Australien i vinter...

Later riktigt fint!!

Nar aker du ner och hem???

Sjalv har jag varit har 8 veckor och ska stanna till slutet av april.

Vader rapport:
Idag, 25-30 grader varmt och solsken.
Nasta vecka, over 30 grader varmt.
och den riktiga sommaren har inte borjat an.

/Olof
Skaneligan

Later riktigt fint!!

Vader rapport:

/Olof
Skaneligan

:gråta :FU :6surkart :6surkart

Ja du Mozz vissa har de bra :-)
Ta några varv för mig oxå.
Här hemma -5 grader i morse o nu grått o j-vligt samt vägbana med halkarunt på.

:lol

Jag förstod faktiskt inte av det första inlägget att din fru skulle följa med till Australien.

:3freak

Du, utan henne hade jag inte varit här! Det är hon som står för försörjningen! Jag är pappaledig!:D

Vader rapport:
/Olof
Skaneligan

Ja här har det faktiskt regnat och varit lite busigt i två dagar nu! Hade långbyxor på mig i förmiddags!!
Du var långt ut i spenaten i WA va? Ska du inte hit till Sydney på semester innan 19 dec. då jag åker hem?
Mozz

Ta några varv för mig oxå.

Ja nu är det ju så att hyrSuckorna på Eastern Creek har ju bara gatväxling och jag har ju ÄNTLIGEN vant mig vid raceväxlat nu!!! Är man dum om man "får ett återfall" och kör gatväxlat en gång? Vill helst inte uppleva de där 18000+ varvningarna jag gjorde vid ett par minnsvärda tillfällen i våras....

Last edited:
Ja nu är det ju så att hyrSuckorna på Eastern Creek har ju bara gatväxling och jag har ju ÄNTLIGEN vant mig vid raceväxlat nu!!! Är man dum om man "får ett återfall" och kör gatväxlat en gång? Vill helst inte uppleva de där 18000+ varvningarna jag gjorde vid ett par minnsvärda tillfällen i våras....
Ta med en tians nyckel och vänd på länkaget :tummenupp

Om det är Sucka K6-K7 dom har så tar det fem minuter att vända på växlingen. Smyg med dig en 8 eller om det var en 10 mm fast nyckel och vänd på armen som sitter på axeln in i växellådan.

Sen är det bara att köra jeernet!! Du måste ju hålla igång så du är vassare än någonsin nästa säsong...:tummenupp

Ta med en tians nyckel och vänd på länkaget :tummenupp

Jag föreslog just detta men de var inte alls imponerade av detta förslag. "Det är många om hojarna i flera grupper så det går inte!" var vad de sa.
Men om det är så lätt som ni säger så.... Får ringa och tjata igen!!!

Jag föreslog just detta men de var inte alls imponerade av detta förslag. "Det är många om hojarna i flera grupper så det går inte!" var vad de sa.
Men om det är så lätt som ni säger så.... Får ringa och tjata igen!!!
Jorpes har lärt mig att man aldrig ska fråga, just do it.

Kom ihåg att dra ut skruven helt innan du tar loss armen. Skruven går i ett låsspår på axeln. Kanske du redan visste.:näsblod

Håller med dom andra.....gör det bara.

Blir dock jäkligt intressant om du inte hinner vända tillbaka till nästa förare. :tungan

På Humlans heldag på Atorp så fick jag prova en sprillans ny MV Agusta som var gatväxlad. Det gick jättebra ända tills jag gav fullt in mot karusellen, började lägga ner samt bara stampade i "nästa" växel. Med tanke på nerlägget så blev det en intressant upplevelse som bla resulterade i ett 5 meter långt svart streck på asfalten, samt ett lika långt brunt i byxan...:gnissla

På Humlans heldag på Atorp så fick jag prova en sprillans ny MV Agusta som var gatväxlad. Det gick jättebra ända tills jag gav fullt in mot karusellen, började lägga ner samt bara stampade i "nästa" växel. Med tanke på nerlägget så blev det en intressant upplevelse som bla resulterade i ett 5 meter långt svart streck på asfalten, samt ett lika långt brunt i byxan...:gnissla

Ecksackt!!! Det kan ju faktiskt sluta illa!!! Hmmmmmmmm..........

Ecksackt!!! Det kan ju faktiskt sluta illa!!! Hmmmmmmmm..........

Det är nog värre om man är van race- och går till gatväxlat. Då kan det bli som Oscar skriver.

Är man van gat och felväxlar på race så är det för det mesta att man råkar växla upp när man vill växla ner. Det är lugnt, inget kan hända.......:rolleyes:

Så för din egen säkerhet bör du proppsa på att få ha raceväxlat, om du ens frågar......

Det är nog värre om man är van race- och går till gatväxlat. Då kan det bli som Oscar skriver.

Är man van gat och felväxlar på race så är det för det mesta att man råkar växla upp när man vill växla ner. Det är lugnt, inget kan hända.......:rolleyes:

Så för din egen säkerhet bör du proppsa på att få ha raceväxlat, om du ens frågar......

Jag är inte säker på att jag förstår varför det skulle vara lättare från race till gat... Jag hade ett par intressanta tillfällen i våras (då jag höll på och lärde mig gat till race) då jag drog på ut på rakor och "ryckte" i en lägre växel...

Jag tyckte att det hängde på fokus; när gick fint och enligt plan så gjorde man rätt men när det började hetta till t.ex när man skulle köra om någon, bromsa seeeeent, dvs då man fokuserar på annat än själva körningen, då var då det blev fel.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra