Avgassystem

Micke me Trajja

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
Daytona
Original på min hoj är avgassystemet 45mm som tunnast (efter kollektorn) och blir tjockare igen innan dämparen.
Hur grovt rör är att rekomendera från turbon och bakåt?
Är 45mm för tunt? Det skulle underlätta då rören ska upp under sätet nu.
 
Micke me Trajja skrev:
Original på min hoj är avgassystemet 45mm som tunnast (efter kollektorn) och blir tjockare igen innan dämparen.
Hur grovt rör är att rekomendera från turbon och bakåt?
Är 45mm för tunt? Det skulle underlätta då rören ska upp under sätet nu.
Det funkar nog men det vore nog bättre med lite grövre efter turbon och sen gå ner lite i diameter.Tror att Marklund använder sig av typ org till dom enklare kitten
 
Micke me Trajja skrev:
Original på min hoj är avgassystemet 45mm som tunnast (efter kollektorn) och blir tjockare igen innan dämparen.
Hur grovt rör är att rekomendera från turbon och bakåt?
Är 45mm för tunt? Det skulle underlätta då rören ska upp under sätet nu.

På R1:an har jag för mig att marklund använder 2 1/4 från turbo. Jag har 2,5 tum från turbon och ända bak. Försök att få så grovt som möjligt, så slipper du oönskat mottryck. det där går säkert att räkna på, men jag har ingen aning om hur, det beror på hur stor turbo du har och hur högt laddtryck du har.

R1 T
 
JA!!!! Det var inte en cylinder som saknades utan
en TURBO!! :D (det var topplockspackningen som blötade lite).
 

Bifogat

  • grenrör liten.JPG
    grenrör liten.JPG
    39.6 KB · Visningar: 221
Micke me Trajja skrev:
JA!!!! Det var inte en cylinder som saknades utan
en TURBO!! :D (det var topplockspackningen som blötade lite).


Snyggt grenrör! Har du svetsat själv?

Jag tror (som alla andra) att det är bra med ett grovt rör. efter turbon har du inte så mycket pulsation att räkna på utan, jag skulle tro att ju grövre ju bättre :tummenupp
 
Lunkan nu mumlar du, har du varit på flaskan igen :fyllisar :fyllisar

Triple: Jag har pillat ihop det själv, beställde för övrigt 54mm rör från turbon och bakåt. Det borde räcka
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top