Avgasportar. TS 125r -91

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Tjena..
Jag har ett olyckligt problem med hojjen det lyder som följer.
- Det är så att jag nyligen har bytt munstycke från 150 till 210 och det var en stor märkbar skillnad. Speciellt på 5e växel (av 6) då jag lätt kunde komma upp till 110 utan probelm. Men när jag sedan lägger i 6ans växel händer det absolutly nada. Den varken axxar eller sackar.. (den sackar vid uppförsbacke förståss)
- Hur ska jag göra för att få ut de där extra kusarna, som gör att jag kan använda 6ans växel med.

- Funderar på om det kan vara avgasportarna som spökar kanske. Om man kan mixtra med dem på något sätt?? eller helt koppla ur dem. Har hört att det finns en trekantskoppling som funkar som elektronsk begränsning som reglerar just avgasportarna.

- Eller om det kan vara något annat man kan göra?

Tacksam för seriösa tips!!!
Tack på Förhand
/Carl



:huvet :huvet :huvet
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
snorre2000 skrev:


Tjenare Lill-Snorre!

Det är en väldigt stor skillnad mellan 150 till 210, förslagsvis att du byter till ett 180? Vad har du gjort med hojen, bara strypt av den? Som sagt 210 låter lite väl stort...


Om den inte orkar dra på 6:an så får du väl köpa ett mindre framdrev eller större bakdrev ( kom ihåg att 1 kugg fram motsvarar ca 3 bak ).
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
alltså...
150 är ju orginal och när jag hade det på kom den knappt upp i 90 så det är ju stor skillnad nu och då. men jag tänkte om man kan göra mer
Jag har kollat efter andra eventuella pluggar men hittar inte..
Jag har blivit rekommenderad att köpa 230 men vet inte hur mkt det hjälper .
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
snorre2000 skrev:
alltså...
150 är ju orginal och när jag hade det på kom den knappt upp i 90 så det är ju stor skillnad nu och då. men jag tänkte om man kan göra mer
Jag har kollat efter andra eventuella pluggar men hittar inte..
Jag har blivit rekommenderad att köpa 230 men vet inte hur mkt det hjälper .


ehh, prova att gå ner små steg i taget nu och prova dig fram. Det där är väldigt stort hopp.


Men vad har du gjort för att den blev så? har du effektkrök på? öppet filter?
 

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Myllsjö
Hoj
Kawasaki Z1000
Ta bort dom!

Gör som jag, ta bort avgasportarna INNAN dom går sönder!
Be nån svarva pluggar att trycka i istället, förlorade ytterst lite i botten och fick mycket mer varv på topp.
Ett tips från en som vet :)
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
bossjan skrev:
Gör som jag, ta bort avgasportarna INNAN dom går sönder!
Be nån svarva pluggar att trycka i istället, förlorade ytterst lite i botten och fick mycket mer varv på topp.
Ett tips från en som vet :)


Eller gör som alla andra på 125-delen med avgasportar, andvänd avgasportarna!
Dom sitter inte där för att dom ska gå sönder.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top