Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Staffan skrev:Min auto-decomp har lagt avVad kan ha hänt?
Skulle ut å köra idag men det hörs inga klickningar från
denSka den gå att starta när man håller in den manuella
de-compen? Jag lyckades inte![]()
Någon som vet?
Staffan skrev:Jodå,det finns auto-decomp eller rättare sagt fanns![]()
Det har klickat så fint i den förut men nu har det lagt av.
Detaljerna som ni säger inte finns,dom finns både i min
motor och i KTM`s sprängskiss!
Någon fjäderbelastad sak sitter det på kamaxeln på min 625 också,men inte verkar det vara en autodekomp heller.Ska man starta med kicken får man pysa förbi kompläget,släppa upp kicken och trampa till.Som på en 426:a.På hojjar med autodekomp är det bara att fälla ut kicken och trampa......Staffan skrev:Jodå,det finns auto-decomp eller rättare sagt fanns![]()
Det har klickat så fint i den förut men nu har det lagt av.
Detaljerna som ni säger inte finns,dom finns både i min
motor och i KTM`s sprängskiss!
Dainese skrev:Ja jag har då ingen auto decomp iaf??!!
Ronny skrev:Inte jag heller..
Det är autodekomp på alla RFS motorer.Funkar den inte är antagligen "kläppen" på kamaxeln sliten,eller så har du för stort ventilspel på avgas.fattaliano skrev:verkar som de e de på varannan hoj dom gölr min polare har de på sin 525a men det finns inte på min..
Benägen att hålla med där. Men, skulle det kunna vara så att KTM vill hålla nere på antalet delar totalt sett och därför ser till att en kam som passar i en LC4 även passar dom övriga, startmotor eller ej ?Staffan skrev:Låter som ett dåligt svar tycker jag. Varför skulle KTM montera fler detaljer än nödvändigt på en motor som ändå inte har startmotor? Tycker att funktionen är näst intill oumbärlig då det gör hojen betydligt mer lättstartad.
Staffan skrev:Låter som ett dåligt svar tycker jag. Varför skulle KTM montera fler
detaljer än nödvändigt på en motor som ändå inte har startmotor?
Tycker att funktionen är näst intill oumbärlig då det gör hojen
betydligt mer lättstartad.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |