Automatisk kedjesmörjning

stigsson

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2012
Hoj
Ducati st 2
Hej grabbar och tjejer.Har ni något tips på kedjesmörjning av automatisk modell eller modeller som funkar till en Ducce st2a-00.?Att det finns vet jag redan,men vad kostar dessa och var kan man beställa eller eventuellt köpa en sådan om man nu bor i Skånes nordöstligaste del.Den som undrar heter Mange..........

Finns ju Scottoiler, om någon återförsäljare för detta finns i Sverige vågar jag inte svara på, men det är ju bara att googla på det så kan du säkerligen finna ett flertal i UK.

Tyvärr blev jag inte hjälpt i min förfrågan,att man kan sök i datorn visste jag redan,kanske lite mer hjälp tack.

Tyvärr blev jag inte hjälpt i min förfrågan,att man kan sök i datorn visste jag redan,kanske lite mer hjälp tack.

Och mer hjälp lär du inte få med den attityden...

Sök själv istället då!
Hittade flera till ducati men hade helt plötsligt ingen lust att göra jobbet åt dig!

Det är inte helt säkert att någon mer vill svara på din fråga, efter att du knäppte X-up på näsan med ditt svar på hans inlägg. Lite ödmjukhet och god ton brukar hjälpa....
*Men varför lägger jag mig i det här?* :)

Ber om ursäkt för mitt otacksamma svar tillbaka och tackar för hjälpen jag fått./Mange.:dummer

Jag har på mina senaste hojar kört med en smörjare som kort och gott heter "kettenöler", och drivpaketen har uppnått en för mig osannolik livslängd...
http://www.kettenoeler.com/
En enkel och pålitlig kontruktion som fungerar fint. Påslaget av oljan styrs via relä, och takten via "strypventil".
Vanlig mineral sågkedjeolja är en av oljorna som rekommenderas.
En komplett kedjesmörjare kostar ca 680-780 kr, beroende på utförande.
Har du några speciella frågor om den, så svarar jag gärna

Verkar som om hemsidan bara är på Tyska, men killen talar även engelska om det behövs.

Det här är säkert rätt bra, men fan.. Det här låter som nått som kommer från usa där allt är så joooobigt så vi gör allt automatiskt istället! :fakta

Back