Avgas glidmedel?

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Jag har plockat av mina ljuddämpare för att mäta inför vinterns projekt och har svårt att få på dom igen.
Akrapovic titan och grymt tight passning. Tänkte först på Biltemas avgaspasta men den stelnar av värme och gör det säkert överjävligt svårt att få av dämparna igen.
Någon som har ett tips på vad man kan använda? Eller är det bara blod, svett och tårar som gäller?

Man kan putsa rent med Scothbrite i anslutningarna och sen värma med värmepistol ordentligt på den del som går utanpå den andra i anslutningen.
Det kan vara en metod.

Kört kopparpasta , ryker en liten stund i början men finns kvar när skarven ska isär

Jag har för mig att slovenerna rekommenderar keramisk anti-seize pasta.

Det är i alla fall en tub med någon gråaktig keramisk smörja som brukar ingå i alla Akrapovic titansystem.

5d9a67133e146b3489dd42b3a42e4f32.jpg

Ja det känns ju rimligt , finns ju hos i stort sett alla bildelssäljare och fultema men titan är väl inte känsligt mot metaller så allt från kopparpasta till grafitfett eller keramiskt borde funka , men det kanske blir mindre grisigt utvändigt av keramisk om du sölar för grafitfett blir inte vackert på fel ställe :)

Den här använde jag när Akrapovictuben var slut.Kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad.

Den här använde jag när Akrapovictuben var slut.Kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad.
Funkar även bra på baksidan av bromsbeläggen

Ska testa Scotchsvamp följt av Biltemas keramiska idag. Tack för tipsen.

Scotchsvamp och Biltemas keramiska fungerade jättebra. Fortfarande som att bygga flaskskepp för att få ihop det...

Använder Biltemas Aluminium pasta till Akrapovic.
Tror Aluminium kommer vara den delen i det galvaniska elementet Aluminium / Akra rören
som löses upp först. Funkar bra.

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back