Australien i vinter...

Jag är inte säker på att jag förstår varför det skulle vara lättare från race till gat... Jag hade ett par intressanta tillfällen i våras (då jag höll på och lärde mig gat till race) då jag drog på ut på rakor och "ryckte" i en lägre växel...

Jag tyckte att det hängde på fokus; när gick fint och enligt plan så gjorde man rätt men när det började hetta till t.ex när man skulle köra om någon, bromsa seeeeent, dvs då man fokuserar på annat än själva körningen, då var då det blev fel.
Jag förstår hur du menar. Själv hade jag inte några större problem med omställningen från gat- till raceväxlat. Kanske för att jag är ganska långsam.

I alla fall så de gånger jag får problem är tvärsom. Det är när jag ska växla ner inför en kurva och jag trampar ner (gat) istället för att "tåa upp" (race) och därför går in kurvan med en mycket högre växel än vad jag hade tänkt. När jag vill växla upp har jag inte bommat eftersom det är så enkelt på race när man bara trampar till.

Last edited:
Härligt, varmt & gott! :tummenupp Här hemma är det bara kallt, mörkt & regnigt...:huvet

Har du med dig egna stövlar i år eller ska du slipa lite på de dyra hyrpjäxorna?

Ja jävlar, jag hade alldeles glömt att det kostade ett par hyrboots förra gången! Hoppas att Suzukis fotpinnar sitter lite högre än Triumphs.:)

Ska själv flytta ner tilll Aus efter jul. Kan man köra som vanlig dödlig på eastern creek oxå? Har ju bara kört vanliga bandagar med gama CBR:en här hemma i sverige.. Hemsida till banan?

Lider med dig Mossberg. Själv har jag haft 30-34 grader den senaste veckan :cool:

så du har varit bortrest utan tillgång till internet alltså, blev änna orolig ett tag. Inte ett inlägg från dig på 10 dagar :)
Det är nog bara du som saknat mig ;)

Hade tillgång till nätet men valde en vit SH-vecka :)

sandstream.jpg

Några bilder från vardagen här....

1. Ett tufft jobb.... men någon måste göra't!
2. Kul lite hoj på gatan; 4-cylindrig 250!!! Har jag aldrig sett tidigare.
3. Solskydd i 2,5 litersdunk med pump

Ha det så gott!:) hälsar
Mozz

Bifogat

• CIMG3114.JPG
    CIMG3114.JPG
    109.3 KB · Visningar: 130
  • CIMG3110.JPG
    CIMG3110.JPG
    81.3 KB · Visningar: 105
  • mitten av november 07 095.jpg
    mitten av november 07 095.jpg
    93.2 KB · Visningar: 93
Jorpes har lärt mig att man aldrig ska fråga, just do it.

Jo, Jorpes brukar ju få som han vill och ofta med goda resultat! Absolut! MEN IBLAND, så kan lite smidighet lösa problem istället för att bara ställa till det värre.
Micke, minns Assen! Vem var det som med lite elegans och lite finess FIXADE så vi slapp byta siffror OCH plåtar på hojen. Jo Mozz!
Vem var det som med kraft och burdusitet gjorde sig till ovän med hela besiktningshallen i Most? Och vem smet igenom elegant och finessigt efter att ha ställt rätt frågor till RÄTT person? Jo Chorez och Mozz, i nämd ordning.

För det handlar om att fråga någon i toppen på organisationen! När jag, mitt nöt, frågade telefonsvararkvinnan så var det självklart att jag skulle få ett nej. Det är ju enklast att säga så.
MEN när jag frågade han som hade hand om hojarna där ute, Barry (en himla cool gubbe på 58 som kör en rörrams-speedway-Corvette på 750 hk och 900 kg), så var det inga problem:
- Race-shift, mr Mossberg? No problems at all!"

SÅ man ska fråga rätt person! OM man ska fråga!

För en full rapport:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171730

Bifogat

• CIMG3821.JPG
    CIMG3821.JPG
    70.1 KB · Visningar: 71
Last edited:
Jo, Jorpes brukar ju få som han vill och ofta med goda resultat! Absolut! MEN IBLAND, så kan lite smidighet lösa problem istället för att bara ställa till det värre.
Micke, minns Assen! Vem var det som med lite elegans och lite finess FIXADE så vi slapp byta siffror OCH plåtar på hojen. Jo Mozz!
Vem var det som med kraft och burdusitet gjorde sig till ovän med hela besiktningshallen i Most? Och vem smet igenom elegant och finessigt efter att ha ställt rätt frågor till RÄTT person? Jo Chorez och Mozz, i nämd ordning.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171730

Jorpes metoder funkar inte på nitiska besiktningsmän, däremot funkar det på förvirrade tullare och gränsvakter, i Påskas på Assen så funkade Mozzmetoden[tm] bättre i bes. hallen.

Mozz liksom intalar sin fiende att denne har övertaget, lugnt och metodiskt så hjärntvättas den nitiske i tron att det är han som bestämmer, den nitiske får lite svaga känslor och i nästa ögonblick slår Mozz mentalt från underläge.

Mozz & Jorpes är dynamiska duon, Roadracingens Batman & Robin.

(skicka biljetten nu)

Last edited:
Jorpes metoder funkar inte på nitiska besiktningsmän, däremot funkar det på förvirrade tullare och gränsvakter, i Påskas på Assen så funkade Mozzmetoden[tm] bättre i bes. hallen.

Mozz liksom intalar sin fiende att denne har övertaget, lugnt och metodiskt så hjärntvättas den nitiske i tron att det är han som bestämmer, den nitiske får lite svaga känslor och i nästa ögonblick slår Mozz mentalt från underläge.

Mozz & Jorpes är dynamiska duon, Roadracingens Batman & Robin.

(skicka biljetten nu)

Ja... tillsammans är vi nog rätt starka. Chorez är överdjevlig när det gäller att flytta saker in i bussar och att få något gjort. Sen så är ju jag då smartare... så tänkandet gör jag, Chorez utför det allt enligt det sätt du beskriver ovan i mittenstycket.:D

Ett exempel från i somras är när vi glömde passen på väg till Most. Erik guggade in sig i ett hörn av bussen och sa "Det ordnar sig... Nu vill jag sova!!" medan jag körde buss och tänkte. Halvvägs ner till Berlin hade jag fixat fram ett par bra telefonnummer som jag förslog att Enrique kunde ringa och "bara kolla om man kan få ett tillfälligt pass lite snabbt?!?"
"Jamenvafan" sa Erik men satte ändå igång på ett grymt ihärdigt och effektivt Jorpez-sätt. Tillslut så var allt klart, ambassaden öppnade sig kl. 9 på kvällen och en jeffla tur var det, för den gränsposteringen hade inte ens Chorez klarat av att snacka sig igenom!

Och än i dag tror nog Erik att det var hans ide att fixa nöd-pass....
:)

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP