Avgasportar. TS 125r -91

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Tjena..
Jag har ett olyckligt problem med hojjen det lyder som följer.
- Det är så att jag nyligen har bytt munstycke från 150 till 210 och det var en stor märkbar skillnad. Speciellt på 5e växel (av 6) då jag lätt kunde komma upp till 110 utan probelm. Men när jag sedan lägger i 6ans växel händer det absolutly nada. Den varken axxar eller sackar.. (den sackar vid uppförsbacke förståss)
- Hur ska jag göra för att få ut de där extra kusarna, som gör att jag kan använda 6ans växel med.

- Funderar på om det kan vara avgasportarna som spökar kanske. Om man kan mixtra med dem på något sätt?? eller helt koppla ur dem. Har hört att det finns en trekantskoppling som funkar som elektronsk begränsning som reglerar just avgasportarna.

- Eller om det kan vara något annat man kan göra?

Tacksam för seriösa tips!!!
Tack på Förhand
/Carl



:huvet :huvet :huvet
 
snorre2000 skrev:


Tjenare Lill-Snorre!

Det är en väldigt stor skillnad mellan 150 till 210, förslagsvis att du byter till ett 180? Vad har du gjort med hojen, bara strypt av den? Som sagt 210 låter lite väl stort...


Om den inte orkar dra på 6:an så får du väl köpa ett mindre framdrev eller större bakdrev ( kom ihåg att 1 kugg fram motsvarar ca 3 bak ).
 
alltså...
150 är ju orginal och när jag hade det på kom den knappt upp i 90 så det är ju stor skillnad nu och då. men jag tänkte om man kan göra mer
Jag har kollat efter andra eventuella pluggar men hittar inte..
Jag har blivit rekommenderad att köpa 230 men vet inte hur mkt det hjälper .
 
snorre2000 skrev:
alltså...
150 är ju orginal och när jag hade det på kom den knappt upp i 90 så det är ju stor skillnad nu och då. men jag tänkte om man kan göra mer
Jag har kollat efter andra eventuella pluggar men hittar inte..
Jag har blivit rekommenderad att köpa 230 men vet inte hur mkt det hjälper .


ehh, prova att gå ner små steg i taget nu och prova dig fram. Det där är väldigt stort hopp.


Men vad har du gjort för att den blev så? har du effektkrök på? öppet filter?
 
Ta bort dom!

Gör som jag, ta bort avgasportarna INNAN dom går sönder!
Be nån svarva pluggar att trycka i istället, förlorade ytterst lite i botten och fick mycket mer varv på topp.
Ett tips från en som vet :-)
 
bossjan skrev:
Gör som jag, ta bort avgasportarna INNAN dom går sönder!
Be nån svarva pluggar att trycka i istället, förlorade ytterst lite i botten och fick mycket mer varv på topp.
Ett tips från en som vet :-)


Eller gör som alla andra på 125-delen med avgasportar, andvänd avgasportarna!
Dom sitter inte där för att dom ska gå sönder.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top