

Bara ett effektkvitto borde dom la kunna fixa på en halvtimme tycker man...

En vanlig bänkkörning tar typ tio minuter och kostar 600:-, iaf när jag gjorde det. Du lär inte behöva köpa dynojetkit om du inte vill.

Coola Ola skrev:
En vanlig bänkkörning tar typ tio minuter och kostar 600:-, iaf när jag gjorde det. Du lär inte behöva köpa dynojetkit om du inte vill.

OK, tackar!
Det tråkiga är väl att man knappast nöjer sig med en gång, utan måste fixa en massa med bestyckningen och sedan bänka igen. Kan ju bli dyrt. :rolleyes:

Tack för svar ska höra av mig till power performance ang en ombestyckning. Det sitter dynojet o helsystem i hojen redan men skulle va intressant om dom kan justera fram ett par kusar till :tummenupp :tummenupp
Det kanske är att hoppas på förmycket men mer effekt längtar man alltid efter :yoparty

PacMan skrev:
OK, tackar!
Det tråkiga är väl att man knappast nöjer sig med en gång, utan måste fixa en massa med bestyckningen och sedan bänka igen. Kan ju bli dyrt. :rolleyes:

En komplett bänkning och justering kostar mellan 1200-2000:- enligt snubben som driver stället så du tjänar förmodligen inget på att justera själv.

Snigel skrev:
hej jag har bänkat min hoj på power performance han har den enda riktiga bromsade bänken i Gbg. Jag fick ca 10 hk 6nm extra på bakhjulet. :tummenupp

vad kostar det om man bara vill få ett effektpapper?

den ska vara injusterad och klar men det pappret har försvunnit mellan ägarna! så det hade ju varit kul att ha ett papper på motorn =)

Mv. Oskar

grön-x skrev:
1390253 hej jag har bänkat min hoj på power performance han har den enda riktiga bromsade bänken i Gbg. Jag fick ca 10 hk 6nm extra på bakhjulet. :tummenupp

Hur menar du att han har den enda riktiga bänken i gbg? Jag var där i somras och han fixade fram 7hk extra vilket jag är nöjd med :tummenupp. Dock fick jag bara 124.32 hk på hjulet vilket låter som ganska lite med tanke på PC3+KNfilter+Bolt-on.

Polarens gammelninja (zx9-r 94-a eller nåt) har bänkpapper på dryga 130hk. Vet itne vart den är bänkad men inte är det hos Powerperformance iaf. Verkar lite konstigt i mina ögon med tanke på åldern och lägre orginaleffekt än min hoj. Vet att ninjan är bestyckad + slip-on men inget annat.

Så förhoppningsvis har du nåt bevis på att Powerperformance använder sig av en annorlund bänk än många andra så jag blir glad igen :).

EDIT: Kom på att ett PM kanske hade passat bättre för mig fråga, väntar med spänning på att grön-x ska se denna tråden och svara :banana

Last edited:
Pinky skrev:
2106068 Hur menar du att han har den enda riktiga bänken i gbg? Jag var där i somras och han fixade fram 7hk extra vilket jag är nöjd med :tummenupp. Dock fick jag bara 124.32 hk på hjulet vilket låter som ganska lite med tanke på PC3+KNfilter+Bolt-on.

Polarens gammelninja (zx9-r 94-a eller nåt) har bänkpapper på dryga 130hk. Vet itne vart den är bänkad men inte är det hos Powerperformance iaf. Verkar lite konstigt i mina ögon med tanke på åldern och lägre orginaleffekt än min hoj. Vet att ninjan är bestyckad + slip-on men inget annat.

Så förhoppningsvis har du nåt bevis på att Powerperformance använder sig av en annorlund bänk än många andra så jag blir glad igen :).

EDIT: Kom på att ett PM kanske hade passat bättre för mig fråga, väntar med spänning på att grön-x ska se denna tråden och svara :banana
Vad fick du ge för en bänkning med justering?

När jag ringde PP för typ 2 månader sedan totalvägra snubben att justera min hoj efter helsystem & filter, utan att pracka på mig ett dynojet kit. Han påstod att det inte gick o göra utan dynojet kit. "Vilka gör det utan dynojet kit" fråga han.. så ja svara Yamaha & Bike bla...
Fortsatte envisas om att dynojet var ett måste.. så det blev inget hos PP för min del :rolleyes:

Hultan skrev:
2106097 Vad fick du ge för en bänkning med justering?

Betalade 2000, men dom tar ju som sagt betalt / timme så har du otur kostar det dig det dubbla :tungan. Skämt åsido så sa han att det brukar ta mellan 3-4 timmar så du kan väl räkna med max 3000.

EDIT: Smörja kedjan innan du åker dit så får du 3 hk till :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...