Avliva fisk

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Det är en Pacu ,det handlade om såna får nåt program sen på Discovery - River Monsters
Är fruktätare men tydligen verkar kött också vara på menyn.
 

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
R1
Vet inte om de som tog emot honom har ätit upp honom eller vad. Har ialla fall varit på tropikhuset o han var inte där. Dock ett år sen eller något sånt. Hon sa att han var hemma hos dom så hon skulle skicka några foto på honom men fick aldrig några.. :huvet
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har en sån här kille i Akvariet som käkar upp allt jag stoppar i, förra veckan åt han Kardinaltetror för 100:-

Zebra03.jpg


Nu jagar han livet ur övriga fiskar som är för stora för att äta upp, jag funderar starkt på att återlämmna honom till affären och förklara att han är trasig.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Verkar vara en dyr hobby det där med akvarium, lite spännande gambling varje gång man skickar ner nya fiskar, överlever dom natten...?

Edit @ GuW, "traisg" :D:D:tummenupp
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Jag har en sån här kille i Akvariet som käkar upp allt jag stoppar i, förra veckan åt han Kardinaltetror för 100:-

Zebra03.jpg


Nu jagar han livet ur övriga fiskar som är för stora för att äta upp, jag funderar starkt på att återlämmna honom till affären och förklara att han är trasig.
Det är en malawi zebra, mycket vacker fisk, och nä, han är inte trasig.
Om du förklarade vad du hade för fisk och fick rådet att köpa denna tycker jag du skall byta leverantör.

En bekant till mig hade en sådan i ett av akvarierna.
redtail_catfish.jpg

Den gluffsade i sig fisk för 30k på en natt :D
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: eha

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Var på Universeum i Göteborg för några veckor sedan. De har ett par Pacus. Tjejen greppade aldrig varför jag tyckte de var så balla...

"Men asså, de käkar hotdog på youtube till kass techno, vad finns det inte att gilla?"
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är en malawi zebra, mycket vacker fisk, och nä, han är inte trasig.
Om du förklarade vad du hade för fisk och fick rådet att köpa denna tycker jag du skall byta leverantör.

Nja, dom rekomenderade honom (Kurt) som sällskap till Krabban Houdini.

Men Houdini rymde och dog ihoptorkad under mitt datorbord och lämmnade Kurt ensammen, då köpte jag först ett par kampfiskar (Bettan och Betty) vilket fungerade bra,

Men det såg ändå lite tomt ut och jag behövde en algätare så jag åkte och köpte en sådan och då frågade jag om Kardinaltetror skulle funka i mitt akvarium, förmodligen missförstod dom att jag redan hade Kurt så jag köpte Kardinaltetror också.

Kardinaltetrorna blev århundradets dyraste fiskmat, två försvann direkt, två försvann dagen därpå och den sista fick leva i ångest och fruktan i ytterligare ett par dygn.

Så jag återvände till butiken för att köpa mera fisk, var noga att berätta vad jag hade i akvariet och då förstod dom att dom hade bommat den informationen när dom sålde tetrorna åt mig.

Dom rekomenderade några olika sorter som skulle funka med Kurt, men dom var inte speciellt snygga så jag frågade om Polkagris Platy skulle funka, dom rekomenderade det inte men trodde att dom skulle överleva.

Jag köpte två polkagrisar (Sture och Bertil) som förvisso har överlevt, men Kurt jagar dom dygnet runt och har även börjat jaga Bettan och Betty, så nu reklamerar jag Kurt som socialt handikappad och tar en påse Kardinaltetror istället.

Kurt kan säkert hitta någon annan att bo hos, han är ju tämmeligen välgödd nuförtiden.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nja, dom rekomenderade honom (Kurt) som sällskap till Krabban Houdini.

Men Houdini rymde och dog ihoptorkad under mitt datorbord och lämmnade Kurt ensammen, då köpte jag först ett par kampfiskar (Bettan och Betty) vilket fungerade bra,

Men det såg ändå lite tomt ut och jag behövde en algätare så jag åkte och köpte en sådan och då frågade jag om Kardinaltetror skulle funka i mitt akvarium, förmodligen missförstod dom att jag redan hade Kurt så jag köpte Kardinaltetror också.

Kardinaltetrorna blev århundradets dyraste fiskmat, två försvann direkt, två försvann dagen därpå och den sista fick leva i ångest och fruktan i ytterligare ett par dygn.

Så jag återvände till butiken för att köpa mera fisk, var noga att berätta vad jag hade i akvariet och då förstod dom att dom hade bommat den informationen när dom sålde tetrorna åt mig.

Dom rekomenderade några olika sorter som skulle funka med Kurt, men dom var inte speciellt snygga så jag frågade om Polkagris Platy skulle funka, dom rekomenderade det inte men trodde att dom skulle överleva.

Jag köpte två polkagrisar (Sture och Bertil) som förvisso har överlevt, men Kurt jagar dom dygnet runt och har även börjat jaga Bettan och Betty, så nu reklamerar jag Kurt som socialt handikappad och tar en påse Kardinaltetror istället.

Kurt kan säkert hitta någon annan att bo hos, han är ju tämmeligen välgödd nuförtiden.
Du behöver en ny krabba att matcha Kurts personlighet.

Jag hade 5 krabbor från tidigare. Alla hanar. Nu har jag en krabba kvar. En stor...
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du behöver en ny krabba att matcha Kurts personlighet.

Jag hade 5 krabbor från tidigare. Alla hanar. Nu har jag en krabba kvar. En stor...

Aldrig mer en krabba!

Houdini rymde tre gånger.

En gån höll han på att skrämma skiten ur mig, jag hörde en duns och gick in i köket där Houdini rasslade omkring som en anabol-kackerlacka på speed.

Andra gången rymde han hos min son, och hade cirkus med deras katt, han återfanns inkilad mellan soffan och väggen.

Tredje gången rasslade han förmodligen omkring hemma hos mig en hel natt innan han la sig att dö under datorbordet.

Första gången rymde han ur en skål som var öppen upptill.

Andra gången ur samma skål fast med ett lock på.

Då köpte jag ett riktigt akvarium.

Tredje gången ur ett akvarie, där han först klättrade upp på pumpen sedan gick armgång på kabeln för att ta sig ut på mellanlocket av glas där han sedan promenerade till kabelgenomföringen i plastlocket där han kunde pressa sig ut.

Inga fler krabbor i det här huset!
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Aldrig mer en krabba!
...
Inga fler krabbor i det här huset!

</ASFLABB> Att säga att ditt litografiska intresse går kräftgång är ingen underdrift?! *ser den i stunden kvalblandade humorn*--
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Dom rekomenderade några olika sorter som skulle funka med Kurt, men dom var inte speciellt snygga så jag frågade om Polkagris Platy skulle funka, dom rekomenderade det inte men trodde att dom skulle överleva.
Denna kan komma att lära Kurt lite hyffs :D
Boulengerochromis microlepis.

Senast jag såg en sådan hade den åsikter om att man kom in i samma rum som akvariet, fot över trösklen, pang i glaset:skrämd
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Alla vi som vill ha en uppdatering på hur det går för Hugo!

1. Lindquist
2. Slowroller
3. 2Fast!
4. Putte
5. Mackan_HBG
6. Mordecaien
7. Crilljack
8. Johan-ST1050
9. Biltmore
10. Jonny
11. Skruven
12. 4:20
13. Wunder
14. Jonte
15. The Gungner
16. Rick
17. Jörgen
18. Shedevil79
19.dn-L
20. teddster
21. Zaphyr
22. Saurus
23. -Suzuki-
24. zappen
25. Klyrre
26. Kiwimaddog
27. Biturbo - Jag undrar vars maria87 tog vägen också. Verkar vara en skön brud. Fler sådana!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top